Még nem bízunk a mobilfizetésben
Bár a mai okostelefonok többsége NFC-chippel van ellátva, ami lehetővé tenné a mobiltelefonnal való fizetést, még nagy a fogyasztói bizalmatlanság az ilyen tranzakciók biztonságával kapcsolatban.
A GKI Gazdaságkutató Zrt. 2017 júliusában, a magyar lakosság körében végzett, reprezentatív felmérésében a válaszadók 25%-a nyilatkozott úgy, hogy szívesen fizetne a telefonjával a pénztáraknál. A korcsoportokon belüli arányokat tekintve kiemelkedik a 30–40 év közöttiek csoportja; ők élnének leginkább a mobilfizetés lehetőségével (46%). 34%-os aránnyal őket a 30 alattiak követik, az új technológiára való nyitottság pedig az évek előrehaladtával egyre csökken. A 40 év fölöttiek mindössze 6%-a választaná ezt a fizetési módot. A bankkártya-tulajdonosok 43%-a fizetne a telefonjával is, akik pedig már használják a PayPass funkciót, azok közül 63% használná a mobilját is erre.
Nemzetközi szinten számos mobiltárca-megoldás létezik, Magyarországon azonban csupán az MKB, a Gránit Bank és az OTP Bank biztosít ilyen (nem teljes körű) megoldást. Azonban ahogy nő a lakosság bizalma a mobilfizetés irányába – aminek első lépcsőfoka a bankkártya és a PayPass funkció használatának terjedése – úgy nyílik majd folyamatosan egyre több lehetőség a mobilfizetési megoldásokra. //
Kapcsolódó cikkeink
Prioritást élvez az AI a brit kiskereskedők technológiai fejlesztéseiben
A brit kiskereskedők kétharmada (67%) a mesterséges intelligenciát (MI) helyezi…
Tovább olvasom >Mindent a házi kedvencnek! – Euromonitor International 2025
A globális kisállatgondozási piac 2025-ben várhatóan eléri a 215 milliárd…
Tovább olvasom >Költségtudatosság és tech-nyitottság – így utaznak külföldre a magyarok idén a Visa felmérése szerin
A magyarok 36%-a tervez külföldi nyaralást a közelgő szabadsága alatt,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >Sikeresen zárult a „Passzold vissza, Tesó!” 2025-ös tavaszi kampánya!
Idén már hetedik éve tart a ‘Passzold vissza, Tesó!’ használt…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >