Még nem bízunk a mobilfizetésben
Bár a mai okostelefonok többsége NFC-chippel van ellátva, ami lehetővé tenné a mobiltelefonnal való fizetést, még nagy a fogyasztói bizalmatlanság az ilyen tranzakciók biztonságával kapcsolatban.
A GKI Gazdaságkutató Zrt. 2017 júliusában, a magyar lakosság körében végzett, reprezentatív felmérésében a válaszadók 25%-a nyilatkozott úgy, hogy szívesen fizetne a telefonjával a pénztáraknál. A korcsoportokon belüli arányokat tekintve kiemelkedik a 30–40 év közöttiek csoportja; ők élnének leginkább a mobilfizetés lehetőségével (46%). 34%-os aránnyal őket a 30 alattiak követik, az új technológiára való nyitottság pedig az évek előrehaladtával egyre csökken. A 40 év fölöttiek mindössze 6%-a választaná ezt a fizetési módot. A bankkártya-tulajdonosok 43%-a fizetne a telefonjával is, akik pedig már használják a PayPass funkciót, azok közül 63% használná a mobilját is erre.
Nemzetközi szinten számos mobiltárca-megoldás létezik, Magyarországon azonban csupán az MKB, a Gránit Bank és az OTP Bank biztosít ilyen (nem teljes körű) megoldást. Azonban ahogy nő a lakosság bizalma a mobilfizetés irányába – aminek első lépcsőfoka a bankkártya és a PayPass funkció használatának terjedése – úgy nyílik majd folyamatosan egyre több lehetőség a mobilfizetési megoldásokra. //
Kapcsolódó cikkeink
Évente közel 40 különböző kereskedőnél vásárolnak az amerikai fogyasztók
A Circana friss kutatása szerint az amerikai háztartások egy éven…
Tovább olvasom >Modern idő(se)k
Az „ezüstgeneráció” egyre meghatározóbb szereplője az FMCG-piacnak Európa-szerte: a szenior…
Tovább olvasom >Ellátási lánc: kevésbé hatékony az AI a frontvonalban
A Gartner friss adatai szerint a generatív mesterséges intelligencia (AI)…
Tovább olvasom >További cikkeink
Május 19-től jön az új árrésstop a drogériákban – több ezer termék lehet érintett
Gulyás Gergely kancelláriaminiszter bejelentése szerint május 19-én hatályba lép a…
Tovább olvasom >Imádják a nyereményjátékokat a magyar vevők egy friss kutatás szerint
Szinte minden magyar vásárló hajlandó többet költeni, ha ezzel nyerési…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság felsőfokon: országos terjeszkedéshez érkezett a Rossmannban a Respray újratöltő automata
Országos méretűvé nőtte ki magát a világ első spray termékeket…
Tovább olvasom >