Dominál a drogéria

Szerző: trademagazin Dátum: 2015. 12. 07. 18:52

A dekorkozmetikumok kiskereskedelmi forgalma megközelítette a 6 milliárd forintot, idén január–augusztus között. Kiemelkedő a növekedés 14 százalékos mértéke a tavalyi hasonló időszakhoz viszonyítva. Mennyiséget tekintve 13 százalékkal többet adtak el a kiskereskedelemben, mint egy évvel korábban a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe szerint.

illat

Négy nagy szegmensre bontható a kategória: tartalmazza a szem, az arc, a száj és a köröm szépítésére alkalmas termékeket.

Ami az eladáshelyek szerepét illeti: dominál a drogéria. Egyik nyolc hónapos időszakról a másikra kismértékben erősödött: értéket tekintve 89 százalékról 90-re növekedett a bolttípus piaci részesedése. Ezzel szemben a 2500 négyzetméternél nagyobb üzletek részesedésének mutatója 11 százalékról 10-re csökkent.

Regionálisan a lakosság számarányához képest értéket tekintve kimagasló a Budapestet és Pest megyét magában foglaló Centrum 47 százalékos részaránya a dekorkozmetikum teljes hazai forgalmából.

Meglehetősen erősek és stabilak a gyártói márkák. Értékben mért piaci részesedésük a legutóbbi nyolc hónap során 89 százalékot ért el, ahogyan egy évvel korábban is.

Dekorkozmetikumok tévéreklámjára idén az első félévben listaáron összesen 1,4 milliárd forintot költöttek az érintett vállalatok; ugyanannyit, mint múlt év január–június között. Meg kell azonban jegyezni, hogy a hivatalos listaárhoz képest a valóságban kevesebbet szoktak fizetni a reklámokért.

Címkék: ,

Kapcsolódó cikkeink