Dinamikusan fejlődik a tubusgyártás Debrecenben
Dinamikusan növelte tubusgyártó kapacitását az elmúlt években a debreceni Tu-Plast Kft.: az elsősorban vezető nyugat-európai kozmetikai cégeknek exportáló vállalkozás 2015. évi 4,8 milliárd forint árbevételét tavaly 7,1 milliárdra növelte, az idén pedig további 12 százalékos forgalomnövekedéssel számolnak – közölte a Tu-Plast ügyvezető igazgatója az MTI-vel.
Nagy Elemér tájékoztatása szerint az 1997-ben alakult, 100 százalékos magyar tulajdonú cégnek 2006-ban lett a többségi tulajdonosa a svájci Hoffmann Neopac AG, ami mérföldkövet jelentett a cég történetében.
Azonnal megkezdődött egy nagy léptékű fejlesztés, amelynek során a gyártócsarnok megkétszerezésével lehetőség nyílt a meglévő kettő mellé további két tubusgyártó gépsor telepítésére. A harmadik gépsort 2008-ban, a negyediket európai uniós támogatással 2012-ben helyezték üzembe. Ezekkel a fejlesztésekkel a vállalat gyártó kapacitása évi 83 millió darab tubusra nőtt – ismertette a növekedés állomásait az igazgató.
Hozzátette: 2014-ben mintegy 14 millió eurós nagyberuházás kezdődött meg, amelynek keretében 6600 négyzetméter épületbővítéssel két új polyfoil (PF) tubusgyártó gépsort telepítettek. A fejlesztés 2015 decemberében fejeződött be, a cég gyártókapacitása évi 200 millió darab tubusra bővült. Az egyedi kormánydöntéssel megvalósult beruházással 59 új munkahelyet teremtettek Debrecenben, jelenleg összesen 177 alkalmazottal, folyamatos, heti hét napos munkarendben dolgoznak.
A megnövekvő piaci igények és a versenyképes szállítási határidők teljesítése érdekében 2016 végén már a hetedik tubusgyártó gépsort helyezték üzembe – utalt a fejlődés ütemére a szakember, aki az MTI érdeklődésére azt is közölte, hogy cégük tavalyi eredménye 380 millió forint volt.
A Debrecenben gyártott tubusok 51 százalékát a kozmetikai szektorban, 47 százalékát a fogápolási piacokon, 2 százalékát a háztartás vegyiparban értékesítik. Árbevételük 96 százaléka exportból származik, a többi a belföldi forgalomból. A termékek zömét nyugat-európai országokba exportálják, míg kisebb részüket az Amerika Egyesült Államokba – jelezte Nagy Elemér. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Egészségkárosító szépségápolási termékek? A szakértők figyelmeztetnek a Temu veszélyeire
Az internetes vásárlás világa továbbra is hódít, és a Temu,…
Tovább olvasom >A JYSK századik magyarországi áruházát adták át Debrecenben
Átadták a dán JYSK csoport századik magyarországi áruházát csütörtökön Debrecenben.…
Tovább olvasom >Érkezik a debreceni Oktoberfest
Az egykor Bajország szívében született, és mára világszerte ismertté vált…
Tovább olvasom >További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >