Dominál a drogéria
A dekorkozmetikumok kiskereskedelmi forgalma meghaladta az 5 milliárd forintot, idén január–augusztus között. A növekedés mértéke 10 százalék, a tavalyi hasonló időszakhoz viszonyítva. Mennyiséget tekintve 2 százalékkal többet adtak el a kiskereskedelemben, mint egy évvel korábban, a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe szerint.
Ami az eladáshelyek szerepét illeti: dominál a drogéria. Egyik nyolc hónapos időszakról a másikra kis mértékben, 88 százalékról 89-re növekedett a bolttípus piaci részesedése, értéket tekintve.
A 2500 négyzetméternél nagyobb üzletek részesedésének mutatója stabilan 11 százalék.
A szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2500 négyzetméteres csatorna részaránya tavaly január–augusztus között még 1 százalék volt. Idén azonban statisztikailag már nem ragadható meg a forgalmuk.
Eléggé erősek és stabilak a gyártói márkák. Értékben mért piaci részesedésük a legutóbbi nyolc hónap során 89 százalékot ért el, ahogyan egy évvel korábban is.
Dekorkozmetikumok tévéreklámjára idén az első félévben listaáron összesen 1,358 milliárd forintot költöttek az érintett vállalatok; 85 százalékkal többet, mint múlt év január–június között. Meg kell azonban jegyezni, hogy a hivatalos listaárhoz képest a valóságban kevesebbet szoktak fizetni a reklámokért.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Rekordszinten a vállalatvezetők elköteleződése a fenntarthatóság iránt
A K&H fenntarthatósági index legfrissebb adatai szerint a vállalatvezetők hozzáállása…
Tovább olvasom >Kismértékben emelkedett a FAO élelmiszerár-indexe júniusban a hús, tejtermékek és növényi olajok drágulása miatt
Az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezetének (FAO) pénteki jelentése szerint az élelmiszer-alapanyagok…
Tovább olvasom >Mitől tízszereződhet meg egy-egy bor ára?
Kevesebben vannak világszerte, mint ahány ember járt az űrben, számuk…
Tovább olvasom >