Diszkrét biztonság „azokon a napokon” is

Dátum: 2019. 06. 14. 07:08

Az elmúlt időszakban dinamikusan fejlődött az intim higiéniás termékek piaca. Eladások tekintetében az egészségügyi betétek állnak az első helyen, de a tamponok és a tisztasági betétek is jelentős mértékben hozzájárultak a forgalmi adatok emelkedéséhez. A kategóriában a vásárlási szokások átalakulni látszanak, a korábban vezető eladási helyszínnek számító hipermarketek helyett már főként a drogériákban keresik a fogyasztók ezeket a bizalmi termékeket.

A Procter&Gamble szakemberei arról adnak hírt, hogy a 2018-as év a teljes szegmensnek növekedést hozott, amiben a P&G Always márkája is két számjegyű növekedést tudhat magáénak. Az Always márka tisztasági és egészségügyi betétekkel, illetve felnőtt inkontinenciabetétekkel van jelen a piacon. A hölgyek kényelmét és higiéniai biztonságát a Tampax márkacsaládjuk biztosítja mint a betétek alternatívája, kiegészítője.

Krubl Yvette
közép-európai vállalati
kommunikációs manager
Procter&Gamble

– 2019-ben is innovációinkra, fogyasztóink márkahűségére építünk, és az ő igényeik szerint alakítjuk terveinket, ezek adják az alapot változatos marketingaktivitásainkhoz. A megvalósításban természetesen értékesítő partnereink is segítenek bennünket, akiknek munkáját csatornákra szabott kínálattal és aktivitásokkal támogatjuk – mondja Krubl Yvette, a vállalat közép-európai vállalati kommunikációs managere.

Az Essity Hungary Kft.-nél szintén a piac növekedéséről számolnak be, kiegészítve azzal, hogy az Essity Libresse márkájával a második legmeghatározóbb gyártóként folyamatos növekedést mutat. Meglátásuk szerint országos szinten az egészségügyi betét szegmens a legnagyobb, ez adja a forgalom közel felét. A második legnagyobb a tampon szegmens, 2018-ban ez tudott legjobban hozzátenni a forgalom emelkedéséhez. A piac egynegyedét pedig a tisztasági betétek teszik ki.

Kowalska Izabella
junior kategória manager
Essity Hungary

– Az egészségügyi betét szegmensben a duo kiszerelés a legnépszerűbb, de a nagyobb, quattro kiszerelés növekszik a legdinamikusabban. Az éjszakai betétek megjelenésével a nők számára olyan megoldás jelent meg a piacon, amely növeli a biztonságérzetet, nyugodtabb pihenést biztosít az éjszaka során. Az éjszakai betétek eladása elérte a teljes piac forgalmának egynegyedét és erőteljesebben nő, mint a nappali szegmens – tájékoztat Kowalska Izabella, az Essity Hungary Kft. junior kategória managere.

– Betéteket és tamponokat elsősorban drogériákban vásárolnak az emberek, itt realizálódik a totál forgalom közel fele. A diszkontok ebben a kategóriában is gyors fejlődést mutatnak, és bár a hipermarketek a második legnagyobb forgalommal rendelkeznek, jelentőségük az elmúlt időszakban visszaesett. A szupermarket csatorna forgalma a legalacsonyabb ebben a szegmensben, és folyamatos csökkenést mutat.

A Johnson & Johnson Kft. 2018-ban sikeres évet zárt, és hasonlóan jó eredményeket várnak 2019-től is.

Szabó Viktória
kategória manager
Johnson & Johnson

– Tavaly mindkét márkánk a kategóriája felett tudott nőni, és mindent megteszünk azért, hogy ezt a tendenciát idén is folytatni tudjuk. Az egyik kiemelkedő tavalyi változás az o.b® ProComfort termékeink megújulása volt, ami nagyban hozzájárult a kategória növekedéséhez is – jelzi Szabó Viktória.

A Johnson & Johnson Kft. kategória managere azt tapasztalja, hogy a fogyasztók márkahűek ebben a kategóriában, ha megtalálták a jól bevált márkát/terméket, akkor nem szívesen térnek át másikra.

– A kíváncsiság persze itt is megvan, így, ha elég erős, kipróbálást tud generálni, de ebben a kategóriában nem jellemző a márkák közti rendszeres váltogatás. A tisztasági betétek piaca már jobban árérzékeny, itt az akciók jobban befolyásolják a fogyasztók választását – jegyzi meg Szabó Viktória.

 

 

Diszkrét és praktikus

Az egészségügyi betét szegmens piacvezető márkájaként nemrégen piacra került Always Inifinity speciális habmagot tartalmazó betét, mely a saját súlyának tízszeresét képes felszívni, puha és vékony, bőrgyógyászatilag tesztelt termékcsalád. A fogyasztók a márkacsaládon belül szívesen próbálnak ki új verziókat, akár illatosított vagy újabb, fehérnemű formához igazodó termékeket.

