Dominál a hipermarket a mosószerek piacán
Kiemelkedően fontos a mosószer a bolti forgalom szempontjából. Ez a legnagyobb forgalmú kategória, a Nielsen által mért 60 háztartási vegyi áru és kozmetikum között. Éves piaca meghaladja a 33 milliárd forintot.
Bolti forgalma tavaly értékben 3, mennyiségben 5 százalékkal csökkent, az előző évi hasonló időszakhoz viszonyítva. A gyártói márkák részaránya az értékben mért eladásból 91 százalékot ért el, míg tavalyelőtt 90-et.
Az eladáshelyek súlya szempontjából a hipermarket dominál. Január–decemberben 48 százalék jutott a legnagyobb területű üzlettípusokra az értékben mért forgalomból; ugyanannyi, mint egy évvel korábban. A főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2500 négyzetméteres csatorna mutatója szintén stabil; egyaránt 24 százalék a legutóbbi két év során.
Igen magas a promóciós eladás részaránya, bár tavaly csökkent az előző évhez képest. Amíg 2010-ben a kiskereskedelem bevételéből mosószernél 59 százalék származott promócióból, addig legutóbb január–decemberben 55 százalék.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Újabb 2 milliárd dollárt fektet a Mars az amerikai gyártás bővítésébe 2026-ig
Az édesség- és snackóriás Mars 2026 végéig további 2 milliárd…
Tovább olvasom >Milliárdos bevételkiesést szenvedhet el a dán élelmiszer-kereskedelem a súlycsökkentő szerek miatt
Akár 1,2 milliárd dán korona (130 millió euró) forgalomkieséssel is…
Tovább olvasom >Új kihívások előtt az Alko, Finnország állami kézben lévő sommelier-je
Az állami tulajdonú szeszesital-kereskedő, az Alko Finland szigorú jogi és…
Tovább olvasom >