Diszkrét biztonság „azokon a napokon” is
Az elmúlt időszakban dinamikusan fejlődött az intim higiéniás termékek piaca. Eladások tekintetében az egészségügyi betétek állnak az első helyen, de a tamponok és a tisztasági betétek is jelentős mértékben hozzájárultak a forgalmi adatok emelkedéséhez. A kategóriában a vásárlási szokások átalakulni látszanak, a korábban vezető eladási helyszínnek számító hipermarketek helyett már főként a drogériákban keresik a fogyasztók ezeket a bizalmi termékeket.
A Procter&Gamble szakemberei arról adnak hírt, hogy a 2018-as év a teljes szegmensnek növekedést hozott, amiben a P&G Always márkája is két számjegyű növekedést tudhat magáénak. Az Always márka tisztasági és egészségügyi betétekkel, illetve felnőtt inkontinenciabetétekkel van jelen a piacon. A hölgyek kényelmét és higiéniai biztonságát a Tampax márkacsaládjuk biztosítja mint a betétek alternatívája, kiegészítője.
– 2019-ben is innovációinkra, fogyasztóink márkahűségére építünk, és az ő igényeik szerint alakítjuk terveinket, ezek adják az alapot változatos marketingaktivitásainkhoz. A megvalósításban természetesen értékesítő partnereink is segítenek bennünket, akiknek munkáját csatornákra szabott kínálattal és aktivitásokkal támogatjuk – mondja Krubl Yvette, a vállalat közép-európai vállalati kommunikációs managere.
Az Essity Hungary Kft.-nél szintén a piac növekedéséről számolnak be, kiegészítve azzal, hogy az Essity Libresse márkájával a második legmeghatározóbb gyártóként folyamatos növekedést mutat. Meglátásuk szerint országos szinten az egészségügyi betét szegmens a legnagyobb, ez adja a forgalom közel felét. A második legnagyobb a tampon szegmens, 2018-ban ez tudott legjobban hozzátenni a forgalom emelkedéséhez. A piac egynegyedét pedig a tisztasági betétek teszik ki.
– Az egészségügyi betét szegmensben a duo kiszerelés a legnépszerűbb, de a nagyobb, quattro kiszerelés növekszik a legdinamikusabban. Az éjszakai betétek megjelenésével a nők számára olyan megoldás jelent meg a piacon, amely növeli a biztonságérzetet, nyugodtabb pihenést biztosít az éjszaka során. Az éjszakai betétek eladása elérte a teljes piac forgalmának egynegyedét és erőteljesebben nő, mint a nappali szegmens – tájékoztat Kowalska Izabella, az Essity Hungary Kft. junior kategória managere.
– Betéteket és tamponokat elsősorban drogériákban vásárolnak az emberek, itt realizálódik a totál forgalom közel fele. A diszkontok ebben a kategóriában is gyors fejlődést mutatnak, és bár a hipermarketek a második legnagyobb forgalommal rendelkeznek, jelentőségük az elmúlt időszakban visszaesett. A szupermarket csatorna forgalma a legalacsonyabb ebben a szegmensben, és folyamatos csökkenést mutat.
A Johnson & Johnson Kft. 2018-ban sikeres évet zárt, és hasonlóan jó eredményeket várnak 2019-től is.
– Tavaly mindkét márkánk a kategóriája felett tudott nőni, és mindent megteszünk azért, hogy ezt a tendenciát idén is folytatni tudjuk. Az egyik kiemelkedő tavalyi változás az o.b® ProComfort termékeink megújulása volt, ami nagyban hozzájárult a kategória növekedéséhez is – jelzi Szabó Viktória.
A Johnson & Johnson Kft. kategória managere azt tapasztalja, hogy a fogyasztók márkahűek ebben a kategóriában, ha megtalálták a jól bevált márkát/terméket, akkor nem szívesen térnek át másikra.
– A kíváncsiság persze itt is megvan, így, ha elég erős, kipróbálást tud generálni, de ebben a kategóriában nem jellemző a márkák közti rendszeres váltogatás. A tisztasági betétek piaca már jobban árérzékeny, itt az akciók jobban befolyásolják a fogyasztók választását – jegyzi meg Szabó Viktória.
Diszkrét és praktikus
Az egészségügyi betét szegmens piacvezető márkájaként nemrégen piacra került Always Inifinity speciális habmagot tartalmazó betét, mely a saját súlyának tízszeresét képes felszívni, puha és vékony, bőrgyógyászatilag tesztelt termékcsalád. A fogyasztók a márkacsaládon belül szívesen próbálnak ki új verziókat, akár illatosított vagy újabb, fehérnemű formához igazodó termékeket.
– Termékeink, akár az Always, akár a Tampax márkacsaládok változatos kiszerelési formákban elérhetőek, a változó igényeket és felhasználási formákat követve. Ezen termékkörben lényeges az is, hogy a csomagolás diszkrét és praktikus legyen – ismerteti Krubl Yvette.
