A dohány-kiskereskedők bővítenék a trafikokban forgalmazható termékek körét
A dohány-kiskereskedelmi rendszer hosszú távú stabil és eredményes működéséhez a forgalmazható termékek vagy szolgáltatások körének további bővítésére van szükség, a dohánytermékek esetében pedig fontos lenne az egységcsomagolások 2019-re tervezett bevezetésének elhalasztása – hívták fel a figyelmet a dohány-kiskereskedők kedden, a Magyar Dohány Kiskereskedők Szövetsége (MDKSZ) által szervezett budapesti konferencián.
Az MDKSZ közleménye szerint az I. Nemzeti tabak expo kiállítás és konferencián Lengyel Antal, az MDKSZ elnöke elmondta, hogy a kiskereskedelmi szektoron belül egyre nagyobb a nemzeti dohányboltok szerepe. A nemzeti dohányboltok a szigorú szabályozásnak köszönhetően „patyolattisztán” működnek, ami átláthatóbb és több bevételt hoz a költségvetésnek – mutatott rá az elnök.
Ismertetése szerint a trafikok teljesítőképessége között – elsősorban az elhelyezkedés miatt – jelentős különbségek lehetnek, a működő üzletek 40-50 százaléka nehéz helyzetben van. A nemzeti dohányboltokat elsősorban a munkaerőhiány sújtja, hiszen a szigorú szabályok szerint berendezett, elsötétített üzlethelyiségekbe nehéz új munkatársakat találni. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Betilthatják a 22 óra utáni alkoholárusítást a dohányboltokban
A 22 óra utáni alkoholárusítási tilalom nem vonatkozik a dohányboltokra,…
Tovább olvasom >Szigorítanak a dohányboltokban
Az Építési és Közlekedési Minisztérium bejelentése szerint a kiskorúaknak dohánytermékeket…
Tovább olvasom >Jövő évtől nem árusít üzleteiben dohánytermékeket az Albert Heijn
A holland Albert Heijn kiskereskedelmi vállalat bejelentette, hogy 2024. január…
Tovább olvasom >További cikkeink
Árrésstop árnyékában: így alakulnak a húsvéti bevásárlás költségei 2025-ben
Az idei húsvéti bevásárlási szezon igazi meglepetése nem a csokinyúl…
Tovább olvasom >Innovatív gombafehérjés desszerteket fejlesztett az Eroski
A spanyol Eroski áruházlánc a catering terén vezető Ausolannal, az…
Tovább olvasom >Csökkenő születésszám, növekvő kihívások
A demográfiai trendek és a fogyasztói szokások alakulása egyaránt formálja…
Tovább olvasom >