Dominál a drogéria
A dekorkozmetikumok kiskereskedelmi forgalma megközelítette a 6 milliárd forintot, idén január–augusztus között. Kiemelkedő a növekedés 14 százalékos mértéke a tavalyi hasonló időszakhoz viszonyítva. Mennyiséget tekintve 13 százalékkal többet adtak el a kiskereskedelemben, mint egy évvel korábban a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe szerint.
Négy nagy szegmensre bontható a kategória: tartalmazza a szem, az arc, a száj és a köröm szépítésére alkalmas termékeket.
Ami az eladáshelyek szerepét illeti: dominál a drogéria. Egyik nyolc hónapos időszakról a másikra kismértékben erősödött: értéket tekintve 89 százalékról 90-re növekedett a bolttípus piaci részesedése. Ezzel szemben a 2500 négyzetméternél nagyobb üzletek részesedésének mutatója 11 százalékról 10-re csökkent.
Regionálisan a lakosság számarányához képest értéket tekintve kimagasló a Budapestet és Pest megyét magában foglaló Centrum 47 százalékos részaránya a dekorkozmetikum teljes hazai forgalmából.
Meglehetősen erősek és stabilak a gyártói márkák. Értékben mért piaci részesedésük a legutóbbi nyolc hónap során 89 százalékot ért el, ahogyan egy évvel korábban is.
Dekorkozmetikumok tévéreklámjára idén az első félévben listaáron összesen 1,4 milliárd forintot költöttek az érintett vállalatok; ugyanannyit, mint múlt év január–június között. Meg kell azonban jegyezni, hogy a hivatalos listaárhoz képest a valóságban kevesebbet szoktak fizetni a reklámokért.
Kapcsolódó cikkeink
A portugál fogyasztók túlnyomó többsége továbbra is szereti a fizikai boltokat
Bár a portugál fogyasztók 22%-a vásárol online, túlnyomórészt továbbra is…
Tovább olvasom >Amikor még nem fáj és amikor már igen – A nap képe
Az ötlet némileg hasonlít egy nálunk is futó torokgyógyszer-reklámra, de…
Tovább olvasom >Az árakba, a technológiai fejlesztésekbe, az üzlethálózatba invesztált a dm
A drogéria forgalma 17%-kal nőtt az elmúlt gazdasági évben A…
Tovább olvasom >További cikkeink
NGM-szóvivő: a GDP-adatok mellett az emberek életét befolyásoló mutatók is kedvezően alakultak
A bruttó hazai terméken (GDP) túl emberi életek vannak, az…
Tovább olvasom >A GDP 2 százalékkal növekedhet 2025-ben
A jelenlegi kilátások szerint 2025-ben 2,3-2,4 százalék körüli GDP-bővüléssel lehet…
Tovább olvasom >KSH: az élelmiszeripar értékesítési árai 4,5 százalékkal emelkedtek
2024 decemberében az ipari termelői árak átlagosan 9,0 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >