Dinamikusan nő az OTC-készítmények kiskereskedelmi forgalma
A recept nélkül kapható gyógyszerekből és gyógyhatású készítményekből (OTC) 11 százalékkal, mintegy 147 milliárd forintra nőtt a kiskereskedelem (patikák és patikán kívüli forgalom) bevétele tavaly, az előző évhez képest. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat, az általa mért ötvenhárom különböző termékcsoport adatai alapján.
– Legnagyobb a kereslet vitaminok és étrend-kiegészítők iránt, amelyek 31 százalékkal részesedtek az összes bevételből múlt évben – tájékoztat Osztoics Bernadett, a Nielsen ügyfélkapcsolati igazgatója. – Utánuk következnek az általános láz- és fájdalomcsillapítók 16, valamint a köhögéscsillapítók 7 százalékos piacrésszel. Erre a három kategóriára jut a teljes forgalom több mint fele, 54 százaléka.
Osztoics Bernadett kiemeli a trendekből, hogy a legnagyobb forgalmú OTC-termékek közül átlag feletti növekedést regisztrált a Nielsen például általános láz- és fájdalomcsillapítóknál (13), köhögéscsillapítóknál (14 százalék), orrdugulás elleni szereknél (17 százalék), puffadás elleni szereknél (12), hasmenés elleni szereknél (16), továbbá gombaellenes szereknél (13).
Ami a tévében történő reklámozást illeti: a Nielsen által szpotszinten vizsgált csatornákat alapul véve, a recept nélkül kapható gyógyhatású készítményekre a piaci szereplők költése – hivatalos listaáron – tavaly mintegy 133 milliárd forintot tett ki. Ez 7 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban. Meg kell azonban jegyezni, hogy a hivatalos listaárhoz képest a valóságban kevesebbet szoktak fizetni a reklámokért.
A tévéreklám-költésből legnagyobb rész tavaly a megfázás, influenza elleni készítményekre jutott (23 százalék). Utánuk következik a fájdalomcsillapító, nyugtató (14), vitamin és vitaminital (12), emésztést javító készítmények (11), ízületi bántalmak elleni készítmények (7), bőrgyógyászati készítmények és allergia elleni készítmények (3-3), majd a többiek.
Egyik évről a másikra legnagyobb mértékben, 36 százalékkal emelkedett a tévéreklám-költés ízületi bántalmak elleni készítményeknél, 24 százalékkal allergia elleni készítményeknél, egyaránt 16 százalékkal pedig megfázás, influenza elleni készítményeknél, valamint szemcseppnél
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI Elemzés: EU-s források nélkül csak döcögne a hazai gazdaság
Idén május 1-én ünnepeljük uniós csatlakozásunk 21. évfordulóját. EU-s tagságunknak…
Tovább olvasom >NGM: mindig fellépünk az indokolatlan áremelés ellen, a következő hónapokban tovább csökkenhet az infláció
Áprilisban az infláció mértéke 4,2 százalékra, míg az élelmiszerinflációé 5,4…
Tovább olvasom >A vártnál magasabb lett az április infláció
Áprilisban 4,2 százalékos volt az éves infláció, havi szinten pedig…
Tovább olvasom >