Dízel az elektromos kamion ellen: az ALDI megmérte a fogyasztáskülönbséget
Az ALDI Magyarország ismét bővítette elektromosteherautó-flottáját. A kiskereskedelemi lánc az országban elsőként állított forgalomba 2021 végén elektromos nyerges vontatót, később szóló teherautót, most pedig két újabb e-teherautóval lesz gazdagabb az elektromosjármű-park: egy újabb nyerges vontató és egy 26 tonnás teherautó fogja szolgálni a fővárosi és a Pest vármegyei üzleteket. A vállalat a gyakorlatban is összehasonlította ugyanazon az útvonalon ugyanazzal a terheléssel a dízel- és az elektromos kamion fogyasztását, aminek eredménye felgyorsította a döntést a flotta bővítéséről.

Sokkal jobb a fogyasztás
Forgalomba állt az ALDI két újabb e-teherautója, így duplájára bővült a cég elektromosteherszállító-flottája. A bővítésre azok után került sor, hogy a vállalat kielemezte az e-teherautók eddigi több mint 150 000 km-es futásteljesítménye során szerzett működési és üzemeltetési tapasztalatokat. A döntésben fontos szerepet játszott, hogy a cég különböző időjárási körülmények és útviszonyok közepette, illetve terítő útvonalakon is összehasonlító fogyasztásméréseket végzett ugyanolyan kialakítású és terhelésű dízel-, illetve elektromos meghajtású járművek között. A mérés után egyértelműen bebizonyosodott, hogy az elektromos hajtáslánc nulla lokális emissziója pontosan kimutatható mértékben járul hozzá a károsanyag-kibocsátás csökkentéséhez és a levegőminőség javulásához, egyúttal az e-meghajtás gazdaságosabb fogyasztású, mint a dízelverzió. A vállalat 2024-ben például egy tavaszi napon ugyanakkora terheléssel, ugyanolyan időjárási és forgalmi körülmények között végzett árukiszállítást a biatorbágyi logisztikai központ és a XIII. kerületi Pannónia utcai üzlete között. A dízel szóló teherautó 117 km-en 28,89 liter gázolajat használt fel, ami a gyári adatok alapján 64,35 kilogramm CO2 kibocsátását jelentette. Az elektromos változat ugyanezen az útvonalon 183 kWh fogyasztást ért el.
„Úttörő kezdeményezés volt 2021-ben, a Covid-járvány idején elektromos hajtásláncú teherautó napi forgalomba állítása a logisztikai központunk 100 km-es körzetében lévő üzleteink kiszolgálására. Döntésünk megelőzte a korát, hiszen ekkor tradicionális nemzetközi gyártónak még nem volt megvásárolható e-kamionja, első nyerges vontatónkat egy dízelváltozatból alakíttattuk át elektromos meghajtásúvá. Az azóta eltelt időszakban egyetlenegyszer sem hagyott minket az út szélén az e-változat, és 150 000 km futásteljesítmény, illetve a fogyasztásmérés után flottánk megduplázásáról döntöttünk”
– mondta Bernhard Haider, az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt. országos ügyvezető igazgatója.
Kapcsolódó cikkeink
Megjelent az FMCG-piac 2024. évi kereskedelmi toplistája
Maradt minden a régiben: Lidl, SPAR, Tesco a dobogósok sorrendje!…
Tovább olvasom >Kik nyertek és kik buktak 2024-ben? – Látványos eredménykülönbségek az élelmiszer-kiskereskedelemben
A 2024-es üzleti év mérlege az élelmiszer-kiskereskedelmi szektorban látványosan kettévált:…
Tovább olvasom >Összeolvad az Aldi Nord és az Aldi Süd – Egyesülhet a világ egyik legnagyobb diszkontlánca
Hat évtizednyi különutasság után történelmi jelentőségű lépésre készül az Aldi:…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új csomagolásban a Lidl Húsfarm családja
Tavasszal a Lidl 75 termékből álló, saját márkás Húsfarm termékcsaládja…
Tovább olvasom >Paradicsommal segít a brit Aldi a rákbeteg fiatalokon
Az Aldi jótékonysági kampányt indít a Teenage Cancer Trust szervezettel…
Tovább olvasom >Világszerte kapható lesz a Nestlé Sinergity csecsemőtápszere
A Nestlé bejelentette, hogy globálisan bevezeti Sinergity nevű, tudományos kutatásokra…
Tovább olvasom >