Dinamikus arcápolók, főleg drogériában

Szerző: trademagazin Dátum: 2007. 11. 28. 08:00

Dinamikusan növekszik az arcápoló szerek kiskereskedelmi forgalma. Egyik évről a másikra 13 százalékkal nőttek a bolti eladások értékben, és megközelítik az évi 9 milliárd forintot. Az arcápoló szerek kiskereskedelmi forgalmának több mint felét a drogériák bonyolítják le. A tendencia növekszik. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat Kiskereskedelmi Indexe. A Nielsen által vizsgált 60 háztartási vegyiáru-kategória közül az arcápoló az egyik legdinamikusabban fejlődő termékcsoport. Forgalmának kétharmadát a krém viszi el, közel egyharmad jut az arclemosóra, míg a maszk részesedése 3 százalék értékben.
A kategória kiskereskedelmi eladásaiból a drogériák piaci részesedése 55 százalékot ért el 2006. július–2007. júniusban, ami 2 százalékponttal több, mint az előző hasonló időszakban. A hipermarketekre 28, a patikákra pedig 13 százalék jut a legutóbbi adatok szerint. A bolttípusok többi részének már csak 4 százalék marad.
A kereskedelmi márkák részesedése a háztartási vegyi áru átlaga alatt marad: idén május–júniusban 9 százalékot ért el, ahogyan a tavalyi hasonló periódusban is.
Az egy kiszerelési egységre jutó átlagárat jellemző grafikon hullámvonalat ír le az elmúlt két évben: ingadozik 1093 és 1296 forint között. Az idei május–júniusi 1181 forint 3 százalékkal magasabb, mint a tavalyi hasonló periódusban.

Arcápoló szerek átlagos fogyasztói ára az elmúlt időszakban.
Forint/darab (kiszerelési egység)
Termék 2005. 2005. 2006. 2006. 2007.
máj.–jún. nov.–dec. máj.–jún. júl.–aug. máj.–jún.
Arckrém 1263 1296 1148 1093 1181
Forrás: Nielsen

Kapcsolódó cikkeink