Dr. Kozák Tamás: elvitte a boltok profitját a kiskereskedelmi adó
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) új főtitkára, Dr. Kozák Tamás, először vett részt szakmai előadóként a Pénzcentrum RETAIL DAY 2024 konferenciáján. Az eseményen bemutatott előadásában Dr. Kozák a kereskedelem aktuális helyzetéről és változásairól beszélt, kiemelve a gazdasági trendek és a fogyasztói szokások átalakulásának fontosságát.
Dr. Kozák Tamás szerint a kiskereskedelmi szektor számára kihívást jelent az elszegényedés fokozódása és az egyre növekvő jövedelmi egyenlőtlenségek Magyarországon. A társadalom alsó és felső 20 százalékának jövedelme egyre távolodik egymástól, ami az élelmiszerre fordított kiadások növekedésében is megmutatkozik. Az OKSZ főtitkára hangsúlyozta, hogy ez a trend az elszegényedés erősödését jelzi, és kiemelt figyelmet igényel a döntéshozók részéről.
A kiskereskedelmi szektor nyereségszintjének alakulása is komoly kihívásokkal néz szembe. Dr. Kozák szerint a kiskereskedelmi adó gyakorlatilag elvitte a nyereséget, ami 2-3% körül alakul a szektorban. Az árak emelkedése és az árrés csökkenése tovább nehezíti a kiskereskedők helyzetét, és a középkategóriás vállalkozások válnak a nyereség hordozóivá.
A főtitkár arra is rámutatott, hogy a kereskedelem hozzáadott értéke a GDP-hez csökken, ami részben az alacsonyabb nyereségszint és a középkategóriás cégek visszaesése miatt következik be. Ugyanakkor pozitívumként említette, hogy javul az élőmunka-hatékonyság a szektorban, és továbbra is jelentős munkaerő dolgozik a kereskedelmi vállalkozásokban.
Kapcsolódó cikkeink
Az Országos Kereskedelmi Szövetség élelmiszerkiskereskedői karácsonykor is a rászorulók mellett állnak
A Szövetség 7 élelmiszerkereskedő tagja (Aldi, Auchan, Lidl, Penny, SPAR,…
Tovább olvasom >Európai Kereskedelem Napja: átalakul a szektor
Huszadik alkalommal rendezték meg az Európai Kereskedelem Napját, amelyen a…
Tovább olvasom >A beszállítói és beszerzői célok ugyanazok, de csatornánként mások a kihívások és tervek – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Keddtől a kiskereskedelem tudományában mélyedhettek el az FMCG-szabadegyetem hallgatói a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >