Divatba jön a szokatlanság
Ismét szezonnyitó grillpartival egybekötött klubülésére gyűlt össze a Trade Marketing Klub a Szamos Marcipán Szépkilátás Cukrászda kertjében. Az „Extrém megoldások a trade marketingben” témaválasztás rekordérdeklődést generált, több mint hetvenen gyűltek össze az árnyas fák alatt. Elsőként Pintér Erika, a Trend Budapest piackutató ügyvezetője mutatta be vásárlói megfigyelésre alapuló kutatásaikat. Az FMCG berkeit jól ismerő piackutató egyedi megoldásokat és gondolkodó együttműködést kínál megbízóinak. Legfrissebb vizsgálati eredményeikből egy vegyi és egy élelmiszertermékre vonatkozó példán keresztül mutatta be a válság hatására megváltozott vásárlói magatartást.
Lépjünk túl a pamutpólón!
Gyulai Zoltán, a Mek-koraPrint ügyvezető igazgatója arra kérte a résztvevőket, hogy promóciók szervezésénél „Lépjünk túl a pamutpólón!”. A különböző textilféleségek ugyanis, egy hazánkban egyedülálló technológiának köszönhetően, immár fotóminőségben nyomhatóvá váltak. Szemléltetésül az előadó sörbuborékos zakót öltött, majd körbeadta az anyagféleségeket, amelyek között organza, függöny, takaró, bútorszövet, sőt még fürdőruhaanyag is megtalálható volt. A hoszteszöltözéktől a kocsmabútorig számos ötlet került kivetítésre. A rendezvény végére kiderült, hogy a hőmérséklet tíz fokos zuhanásával minden anyagminta takaróként is kiválóan használható.
Megelevenedő mottó
A Dreher Sörgyárak képviseletében Fekete Nikolett márkavezető és Gábor István trade marketing vezető mutatta be a www.annyiavilag.hu júniusban kezdődő és 7 hónapig tartó élményprogramot. A Dreher márka mottója, „Annyi a világ, amennyit beletöltesz”, a program keretében virtuálisan és valóságosan is megelevenedik, változatos élmények – lovaglás, lövészet, rafting, repülés stb. – keretében átélhetővé válik. Az elsődlegesen 18–29 éves, aktív, városi, férfi célcsoportot megszólító kampány havonta megújuló, választható és garantált napi, heti és havi nyereményekkel tartja fenn az érdeklődést. A kommunikáció fő színtere az internet, mert a játékban való részvételre csak a honlapon keresztül van lehetőség. A valós tartalmat dedikált újságírógárda szolgáltatja.
Az izgalmat, a virtuális szerencsejáték lehetőségét a Dreher termékeken található kódok regisztrációja után kapott pontok beváltása, tétként megtétele biztosítja. Az online kommunikáció és bannerkampány mellett a termékek csomagolásán és az üzletekben elhelyezett POS-anyagokon is népszerűsítik a promóciót.
Óriás kapuk és kávézók az eladótérben
Somló Krisztina, a FrieslandCampina POS-koordinátora az extrém szinonimájaként emlegetett szokatlan, újszerű vásárláshely-megoldásokat mutatta be a cég márkáihoz kapcsolódóan. A nagyméretű, kikerülhetetlenül figyelemfelkeltő installációk márkaépítés és forgalomgenerálás szempontjából is hatékonynak bizonyultak. Jó példa volt erre a Cora áruházakban a 2×3 méteres hűtő talapzatra felállított óriás Pöttyös kapuk, vagy a Tesco áruházakban installált négy hűtős Pöttyös szigetek. A Completa Krém Kávézó pultjai pedig akár 12 négyzetmétert is elfoglaltak az eladótérből, mégis olyan sikeresen működtek, hogy a kereskedőpartnerek kérték az aktivitás megismétlését.
A Milli márkához új, ciánkék, legószerűen több méretre összeszerelhető polcél és polctálca kapcsolódik. A szakember véleménye szerint a legsikeresebb megoldások extremitástól függetlenül, a társosztályok összefogásából, a sales, marketing és trade marketing valódi együttműködéséből születnek.
A grillen készülő PICK kolbászok ellenállhatatlan illata, a Sole-Mizo étvágygerjesztő sajttálai, az Univer ínycsiklandozó öntetei, a Joya tofu, Montice tejszelet, Pöttyös Túró Rudi, a gyöngyöző Dreher sörök és hűtött Hell energiaitalok egyaránt hozzájárultak az este kötetlen részének kellemes hangulatához. A Szamos Marcipán az idei évben egy hatalmas Esterházy-tortával kedveskedett a rendezvény résztvevőinek.
A következő klubeseményre szeptember végén, a Trade magazin Business Days konferenciáján kerül sor, ahova minden érdeklődőt szeretettel várnak a klub alapítói. (További információ: 16-17. oldal)
K. I.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Employer branding az AI és a GenZ-k korában – A folytatás
November 27-én kerül megrendezésre a II. Marketing Art Employer Branding…
Tovább olvasom >Megvannak az Employer Branding Award nyertesei
A Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) immár hetedik alkalommal hirdette…
Tovább olvasom >AI Night: Egy új korszak – Hogyan formálja át az AI az életünket, a munkánkat és a globális társadalmunkat?
Az AI fejlődése nemcsak technológiai szempontból hoz forradalmi változásokat, hanem…
Tovább olvasom >