Dr. Bernd Hallier: Rengeteget tudnak a kereskedők vevőikről
– A kereskedelem az informatikai technológia fejlődésének egyik motorja. A vállalatoknak ugyanis érdemes befektetniük az informatikai rendszerekbe és a biztonságtechnikába, mert a ráfordítások viszonylag gyorsan megtérülnek – mondta dr. Bernd Hallier, a kölni székhelyű Európai Kereskedelmi Intézet (EHI) igazgatója, az EuroCIS szakmai tanácsadó testületének elnöke, amikor intézetének standján interjút adott a Trade magazinnak. Vehemens, bonyolult folyamatokat is világosan megfogalmazó előadásairól Magyarországon is sokan ismerik Bernd Halliert. Négyszemközt is a szakma iránti szenvedélyes elkötelezettséggel hangsúlyozta:
– Közép- és Kelet-Európában most sokkal gyorsabban ugyanaz játszódik le, ami Nyugat-Európában ötven év alatt szervesen fejlődött ki. Tetőzött a gyártók és ereskedők közötti árháború 2010-re, és újra képbe került a fogyasztó. Mindhárom említett piaci szereplő erőteljesen hat a másik tevékenységére. Új tényező, hogy az IT-nek is köszönhetően robbanásszerűen megnőtt a kereskedelem rendelkezésére álló adatok mennyisége. A kereskedők rengeteget tudnak arról, mit akarnak a vevőik.
Szerinte a bolti eladás folyamatát mindez úgy változtatja meg, hogy megújul a láncokban a kategóriák menedzselése. Erre a cégek központjai mindinkább hatékony rendszereket alakítanak ki, és működtetnek majd. Így a hagyományos kereskedelmi képviselők feladatköre szűkül, számuk pedig kisebb lesz.
– Gyártók és kereskedők közösen keresik a megoldásokat a hatékonyság övelésére. Bizonyos érdekeik persze továbbra is különböznek. Úgyhogy nem várok egységes rendszereket. Közös nevezőt a fogyasztók, illetve vásárlók minden eddiginél pontosabb ismerete jelent majd. A polchelyet, facing-számot még inkább testre szabottan lehet majd kialakítani – véli az EHI igazgatója.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Az Auchan áruházak december 24-én is nyitva lesznek
Az Auchan a vásárlói igényeket tartja szem előtt, amikor december…
Tovább olvasom >Tovább bővül az Euronics – két új áruházzal és több mint 5 ezer átvevőponttal készültek
Jelentős fejlesztésekkel és új forgatókönyvvel fordul rá az ünnepi szezonra…
Tovább olvasom >Biztonságos és kényelmes: a mobiltárcás fizetés térnyerése Magyarországon
A mobilos fizetés egyre népszerűbb megoldás, hiszen gyors, kényelmes, és…
Tovább olvasom >