Dominál a hipermarket a mosószerek piacán
Kiemelkedően fontos a mosószer a bolti forgalom szempontjából. Ez a legnagyobb forgalmú kategória, a Nielsen által mért 60 háztartási vegyi áru és kozmetikum között. Éves piaca meghaladja a 33 milliárd forintot.
Bolti forgalma tavaly értékben 3, mennyiségben 5 százalékkal csökkent, az előző évi hasonló időszakhoz viszonyítva. A gyártói márkák részaránya az értékben mért eladásból 91 százalékot ért el, míg tavalyelőtt 90-et.
Az eladáshelyek súlya szempontjából a hipermarket dominál. Január–decemberben 48 százalék jutott a legnagyobb területű üzlettípusokra az értékben mért forgalomból; ugyanannyi, mint egy évvel korábban. A főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2500 négyzetméteres csatorna mutatója szintén stabil; egyaránt 24 százalék a legutóbbi két év során.
Igen magas a promóciós eladás részaránya, bár tavaly csökkent az előző évhez képest. Amíg 2010-ben a kiskereskedelem bevételéből mosószernél 59 százalék származott promócióból, addig legutóbb január–decemberben 55 százalék.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
„Kukába az élelmiszerpazarlással” – plakáttervező pályázatot hirdet a Nébih Maradék nélkül programja
A Fenntarthatósági Témahét alkalmából „Kukába az élelmiszerpazarlással” címmel indít plakáttervező…
Tovább olvasom >Nem biztos, hogy a papírcsomagolás a legjobb
A csomagolások környezeti hatásai egyre nagyobb figyelmet kapnak a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >Idén 5500 új munkahelyet hoz létre az ALDI az Egyesült Királyságban
A brit ALDI 5500 új munkahelyet hoz létre 2024-ben folytatott…
Tovább olvasom >