Dr. Kozák Tamás: elvitte a boltok profitját a kiskereskedelmi adó
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) új főtitkára, Dr. Kozák Tamás, először vett részt szakmai előadóként a Pénzcentrum RETAIL DAY 2024 konferenciáján. Az eseményen bemutatott előadásában Dr. Kozák a kereskedelem aktuális helyzetéről és változásairól beszélt, kiemelve a gazdasági trendek és a fogyasztói szokások átalakulásának fontosságát.
Dr. Kozák Tamás szerint a kiskereskedelmi szektor számára kihívást jelent az elszegényedés fokozódása és az egyre növekvő jövedelmi egyenlőtlenségek Magyarországon. A társadalom alsó és felső 20 százalékának jövedelme egyre távolodik egymástól, ami az élelmiszerre fordított kiadások növekedésében is megmutatkozik. Az OKSZ főtitkára hangsúlyozta, hogy ez a trend az elszegényedés erősödését jelzi, és kiemelt figyelmet igényel a döntéshozók részéről.
A kiskereskedelmi szektor nyereségszintjének alakulása is komoly kihívásokkal néz szembe. Dr. Kozák szerint a kiskereskedelmi adó gyakorlatilag elvitte a nyereséget, ami 2-3% körül alakul a szektorban. Az árak emelkedése és az árrés csökkenése tovább nehezíti a kiskereskedők helyzetét, és a középkategóriás vállalkozások válnak a nyereség hordozóivá.
A főtitkár arra is rámutatott, hogy a kereskedelem hozzáadott értéke a GDP-hez csökken, ami részben az alacsonyabb nyereségszint és a középkategóriás cégek visszaesése miatt következik be. Ugyanakkor pozitívumként említette, hogy javul az élőmunka-hatékonyság a szektorban, és továbbra is jelentős munkaerő dolgozik a kereskedelmi vállalkozásokban.
Kapcsolódó cikkeink
Itt az újabb kormányzati árszabályozás
A kormány a magas élelmiszer-inflációra hivatkozva újabb árszabályozó intézkedést vezetett…
Tovább olvasom >Az Országos Kereskedelmi Szövetség az árréscsökkentés kivezetését javasolja
Az árréscsökkentés kivezetését javasolja az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ); a…
Tovább olvasom >Lánchíd Klub februári exkluzív – Nemzetközi és hazai FMCG kiskereskedelmi kitekintő
A magyar kiskereskedelem az elmúlt időszakban jelentős kihívásokkal nézett szembe:…
Tovább olvasom >További cikkeink
Táblás KitKat csokoládékat dob piacra a Nestlé Romániában
A Nestlé új, 99 grammos KitKat táblás csokoládékat vezetett be…
Tovább olvasom >Szerbiában terjeszkedik az észak-macedón Stokomak
A macedóniai székhelyű Stokomak diszkontlánc hivatalosan is belépett a szerbiai…
Tovább olvasom >Új formákkal és új külsővel tér vissza a Barilla Al Bronzo az USA-ba
A Barilla bejelentette, hogy az Egyesült Államokban újra kapható lesz…
Tovább olvasom >