Diszkontba koncentrálódik a mélyhűtött pizza
A mélyhűtött készpizzák kiskereskedelmi forgalma értékben 18 százalékkal bővült 2006. április–2007. márciusban az előző hasonló időszakhoz képest. Mennyiségben még nagyobb mértékű, 23 százalékos a növekedés. Többek között ezt tárta fel a Nielsen folyamatos kiskereskedelmi kutatása.A snacktípusú pizzák piaci részesedése változatlan a két, szóban forgó időszak összehasonlításában: mennyiségben 17, értékben pedig 20 százalékos a mutatójuk.
Egyre inkább a 401–2500 négyzetméter közötti üzletekbe koncentrálódik a mélyhűtött készpizzák eladása. Már 57 százalék jutott rájuk a teljes mennyiségi eladásból 2006. április–2007. márciusban. Ez 3 százalékponttal több, mint az előző időszakban.
A diszkontok felfutása összefügg a kereskedelmi márkák terjedésével. Idén február–márciusban a mélyhűtött készpizzák közül a 301–400 grammos fogyasztói átlagára dobozonként 404 forint, szemben a tavalyi hasonló periódusban mért 381 forinttal.
Figyelemre méltó, hogy tavaly az első félévben csökkenni kezdtek az átlagárak, majd augusztus–szeptember óta emelkednek.
Kisebb arányban drágult a 400 gramm feletti kiszerelés. Legutóbb február–márciusban egy doboz átlagosan 563 forintba került, míg egy évvel korábban 549 forintba.
A teljes forgalomból a diszkontok mellett a hipermarketek részaránya – némi csökkenés ellenére – szintén magas, hiszen eléri a 30 százalékot. Elmondható, hogy kiemelkedően koncentrált a mélyhűtött készpizzák kiskereskedelme. A 400 négyzetméter feletti üzletek ugyanis elviszik a forgalom 87 százalékát.
Mélyhűtött készpizzák fogyasztói átlagára az elmúlt időszakban. Forint/doboz
Szegmens 2005. 2006. 2006. 2007.
II.–III. II.–III. X.–XI. II.–III.
301–400 gramm 397 381 396 404
400 gramm felett 611 549 561 563
Forrás: Nielsen
Az ízek közül a legnépszerűbb speciálisra több mint egyharmad jut az eladásokból. A második sonkás részaránya valamelyest csökkent, és felülről közeledik a 20 százalék felé. Stabilan tartja magát a sajtos és a szalámis, értékben is, mennyiségben is 10 százalékot meghaladó részesedéssel. A többi, 10 százalék alatti mutatóval rendelkező íz közül a gombás emelkedik ki.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin 2024/12-2025/1. száma
A digitális verzió ezúttal is bővített formában, 192 oldalon jelent meg. Alább, a levél alján…
Tovább olvasom >Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >