Dr. Kozák Tamás: elvitte a boltok profitját a kiskereskedelmi adó
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) új főtitkára, Dr. Kozák Tamás, először vett részt szakmai előadóként a Pénzcentrum RETAIL DAY 2024 konferenciáján. Az eseményen bemutatott előadásában Dr. Kozák a kereskedelem aktuális helyzetéről és változásairól beszélt, kiemelve a gazdasági trendek és a fogyasztói szokások átalakulásának fontosságát.
Dr. Kozák Tamás szerint a kiskereskedelmi szektor számára kihívást jelent az elszegényedés fokozódása és az egyre növekvő jövedelmi egyenlőtlenségek Magyarországon. A társadalom alsó és felső 20 százalékának jövedelme egyre távolodik egymástól, ami az élelmiszerre fordított kiadások növekedésében is megmutatkozik. Az OKSZ főtitkára hangsúlyozta, hogy ez a trend az elszegényedés erősödését jelzi, és kiemelt figyelmet igényel a döntéshozók részéről.
A kiskereskedelmi szektor nyereségszintjének alakulása is komoly kihívásokkal néz szembe. Dr. Kozák szerint a kiskereskedelmi adó gyakorlatilag elvitte a nyereséget, ami 2-3% körül alakul a szektorban. Az árak emelkedése és az árrés csökkenése tovább nehezíti a kiskereskedők helyzetét, és a középkategóriás vállalkozások válnak a nyereség hordozóivá.
A főtitkár arra is rámutatott, hogy a kereskedelem hozzáadott értéke a GDP-hez csökken, ami részben az alacsonyabb nyereségszint és a középkategóriás cégek visszaesése miatt következik be. Ugyanakkor pozitívumként említette, hogy javul az élőmunka-hatékonyság a szektorban, és továbbra is jelentős munkaerő dolgozik a kereskedelmi vállalkozásokban.
Kapcsolódó cikkeink
Közleményt adott ki az OKSZ a Lázár János vs Fanta ügyben
Az Országos Kereskedelmi Szövetség visszautasítja a Lázár János építési és…
Tovább olvasom >Az OKSZ optimista a kötelező akciózás kivezetése kapcsán
Július elseje óta Magyarországon megszűnt a kötelező bolti akciózás, amely…
Tovább olvasom >OKSZ: ügyelni kell a visszaváltható palackokra
2024 július 1-től a 400m2 feletti üzletekben kötelezően a MOHU…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >