Divatba jöhet a fél karácsonyfa
Régi-új őrület hódít az USA-ban, bő két hónappal az idei karácsony előtt: megjelentek a félbevágott karácsonyfák, melyek új szintre emelik a helytakarékos ünnepi fenyő kategóriáját – írja az origo.
Különleges, és állítólag nagyon élethű műfenyő beszerzésével úszhatják meg az idei karácsonyi készülődés nem egyszer macerás, kényelmetlen részét azok az amerikaiak, akik a félbevágott karácsonyfák mellett döntenek. A műfenyőket elsősorban azoknak ajánlják, akiknek nincs sok helyük otthonukban egy igazi, magasra vagy szélesre nőtt zöldlevelű állítására, illetve megúsznák a gyakran szabálytalan fa talpba faragását, valamint a zsineggel rögzítés feladatának idei teljesítését.
Ezekből az előre gyártott fenyőkből ugyanis mindenféle méret kapható, sőt, még a díszítés feladatát is legalább részben leveszik a vásárlóról: a legtöbb fél műfenyőn előre telepített LED-füzér is van.
Így a vásárlónak elegendő csak egy oldalt díszekkel teleaggatnia saját ízlése szerint egy teljes fa körbejárása helyett. Ez a fajta takarékosság pedig a sok esetben kimerítő karácsonyi készülődésben igencsak kapóra jöhet.
A fél karácsonyfa szemből a megszólalásig hasonló az igazihoz. Csupán az ára nem gazdaságos: egyes változataiért 250 dollárt, azaz 75 ezer forintot is fizetni kell, ami akár többszöröse lehet az élőfenyő árának – igaz, aki ilyet vásárol, valószínűleg nem egy évre tervez azzal.
A félfák világának határai ugyanakkor nem érnek véget a hosszában, azaz függőleges tengelyük mentén „kettévágott” hatást keltő változatokkal. Egy brit gyártó előrukkolt azzal a változattal, melynél a mesterséges tűlevelek a fa alsó feléről hiányoznak.
S hogy mi előnye lehet annak, ha valaki ilyen – egyébként 50 fontért már megszerezhető – fát állít? Minden bizonnyal az, hogy több és nagyobb csomagolású ajándék fér el a törzse körül. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Kevésbé volt szempont a fenntarthatóság karácsonykor
A Rondo Hullámkartongyártó Kft. a magyarok karácsonyi ajándékcsomagolási szokásait vizsgálta –…
Tovább olvasom >NIQ: A Lidl és a Marks&Spencer a karácsonyi verseny győztesei az Egyesült Királyságban
Az NIQ iparági adatainak tanúsága szerint a Lidl mellett a…
Tovább olvasom >Közönségdíjas lett a Lidl karácsonyi reklámfilmje
A Lidl Magyarország „Különleges pillanatok csodája: egy varázslatos karácsony!” című karácsonyi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Gyengébb a vásárlóerő nálunk, mint a régióban
A tíz- és húszéves időtávon kirajzolódó trendek – ezen belül…
Tovább olvasom >Gyűlölik a „dinamikus árazást” a fogyasztók
Az elmúlt időszakban az ügyfeleknek új fogalommal kellett megismerkedniük: a…
Tovább olvasom >NGM-államtitkár: erősíti a magyar vállalkozások versenyképességét az ESG-törvény
A felelős környezeti, társadalmi és vállalatirányitási (ESG) keretrendszert meghatározó törvény…
Tovább olvasom >