Dominál a drogéria
A dekorkozmetikumok kiskereskedelmi forgalma megközelítette a 6 milliárd forintot, idén január–augusztus között. Kiemelkedő a növekedés 14 százalékos mértéke a tavalyi hasonló időszakhoz viszonyítva. Mennyiséget tekintve 13 százalékkal többet adtak el a kiskereskedelemben, mint egy évvel korábban a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe szerint.
Négy nagy szegmensre bontható a kategória: tartalmazza a szem, az arc, a száj és a köröm szépítésére alkalmas termékeket.
Ami az eladáshelyek szerepét illeti: dominál a drogéria. Egyik nyolc hónapos időszakról a másikra kismértékben erősödött: értéket tekintve 89 százalékról 90-re növekedett a bolttípus piaci részesedése. Ezzel szemben a 2500 négyzetméternél nagyobb üzletek részesedésének mutatója 11 százalékról 10-re csökkent.
Regionálisan a lakosság számarányához képest értéket tekintve kimagasló a Budapestet és Pest megyét magában foglaló Centrum 47 százalékos részaránya a dekorkozmetikum teljes hazai forgalmából.
Meglehetősen erősek és stabilak a gyártói márkák. Értékben mért piaci részesedésük a legutóbbi nyolc hónap során 89 százalékot ért el, ahogyan egy évvel korábban is.
Dekorkozmetikumok tévéreklámjára idén az első félévben listaáron összesen 1,4 milliárd forintot költöttek az érintett vállalatok; ugyanannyit, mint múlt év január–június között. Meg kell azonban jegyezni, hogy a hivatalos listaárhoz képest a valóságban kevesebbet szoktak fizetni a reklámokért.
Kapcsolódó cikkeink
Exkluzív márkáit reklámozza a ROSSMANN
Exkluzív márkáira fókuszáló kampányt indított a ROSSMANN. A kampány kommunikációja…
Tovább olvasom >Komoly múlt és komoly jövő a Rossmann-nál
Jubilált tavaly a Rossmann: 30 évvel korábban nyitotta meg első…
Tovább olvasom >Posztinflációs trendek és várakozások 2024-ben – Az FMCG-piac alakulása az NIQ szemüvegén keresztül
Továbbra is minden lehetséges módon spórolnak a vásárlók kontinensszerte, így…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >