Dinamikusan bővül a papírpelenka piaca
A papírpelenka értékben mért éves kiskereskedelmi forgalmának növekedése tovább gyorsult. A tavalyi plusz 10 százalék után 12 százalékot mért a Nielsen piackutató vállalat 2006. július–2007. júniusban az előző évhez képest. Ez azt jelenti, hogy az éves piacméret immár megközelíti a 15 milliárd forintot.A pelenka ezzel a harmadik legnagyobb forgalmú háztartási vegyiáru-kategória a Nielsen által mért 61 termékcsoport közül, a mosószer és a toalettpapír után.
Ugyanakkor változik a forgalom bolttípusok közötti megoszlása. A hipermarket még mindig vezet ugyan, de a mennyiségi eladásokból „csak” 46 százalék a piaci részesedése 2006. július–2007. júniusban; 5 százalékponttal kevesebb, mint az előző évben. Viszont ugyanígy 5 százalékponttal növekedett a drogéria piaci részesedése, és immár eléri a 32 százalékot.
Szintén emelkedett a 401–2500 négyzetméter közötti csatorna piaci részesedése, 14 százalékra.
A pelenkánál a kereskedelmi márkák pozíciója jelentősen meghaladja az átlagot. A május–júniusi periódusban az eladott pelenkákból – értékben – 30 százalékot vittek el a kereskedelmi márkák, főként a diszkontokban. Az egy évvel korábbi hasonló időszak mutatója 32, a tavalyelőttié szintén 30 százalékos.
A pelenka átlagos fogyasztói árának változása.
Forint/darab
Szegmens 2005. 2006. 2007.
május–június május–június május–június
Mini 38 37 38
Midi 40 40 41
Maxi 45 44 46
Maxi plus 53 52 52
Extra nagy 54 54 56
Forrás: Nielsen
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
ESG – a fenntarthatósági szabványokról jogi szemmel
2023 decembere óta számos jogszabály látott napvilágot az ESG-részletszabályokról, amelyben…
Tovább olvasom >Áttörést ért el a DairyX a tejmentes kazein előállításával
Jelentős előrelépést tett az izraeli DairyX Foods start-up a tejmentes…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával küzd a brit Co-op 40 millió fontnyi vesztesége ellen
A brit Co-op szupermarketlánc mesterséges intelligenciát (AI) alkalmaz a tolvajok…
Tovább olvasom >