Diszkontoknál a bevétel több mint felét viszik el a saját márkák
Ahogyan terjeszkednek a hazai és a nemzetközi boltláncok, úgy teljes forgalmukból egyre nagyobb arányban részesednek saját márkás termékeik. Élelmiszernél a kereskedelmi márkák piacrésze értékben 22-ről 23 százalékra emelkedett tavaly, éves összehasonlításban. Ez mintegy 300 milliárd forintot jelent. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat az általa mért 90 élelmiszer-kategória kiskereskedelmi forgalma alapján.
Háztartási vegyi árunál és kozmetikumnál változatlanul 17 százalék a láncok saját márkáinak a piacrésze. Ezzel kereken 50 milliárd forint került a pénztárakba, a Nielsen által mért 60 termékkategória bolti eladása során, múlt évben.
A kereskedelmi márkák terjedésének motorja a diszkont csatorna; forintban mért élelmiszer-forgalmából 54-ről 57 százalékra nőtt a bolttípus saját márkás termékeinek részaránya, egyik évről a másikra. Háztartási vegyi árunál és kozmetikumnál 56-ról 58 százalékra változott a mutató. Figyelemre méltó, hogy a vegyi kategóriák mennyiségi eladásából már 93 százalékot vittek el a diszkontok kereskedelmi márkái.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megjelent a Trade magazin 2024/12-2025/1. száma
A digitális verzió ezúttal is bővített formában, 192 oldalon jelent meg. Alább, a levél alján…
Tovább olvasom >Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >Régiók harca: ezek a legnépszerűbb ételek a magyarok szerint
Mexikói ételekből az országos átlag ötszöröse fogy Debrecenben, míg Szeged…
Tovább olvasom >