A Procter&Gamble 2019-ben is számos újdonságot tartogat termékinnovációi mellett, jelenleg is két társadalmi felelősségvállalás kampányuk fut. Az egyik a #Ne maradj ki, ne maradj le, mely az Always és a Magyar Vöröskereszt országos kampánya a mélyszegénységben élő lányok megsegítésére. A kampány célja, hogy a fiatal lányokat érintő menstruációs szegénységet enyhítse. Az Always idén kimagasló mértékben támogatja Magyarországon a Vöröskereszt munkáját: a közel 18 millió forint értékű adományt a szervezet a mélyszegénységben élő fiatal lányok megsegítésére fordítja. A jótékonysági programban partnerük a Rossmann üzletlánc.
Megújulások időszaka
A Johnson & Johnson intim higiéniai termékei közül a fogyasztók kedvence az o.b.® ProComfort normal tampon, amelyből, habár még mindig a 16 db-os kiszerelés a legnépszerűbb, egyre több vásárló választja a nagyobb kiszereléseket (32 db, 56 db). Az o.b.®-ból kedveltek a ProComfort Night, vagyis az éjszakai tamponok is, melyek egyedi SilkTouch™ védőszárnyakkal rendelkeznek a nagyobb védelem érdekében.
–A Carefree® tisztasági betétek közül a Flexiform Fresh termékünk a sztár, melyet sima és tanga fehérneművel egyaránt lehet viselni – tudjuk meg Szabó Viktóriától.
A vállalatnál a tavalyi év az o.b.® márka megújulásáról szólt, idén pedig a Carefree® kerül a középpontba, ahol az összes termék új csomagolást kap, a Carefree® Plus termékcsalád pedig technológiailag is megújul.
– Az enyhe inkontinencia szegmens egyre jobban nő, azonban a vásárlók még mindig nem szívesen vásárolnak kifejezetten erre a problémára dedikált termékeket. A megújult Carefree® Plus tisztasági betétek nekik kínálnak alternatívát, mert 12 órás illatmegkötéssel, és extra védelemmel rendelkeznek – teszi hozzá a kategória manager, aki azt is elárulja, hogy a jól megszokott marketingaktivitások mellett idén is készülnek az o.b.® márkával egy nagyobb fogyasztói aktivációra, amelynek izgatottan várják a fogadtatását, eredményeit.
Bőrbarát alapanyagok
Horváth Barbara, az Essity Hungary Kft. Libresse senior brand managere arról ad hírt, hogy az egészségügyi betéteik közül az egyik legnépszerűbb az éjszakai Libresse Goodnight termékük. A nők egyre inkább keresik a bőrbarát megoldásokat, ezért nem meglepő, hogy a tisztasági betéteik közül a legnépszerűbb a Libresse Natural Care, amely gyengéd, pamutszerű fedőréteggel, valamint bőrápoló hatású, természetes aloe vera és kamillakivonattal készül, illetve a Libresse Multistyle, mely rugalmas széleinek köszönhetően remekül illeszkedik bármilyen fazonú alsóneműhöz, fedőrétege pedig lágy tejsavat tartalmaz, ezzel is segítve az intim területek pH-egyensúlyának megőrzését.
– Az idei évben kiemelt fókuszt helyezünk arra, hogy a magyar piacon tapasztalható nagyobb kiszerelés és deováltozatok iránti igényt kielégítsük, ezért tisztasági betét portfóliónkat több elemmel is szélesítjük. Emellett a nagy népszerűségnek örvendő Natural Care és Normal tisztasági betéteinket elérhetővé tesszük a jelenlegieknél kisebb kiszerelésben is, hogy ösztönözzük a vásárlókat a termékek kipróbálására. Az éjszakai egészségügyi betét alszegmensen belül pedig Goodnight Extra termékünkkel szeretnénk prémium minőségű megoldást kínálni a nyugodt éjszakákhoz – nyilatkozza Horváth Barbara.
2019-ben egészségügyi betét portfóliójuk változatos ATL- és BTL-támogatása mellett, új hirdetési platformok (pl. Snapchat) bevonásával fogják tisztasági betét szortimentjük elemeit népszerűsíteni. A Libresse kommunikációjában évek óta kiemelt jelentőséggel bír az edukáció, saját gyártású tartalmaik mellett az idei évben is jelentős figyelmet szentelnek a POME célcsoportnak a „Tudd, hogy értsd!” kampánnyal.
Budai Klára
Kapcsolódó cikkeink
Évek óta közös a cél: pelenkát juttatni oda, ahol a leginkább szükség van rá
A gyermekek gondozása odafigyelést, rengeteg energiát és érzékenységet igényel. Fokozottan…
Tovább olvasom >Jelentős változások Gyöngyösön
Elkészült a felújítás két gyöngyösi átmeneti otthonban, amely a Procter…
Tovább olvasom >Segítség az ételérzékenyeknek
Az Auchan Alapítvány jóvoltából a Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége háromféle…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >