Dominál a drogéria
A dekorkozmetikumok kiskereskedelmi forgalma megközelítette a 6 milliárd forintot, idén január–augusztus között. Kiemelkedő a növekedés 14 százalékos mértéke a tavalyi hasonló időszakhoz viszonyítva. Mennyiséget tekintve 13 százalékkal többet adtak el a kiskereskedelemben, mint egy évvel korábban a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe szerint.
Négy nagy szegmensre bontható a kategória: tartalmazza a szem, az arc, a száj és a köröm szépítésére alkalmas termékeket.
Ami az eladáshelyek szerepét illeti: dominál a drogéria. Egyik nyolc hónapos időszakról a másikra kismértékben erősödött: értéket tekintve 89 százalékról 90-re növekedett a bolttípus piaci részesedése. Ezzel szemben a 2500 négyzetméternél nagyobb üzletek részesedésének mutatója 11 százalékról 10-re csökkent.
Regionálisan a lakosság számarányához képest értéket tekintve kimagasló a Budapestet és Pest megyét magában foglaló Centrum 47 százalékos részaránya a dekorkozmetikum teljes hazai forgalmából.
Meglehetősen erősek és stabilak a gyártói márkák. Értékben mért piaci részesedésük a legutóbbi nyolc hónap során 89 százalékot ért el, ahogyan egy évvel korábban is.
Dekorkozmetikumok tévéreklámjára idén az első félévben listaáron összesen 1,4 milliárd forintot költöttek az érintett vállalatok; ugyanannyit, mint múlt év január–június között. Meg kell azonban jegyezni, hogy a hivatalos listaárhoz képest a valóságban kevesebbet szoktak fizetni a reklámokért.
Kapcsolódó cikkeink
Tudatos beszerzés a fenntartható jövőért
A Rossmann-nál a beszerzés jóval túlmutat az ár- és termékoptimalizáláson:…
Tovább olvasom >A technológiai fejlesztésekbe, az üzlethálózatba és a kollégák képzésébe invesztált a dm
A dm a vásárlók hűségét annak a kiegyensúlyozott összteljesítménynek tulajdonítja,…
Tovább olvasom >Stratégiai jelentőségű üzletnyitások a Müllernél
„2024-ben a Müller két stratégiai fontosságú üzletet nyitott meg. Régi vágyunk…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fitch: élénkülő világgazdaság a vámháborús enyhülés nyomán – Kína és az USA húzhatja a növekedést
A vártnál erősebb gazdasági teljesítményre számít 2025-ben a Fitch Ratings:…
Tovább olvasom >Nem a piac vezérli elsősorban a zöld vállalati döntéseket itthon
A hazai vállalatok fenntarthatósági stratégiáit és beruházásait legerősebben nem piaci…
Tovább olvasom >A dinnyeimport mennyisége 51 százalékkal csökken
A tavalyihoz képest a dinnyeimport mennyisége 51 százalékkal csökkent, ami…
Tovább olvasom >