Dominál a drogéria
A dekorkozmetikumok kiskereskedelmi forgalma meghaladta az 5 milliárd forintot, idén január–augusztus között. A növekedés mértéke 10 százalék, a tavalyi hasonló időszakhoz viszonyítva. Mennyiséget tekintve 2 százalékkal többet adtak el a kiskereskedelemben, mint egy évvel korábban, a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe szerint.
Ami az eladáshelyek szerepét illeti: dominál a drogéria. Egyik nyolc hónapos időszakról a másikra kis mértékben, 88 százalékról 89-re növekedett a bolttípus piaci részesedése, értéket tekintve.
A 2500 négyzetméternél nagyobb üzletek részesedésének mutatója stabilan 11 százalék.
A szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2500 négyzetméteres csatorna részaránya tavaly január–augusztus között még 1 százalék volt. Idén azonban statisztikailag már nem ragadható meg a forgalmuk.
Eléggé erősek és stabilak a gyártói márkák. Értékben mért piaci részesedésük a legutóbbi nyolc hónap során 89 százalékot ért el, ahogyan egy évvel korábban is.
Dekorkozmetikumok tévéreklámjára idén az első félévben listaáron összesen 1,358 milliárd forintot költöttek az érintett vállalatok; 85 százalékkal többet, mint múlt év január–június között. Meg kell azonban jegyezni, hogy a hivatalos listaárhoz képest a valóságban kevesebbet szoktak fizetni a reklámokért.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Nem minden boltban használható a 30 ezer forintos nyugdíjas élelmiszer-utalvány
Szeptember 1. és október 15. között kézbesítik azt a 30…
Tovább olvasom >K&H:egyre több hazai kkv keresi az EU-s pályázati lehetőségeket
Újra fellángolt a pályázási kedv a hazai kis- és középvállalkozások…
Tovább olvasom >Itt a Szupermenta nyári vetőmagtesztje: főszerepben a cukkini
A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei cukkinivetőmagokat vizsgáltak a Szupermenta…
Tovább olvasom >