– Termékeink, akár az Always, akár a Tampax márkacsaládok változatos kiszerelési formákban elérhetőek, a változó igényeket és felhasználási formákat követve. Ezen termékkörben lényeges az is, hogy a csomagolás diszkrét és praktikus legyen – ismerteti Krubl Yvette.

A Procter&Gamble 2019-ben is számos újdonságot tartogat termékinnovációi mellett, jelenleg is két társadalmi felelősségvállalás kampányuk fut. Az egyik a #Ne maradj ki, ne maradj le, mely az Always és a Magyar Vöröskereszt országos kampánya a mélyszegénységben élő lányok megsegítésére. A kampány célja, hogy a fiatal lányokat érintő menstruációs szegénységet enyhítse. Az Always idén kimagasló mértékben támogatja Magyarországon a Vöröskereszt munkáját: a közel 18 millió forint értékű adományt a szervezet a mélyszegénységben élő fiatal lányok megsegítésére fordítja. A jótékonysági programban partnerük a Rossmann üzletlánc.

 

 

 

Megújulások időszaka

A Johnson & Johnson intim higiéniai termékei közül a fogyasztók kedvence az o.b.® ProComfort normal tampon, amelyből, habár még mindig a 16 db-os kiszerelés a legnépszerűbb, egyre több vásárló választja a nagyobb kiszereléseket (32 db, 56 db). Az o.b.®-ból kedveltek a ProComfort Night, vagyis az éjszakai tamponok is, melyek egyedi SilkTouch™ védőszárnyakkal rendelkeznek a nagyobb védelem érdekében.

–A Carefree® tisztasági betétek közül a Flexiform Fresh termékünk a sztár, melyet sima és tanga fehérneművel egyaránt lehet viselni – tudjuk meg Szabó Viktóriától.

A vállalatnál a tavalyi év az o.b.® márka megújulásáról szólt, idén pedig a Carefree® kerül a középpontba, ahol az összes termék új csomagolást kap, a Carefree® Plus termékcsalád pedig technológiailag is megújul.

– Az enyhe inkontinencia szegmens egyre jobban nő, azonban a vásárlók még mindig nem szívesen vásárolnak kifejezetten erre a problémára dedikált termékeket. A megújult Carefree® Plus tisztasági betétek nekik kínálnak alternatívát, mert 12 órás illatmegkötéssel, és extra védelemmel rendelkeznek – teszi hozzá a kategória manager, aki azt is elárulja, hogy a jól megszokott marketingaktivitások mellett idén is készülnek az o.b.® márkával egy nagyobb fogyasztói aktivációra, amelynek izgatottan várják a fogadtatását, eredményeit.

Bőrbarát alapanyagok

Horváth Barbara
senior brand manager
Essity Hungary

Horváth Barbara, az Essity Hungary Kft. Libresse senior brand managere arról ad hírt, hogy az egészségügyi betéteik közül az egyik legnépszerűbb az éjszakai Libresse Goodnight termékük. A nők egyre inkább keresik a bőrbarát megoldásokat, ezért nem meglepő, hogy a tisztasági betéteik közül a legnépszerűbb a Libresse Natural Care, amely gyengéd, pamutszerű fedőréteggel, valamint bőrápoló hatású, természetes aloe vera és kamillakivonattal készül, illetve a Libresse Multistyle, mely rugalmas széleinek köszönhetően remekül illeszkedik bármilyen fazonú alsóneműhöz, fedőrétege pedig lágy tejsavat tartalmaz, ezzel is segítve az intim területek pH-egyensúlyának megőrzését.

– Az idei évben kiemelt fókuszt helyezünk arra, hogy a magyar piacon tapasztalható nagyobb kiszerelés és deováltozatok iránti igényt kielégítsük, ezért tisztasági betét portfóliónkat több elemmel is szélesítjük. Emellett a nagy népszerűségnek örvendő Natural Care és Normal tisztasági betéteinket elérhetővé tesszük a jelenlegieknél kisebb kiszerelésben is, hogy ösztönözzük a vásárlókat a termékek kipróbálására. Az éjszakai egészségügyi betét alszegmensen belül pedig Goodnight Extra termékünkkel szeretnénk prémium minőségű megoldást kínálni a nyugodt éjszakákhoz – nyilatkozza Horváth Barbara.

2019-ben egészségügyi betét portfóliójuk változatos ATL- és BTL-támogatása mellett, új hirdetési platformok (pl. Snapchat) bevonásával fogják tisztasági betét szortimentjük elemeit népszerűsíteni. A Libresse kommunikációjában évek óta kiemelt jelentőséggel bír az edukáció, saját gyártású tartalmaik mellett az idei évben is jelentős figyelmet szentelnek a POME célcsoportnak a „Tudd, hogy értsd!” kampánnyal.

Budai Klára

Kapcsolódó cikkeink