Dinamikusan fejlődik a tubusgyártás Debrecenben
Dinamikusan növelte tubusgyártó kapacitását az elmúlt években a debreceni Tu-Plast Kft.: az elsősorban vezető nyugat-európai kozmetikai cégeknek exportáló vállalkozás 2015. évi 4,8 milliárd forint árbevételét tavaly 7,1 milliárdra növelte, az idén pedig további 12 százalékos forgalomnövekedéssel számolnak – közölte a Tu-Plast ügyvezető igazgatója az MTI-vel.
Nagy Elemér tájékoztatása szerint az 1997-ben alakult, 100 százalékos magyar tulajdonú cégnek 2006-ban lett a többségi tulajdonosa a svájci Hoffmann Neopac AG, ami mérföldkövet jelentett a cég történetében.
Azonnal megkezdődött egy nagy léptékű fejlesztés, amelynek során a gyártócsarnok megkétszerezésével lehetőség nyílt a meglévő kettő mellé további két tubusgyártó gépsor telepítésére. A harmadik gépsort 2008-ban, a negyediket európai uniós támogatással 2012-ben helyezték üzembe. Ezekkel a fejlesztésekkel a vállalat gyártó kapacitása évi 83 millió darab tubusra nőtt – ismertette a növekedés állomásait az igazgató.
Hozzátette: 2014-ben mintegy 14 millió eurós nagyberuházás kezdődött meg, amelynek keretében 6600 négyzetméter épületbővítéssel két új polyfoil (PF) tubusgyártó gépsort telepítettek. A fejlesztés 2015 decemberében fejeződött be, a cég gyártókapacitása évi 200 millió darab tubusra bővült. Az egyedi kormánydöntéssel megvalósult beruházással 59 új munkahelyet teremtettek Debrecenben, jelenleg összesen 177 alkalmazottal, folyamatos, heti hét napos munkarendben dolgoznak.
A megnövekvő piaci igények és a versenyképes szállítási határidők teljesítése érdekében 2016 végén már a hetedik tubusgyártó gépsort helyezték üzembe – utalt a fejlődés ütemére a szakember, aki az MTI érdeklődésére azt is közölte, hogy cégük tavalyi eredménye 380 millió forint volt.
A Debrecenben gyártott tubusok 51 százalékát a kozmetikai szektorban, 47 százalékát a fogápolási piacokon, 2 százalékát a háztartás vegyiparban értékesítik. Árbevételük 96 százaléka exportból származik, a többi a belföldi forgalomból. A termékek zömét nyugat-európai országokba exportálják, míg kisebb részüket az Amerika Egyesült Államokba – jelezte Nagy Elemér. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Egészségkárosító szépségápolási termékek? A szakértők figyelmeztetnek a Temu veszélyeire
Az internetes vásárlás világa továbbra is hódít, és a Temu,…
Tovább olvasom >A JYSK századik magyarországi áruházát adták át Debrecenben
Átadták a dán JYSK csoport századik magyarországi áruházát csütörtökön Debrecenben.…
Tovább olvasom >Érkezik a debreceni Oktoberfest
Az egykor Bajország szívében született, és mára világszerte ismertté vált…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Lidl a 2025-ös férfi kézilabda-bajnokság ™ partnere
A Lidl továbbra is támogatja a kézilabda-közösséget és a 2025-ös…
Tovább olvasom >Színpadon a Halott Pénz: megérkezett az Unicum Akusztik 4. adása!
Különleges hangulatot és izgalmas kollaborációt csempész a télbe az Unicum…
Tovább olvasom >Hamis JYSK webshopok terjednek az interneten: ezekről ismerhetők fel a csalók
Online vásárolni meglehetősen egyszerű és kényelmes, azonban sajnos gyakran kockázatokat…
Tovább olvasom >