Dinamikusan terjeszkedik a Wizz Air
A Wizz Air ambiciózus terjeszkedési tervei között szerepel, hogy a következő fél-egy évben indiai járatokat indít, valamint betör a pakisztáni piacra is – számolt be a Portfolio. A légitársaság ezen lépésekkel tovább erősíti pozícióját a nemzetközi légi közlekedésben, és már jövő márciustól forgalomba állítja új, keskeny törzsű, nagy hatótávolságú Airbus A321 XLR repülőgépeit a London és Dzseddah közötti útvonalon.

Indiai és pakisztáni piacokra tör a Wizz Air
A Wizz Air új járatain, amelyek közel hét órás utak lesznek, a megszokott hosszú távú kényelmi szolgáltatások, mint például dönthető ülések, fedélzeti szórakoztató rendszerek és ingyenes étkezések, nem lesznek elérhetők. Váradi József, a légitársaság vezérigazgatója egy Abu Dhabiban adott interjúban elmondta, hogy minden extra szolgáltatásért fizetni kell majd – a víztől kezdve a rágcsálnivalókig és a kézipoggyászig –, mivel ezek szállítása költséggel jár. Az új repülőgépeken a berendezés a rövidebb útvonalakon használt gépekkel egyezik meg, és az utasoknak három fedélzeti mosdót kell majd megosztaniuk.
Az alacsony árakkal operáló légitársaság új modellje célja, hogy a légi közlekedést „demokratizálja”, azaz az utasok saját igényeik szerint választhassanak a különböző szolgáltatások közül. Az alapjegy ára 134,99 font – mintegy 63 ezer forint –, de lehetőség van extra szolgáltatások vásárlására, például korlátlan étel- és italfogyasztásra, nagyobb lábtérre és poggyászra.
A Wizz Air nem csak Indiában és Pakisztánban lát potenciált: Szaúd-Arábiába is szeretne több járatot indítani, mivel ezek az útvonalak népszerűek az Egyesült Arab Emírségek piacán. Váradi kiemelte, hogy az Abu-Dzabi bázis fontossága folyamatosan nő a légitársaság életében, és jelenleg a kapacitásuk 7%-át teszi ki, amely várhatóan tovább bővül.
A légitársaság vezetése bízik abban, hogy a költséghatékony működési modell és az új piacokra való belépés hosszú távon sikeressé teszi a Wizz Airt a nemzetközi légi közlekedés piacán.
Kapcsolódó cikkeink
K&H: pár ezer forinttal elkerülhető az anyagi csőd
Az utazás tervezésekor sokan csak a szállásra és a programokra…
Tovább olvasom >A magyarok fele kétévente utazik külföldre – sokan még mindig biztosítás nélkül
A hazai lakosság közel fele (44%) kétévente utazik külföldre, de…
Tovább olvasom >AI, biztonság, élmény: így választunk ma úti célt
Ma már nem elég tudni, hová utazunk – egyre fontosabb…
Tovább olvasom >További cikkeink
A lakosság harmada keresi még, hogyan tudna egészségesebben étkezni, és csak minden negyedik magyar táplálkozik tudatosan
Az étkezés nemcsak testünk megfelelő működésének alapja, hanem kritikus szerepe…
Tovább olvasom >Lezajlott az első Fenntartható Csomagolás Fórum
2025. június 4-én a Pasaréti Közösségi Házban került megrendezésre az…
Tovább olvasom >III. Employer Branding Konferencia: A jövő már jelen?
2025. június 3-án a Pasaréti Közösségi Ház adott otthont a…
Tovább olvasom >