Diszkontoknál a bevétel több mint felét viszik el a saját márkák
Ahogyan terjeszkednek a hazai és a nemzetközi boltláncok, úgy teljes forgalmukból egyre nagyobb arányban részesednek saját márkás termékeik. Élelmiszernél a kereskedelmi márkák piacrésze értékben 22-ről 23 százalékra emelkedett tavaly, éves összehasonlításban. Ez mintegy 300 milliárd forintot jelent. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat az általa mért 90 élelmiszer-kategória kiskereskedelmi forgalma alapján.
Háztartási vegyi árunál és kozmetikumnál változatlanul 17 százalék a láncok saját márkáinak a piacrésze. Ezzel kereken 50 milliárd forint került a pénztárakba, a Nielsen által mért 60 termékkategória bolti eladása során, múlt évben.
A kereskedelmi márkák terjedésének motorja a diszkont csatorna; forintban mért élelmiszer-forgalmából 54-ről 57 százalékra nőtt a bolttípus saját márkás termékeinek részaránya, egyik évről a másikra. Háztartási vegyi árunál és kozmetikumnál 56-ról 58 százalékra változott a mutató. Figyelemre méltó, hogy a vegyi kategóriák mennyiségi eladásából már 93 százalékot vittek el a diszkontok kereskedelmi márkái.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Júniusban lassult a termelői árak éves csökkenése Németországban
Németországban a termelői árak 1,6 százalékkal csökkentek júniusban az egy…
Tovább olvasom >Erősebb félévet zártak a vidéki szálláshelyek, mint tavaly
A turizmus 2023-ban vett lendülete továbbra is érezteti hatását. A…
Tovább olvasom >Már minden Auchan-áruházban lehet muncholni
Május elejétől már minden Auchanban az eredeti árhoz képest akár…
Tovább olvasom >