Dinnyefogyasztást ösztönző kampányt indított az AMC
Dinnyefogyasztást ösztönző kampányt indított az Agrármarketing Centrum (AMC), az akcióval az idén hosszabb dinnyeszezonra szeretnék felhívni a figyelmet.
Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium mezőgazdaságért felelős államtitkára a népszerűsítő kampány zamárdi helyszínén tartott, pénteki sajtótájékoztatón elmondta: 2019-ben várhatóan mintegy 180 ezer tonna lesz a hazai dinnyetermés.
A termelők tudatos fajtaválasztása miatt idén már nem augusztus 10-én, Lőrinc napján ér véget a szezon, hanem kihúzódik szeptember végéig – tette hozzá.
Hangsúlyozta: európai szinten is jelentős a magyar dinnyetermelés, az Európai Unióban Spanyol-, Görög- és Olaszország után Magyarországon terem a negyedik legtöbb dinnye.
A közel kétezer hazai termelő nemcsak a magyar, hanem külföldi fogyasztókat is ellátja kiváló minőségű termékével – fűzte hozzá.
Azt mondta, az öt magyar dinnyetermesztő körzet termelőinek a megélhetése a dinnye fogyasztásától függ, így az Agrárminisztérium is komoly energiát fordít arra, hogy a magyar dinnye hírnevét erősítse. Az idei év szélsőséges időjárása a dinnyetermelőket is érintette, ennek ellenére kiváló minőségben és megfelelő mennyiségben terem a magyar dinnye – jegyezte meg.
Az államtitkár arra biztatott, hogy a vásárlók szeptember közepéig ne csak a szokásoknak megfelelően válasszanak gyümölcsöt, hanem augusztus 20. után is keressék bátran a hazai dinnyét.
A zamárdi strandfesztiválon augusztus 20-án indult, kóstolással összekötött kampány jelenleg három helyszínen zajlik, és a tervek szerint tíz-tizenöt város termelői piacán népszerűsítik hasonlóképpen a gyümölcs fogyasztását – mondta Ondré Péter, az AMC ügyvezetője.
Beszélt arról, hogy az egészségügyi világszervezet ajánlása szerint fejenként napi 400 gramm gyümölcsöt kellene fogyasztani, Magyarországon ez a mennyiség most 250 gramm; ezért is fontos a gyümölcsfogyasztásra felhívni a figyelmet.
A dinnye melegben kiváló gyümölcs, tartalmaz A, B, C és E vitamint, foszfort, és magas víztartalma miatt kiválóan hidratál – mondta.
Arra is kitért, hogy az AMC célja a biztos piac megteremtésével megélhetést adni a magyar gazdáknak. Aláhúzta, hogy a magyar dinnye ellenőrzött és biztonságos úton kerül a kiskereskedelembe, és fontos, hogy a hazai fogyasztás ökológiai lábnyoma is kisebb az import gyümölcsnél.
Mártonffy Béla, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) Kertészeti és beszállító ipari osztályának elnöke többek között arról beszélt, hogy a NAK másfél éve együttműködési megállapodást kötött a dinnyetermelők egyesületével, és azt a célt tűzték ki, hogy világszínvonalra emeljék a magyar dinnyetermesztést.
Új termelési programot állítottak össze, ennek eredménye, hogy a gazdák már több fajtát termesztenek.
A szakember eredménynek nevezte, hogy idén elmaradt az áruházláncok korábban évenként ismétlődő árletörése. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Új kommunikációs kampányt indít a dm – A dm bátorít, hogy #egészenén legyek
Az #egészenén címmel a dm tizenkét országban indít egy új…
Tovább olvasom >„Mindannyian különbözőek vagyunk” – A Pepco szívhez szóló karácsonyi kampánya
A Pepco idei karácsonyi kampánya a „Mindannyian különbözőek vagyunk” szlogennel…
Tovább olvasom >Egyre népszerűbb hazánkban a halfogyasztás
A karácsonyi halkínálatot és a hazai haltermelés eredményeit mutatták be…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: novemberben a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 4,1, az előző havit 0,6 százalékkal haladta meg
2024. novemberben a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint…
Tovább olvasom >NGM: láthatóan kezd visszatérni a lakosság bizalma
A kormány azon dolgozik, hogy a gazdaság jobban teljesítsen, így…
Tovább olvasom >Fidelity Kitekintés 2025: Az USA készen áll a reflációra
A republikánusok fölényes győzelme a novemberi választásokon jelentősen megváltoztatta a…
Tovább olvasom >