Dízel az elektromos kamion ellen: az ALDI megmérte a fogyasztáskülönbséget
Az ALDI Magyarország ismét bővítette elektromosteherautó-flottáját. A kiskereskedelemi lánc az országban elsőként állított forgalomba 2021 végén elektromos nyerges vontatót, később szóló teherautót, most pedig két újabb e-teherautóval lesz gazdagabb az elektromosjármű-park: egy újabb nyerges vontató és egy 26 tonnás teherautó fogja szolgálni a fővárosi és a Pest vármegyei üzleteket. A vállalat a gyakorlatban is összehasonlította ugyanazon az útvonalon ugyanazzal a terheléssel a dízel- és az elektromos kamion fogyasztását, aminek eredménye felgyorsította a döntést a flotta bővítéséről.
Forgalomba állt az ALDI két újabb e-teherautója, így duplájára bővült a cég elektromosteherszállító-flottája. A bővítésre azok után került sor, hogy a vállalat kielemezte az e-teherautók eddigi több mint 150 000 km-es futásteljesítménye során szerzett működési és üzemeltetési tapasztalatokat. A döntésben fontos szerepet játszott, hogy a cég különböző időjárási körülmények és útviszonyok közepette, illetve terítő útvonalakon is összehasonlító fogyasztásméréseket végzett ugyanolyan kialakítású és terhelésű dízel-, illetve elektromos meghajtású járművek között. A mérés után egyértelműen bebizonyosodott, hogy az elektromos hajtáslánc nulla lokális emissziója pontosan kimutatható mértékben járul hozzá a károsanyag-kibocsátás csökkentéséhez és a levegőminőség javulásához, egyúttal az e-meghajtás gazdaságosabb fogyasztású, mint a dízelverzió. A vállalat 2024-ben például egy tavaszi napon ugyanakkora terheléssel, ugyanolyan időjárási és forgalmi körülmények között végzett árukiszállítást a biatorbágyi logisztikai központ és a XIII. kerületi Pannónia utcai üzlete között. A dízel szóló teherautó 117 km-en 28,89 liter gázolajat használt fel, ami a gyári adatok alapján 64,35 kilogramm CO2 kibocsátását jelentette. Az elektromos változat ugyanezen az útvonalon 183 kWh fogyasztást ért el.
„Úttörő kezdeményezés volt 2021-ben, a Covid-járvány idején elektromos hajtásláncú teherautó napi forgalomba állítása a logisztikai központunk 100 km-es körzetében lévő üzleteink kiszolgálására. Döntésünk megelőzte a korát, hiszen ekkor tradicionális nemzetközi gyártónak még nem volt megvásárolható e-kamionja, első nyerges vontatónkat egy dízelváltozatból alakíttattuk át elektromos meghajtásúvá. Az azóta eltelt időszakban egyetlenegyszer sem hagyott minket az út szélén az e-változat, és 150 000 km futásteljesítmény, illetve a fogyasztásmérés után flottánk megduplázásáról döntöttünk”
– mondta Bernhard Haider, az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt. országos ügyvezető igazgatója.
Kapcsolódó cikkeink
A városközpontokban kezd terjeszkedni a Lidl és az Aldi
A városközpontok felé mozdulnak a német diszkontok: a Lidl és…
Tovább olvasom >Távozott az Aldi stratégiai vezetője, Dr. Christian Bock családi okokra hivatkozva vonult vissza
A kiskereskedelmi szektor egyik elismert szakembere, Dr. Christian Bock váratlanul…
Tovább olvasom >A városi kényelembe invesztál a Penny Németországban
Modernizálja a német Penny kis, városi diszkontüzleteit. Az erőteljesebben kényelemorientált…
Tovább olvasom >További cikkeink
Helyben, személyesen tájékozódhatnak a gazdálkodók
Ismeretterjesztő, országjáró körutat szervez október-novemberben az új agrártámogatási ciklus kapcsán…
Tovább olvasom >WHO: A tápértékjelölő címkéknek az élelmiszercsomagolás front oldalán lenne a helye
Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) azt javasolja, hogy a tápértékre vonatkozó…
Tovább olvasom >Hamarosan megérkezik Európába a Lidl Scan&Go
Hamarosan bevezetheti a Lidl a Scan&Go funkciót Európában, amely lehetővé teszi,…
Tovább olvasom >