Dr. Bernd Hallier: Rengeteget tudnak a kereskedők vevőikről
– A kereskedelem az informatikai technológia fejlődésének egyik motorja. A vállalatoknak ugyanis érdemes befektetniük az informatikai rendszerekbe és a biztonságtechnikába, mert a ráfordítások viszonylag gyorsan megtérülnek – mondta dr. Bernd Hallier, a kölni székhelyű Európai Kereskedelmi Intézet (EHI) igazgatója, az EuroCIS szakmai tanácsadó testületének elnöke, amikor intézetének standján interjút adott a Trade magazinnak. Vehemens, bonyolult folyamatokat is világosan megfogalmazó előadásairól Magyarországon is sokan ismerik Bernd Halliert. Négyszemközt is a szakma iránti szenvedélyes elkötelezettséggel hangsúlyozta:
– Közép- és Kelet-Európában most sokkal gyorsabban ugyanaz játszódik le, ami Nyugat-Európában ötven év alatt szervesen fejlődött ki. Tetőzött a gyártók és ereskedők közötti árháború 2010-re, és újra képbe került a fogyasztó. Mindhárom említett piaci szereplő erőteljesen hat a másik tevékenységére. Új tényező, hogy az IT-nek is köszönhetően robbanásszerűen megnőtt a kereskedelem rendelkezésére álló adatok mennyisége. A kereskedők rengeteget tudnak arról, mit akarnak a vevőik.
Szerinte a bolti eladás folyamatát mindez úgy változtatja meg, hogy megújul a láncokban a kategóriák menedzselése. Erre a cégek központjai mindinkább hatékony rendszereket alakítanak ki, és működtetnek majd. Így a hagyományos kereskedelmi képviselők feladatköre szűkül, számuk pedig kisebb lesz.
– Gyártók és kereskedők közösen keresik a megoldásokat a hatékonyság övelésére. Bizonyos érdekeik persze továbbra is különböznek. Úgyhogy nem várok egységes rendszereket. Közös nevezőt a fogyasztók, illetve vásárlók minden eddiginél pontosabb ismerete jelent majd. A polchelyet, facing-számot még inkább testre szabottan lehet majd kialakítani – véli az EHI igazgatója.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >