Dr. Kozák Tamás: elvitte a boltok profitját a kiskereskedelmi adó
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) új főtitkára, Dr. Kozák Tamás, először vett részt szakmai előadóként a Pénzcentrum RETAIL DAY 2024 konferenciáján. Az eseményen bemutatott előadásában Dr. Kozák a kereskedelem aktuális helyzetéről és változásairól beszélt, kiemelve a gazdasági trendek és a fogyasztói szokások átalakulásának fontosságát.
Dr. Kozák Tamás szerint a kiskereskedelmi szektor számára kihívást jelent az elszegényedés fokozódása és az egyre növekvő jövedelmi egyenlőtlenségek Magyarországon. A társadalom alsó és felső 20 százalékának jövedelme egyre távolodik egymástól, ami az élelmiszerre fordított kiadások növekedésében is megmutatkozik. Az OKSZ főtitkára hangsúlyozta, hogy ez a trend az elszegényedés erősödését jelzi, és kiemelt figyelmet igényel a döntéshozók részéről.
A kiskereskedelmi szektor nyereségszintjének alakulása is komoly kihívásokkal néz szembe. Dr. Kozák szerint a kiskereskedelmi adó gyakorlatilag elvitte a nyereséget, ami 2-3% körül alakul a szektorban. Az árak emelkedése és az árrés csökkenése tovább nehezíti a kiskereskedők helyzetét, és a középkategóriás vállalkozások válnak a nyereség hordozóivá.
A főtitkár arra is rámutatott, hogy a kereskedelem hozzáadott értéke a GDP-hez csökken, ami részben az alacsonyabb nyereségszint és a középkategóriás cégek visszaesése miatt következik be. Ugyanakkor pozitívumként említette, hogy javul az élőmunka-hatékonyság a szektorban, és továbbra is jelentős munkaerő dolgozik a kereskedelmi vállalkozásokban.
Kapcsolódó cikkeink
Újabb boltbezárási hullámot indít el a Lázár-minisztéium
Magyarországon a kereskedelmi beruházások több, mint 10 százalékkal visszaestek, a…
Tovább olvasom >OKSZ az inflációról: Ezt nem mi csináljuk!
Áprilishoz képest májusban az árrésstop ellenére 0,6 százalékkal emelkedtek az…
Tovább olvasom >Az OKSZ kommentálta a KSH friss adatait
Áprilisban az élelmiszer és élelmiszer típusú vegyes kiskereskedelmi egységekben a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >Sikeresen zárult a „Passzold vissza, Tesó!” 2025-ös tavaszi kampánya!
Idén már hetedik éve tart a ‘Passzold vissza, Tesó!’ használt…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >