Díjnyertes boltok és POP projektek
A POPAI Magyarország* anyaszervezete, a Shop! központ a Retail Design Institute-tal együttműködve mutatta be a tavalyi év győztes instore koncepcióit a 2021. 01. 21-én tartott webinárium keretében.
Összesen 160-an regisztráltak a prezentációra, Argentina, Ausztria, Brazilia, Kanada, Cseh Köztársaság, Franciaország, Németország, Magyarország, Hollandia, Oroszország, Szlovákia, Dél- Afrika, UK, USA országokból. Az időeltolódás miatt Ausztrália, Új Zéland, Kína és Japán Shop! és POPAI tagszervezetei felvételről mutatják be érdeklődő tagjaiknak a virtuális találkozó anyagát.
Őrült színkavalkád
A Retail Design Intézet vezetője, Cynthia Hirsch először ízelítőt mutatott a nemzetközi palettáról, kreatív, érdekes megoldásokat hozott az általuk szervezett 49. Nemzetközi Dizájnversenyről. Velence, Montreál, Szöul, Pittsburg, Dartford, New York legérdekesebb boltjairól mutatott képeket.

Psycho Bunny pop-up üzlet Miami egyik frekventált bevásárlóközpontjában
A vizuális merchandising innovációs díjat a Maimiban található Psycho Bunny nyerte el. Az AEdifica Design Studio vezetője Stephane Bernier a panelbeszélgetés során kiemelte, hogy szerencsés helyzetben kapták meg a bolt kialakítás feladatát, mert korábban a Psycho Bunny csak nagykereskedelmi és online tevékenységet folytatott. Nem is ismerte közvetlenül a vásárlói összetételét, így tiszta lappal vághattak bele az első márkabolt megtervezésébe. Miami frekventált bevásárlóközpontjában, prémium környezetben, igényes boltok közé álmodhatták meg ennek a különleges ruházati márkának az első ideiglenes fizikai boltját. Fiatalos, bátor, színes, friss és új elgondolású, popart pop-up bolttervvel rukkoltak elő, amit a megbízó el is fogadott. Az első teszt óta további 28 hasonló pop-up, ideiglenes megjelenéssel tűntek fel több államban.

Az első Psycho Bunny fizikai megjelenés, pop-up üzlet Miamiban
Az év boltja, az építészeti, vevőélmény és digitális integráció innovációs díjak nyertese a shanghai Cadillac Ház lett. Ez a háromemeletes, futurisztikus látogatóközpont a Cadillac márka múltjába, jelenébe, jövőjébe enged interaktív bepillantást elsősorban a kínai kreatív érdeklődésű, feltörekvő nemzedékeknek.

A shanghai Cadillac House az év boltja a Retail Design Intézet versenyében
Cynthia Hirsch a brazil dizájnverseny nevezőinek munkáiból is válogatott prezentációja végére néhány érdekességet.
Szivardisplay utazóládában
Az észak-amerikai POP verseny, az OMA Awards a világ legnagyobb hagyományokkal bíró instore versenye, 1958 óta rendezik meg az Egyesült Államokban. A 2020-as győzteseket Ryan Brevda, a Shop! igazgatótanácsának tagja, a Ryan Scott Displays vezetője mutatta be. Részletesen a szakbolt kategóriában győztes Davidoff Avo szivar bevezetését támogató utazóláda display családot emelte ki, a Great Northern Instore tervezői segítségével. Dan Sebanosh igazgató és Rhonda Foster szenior dizájner kérdésekre válaszolva elmondták, hogy a szűk budget volt a projekt legnagyobb kihívása. Először igazi utazóládákat akartak kihelyezni, de hamar kiderült, hogy csak hullámlemezből dolgozhatnak. A végeredmény hiteles, élethű, egyedi és meggyőző lett, így lettek kategóriájuk legjobbjai és nyertek arany indián trófeát.

A Davidoff Avo szivar bevezetését támogató utazóláda display család
A prezentációban szerepelt még a Budweiser displaye, egy almaevésre biztató látványos installáció, a Trónok harca tüskös trónja és egy Milwaukee pallett event raklapsziget is.
Hagyomány és mesterséges intelligencia
Leo van de Polder, a Shop! Global Development igazgatója, a POPAI Benelux korábbi vezetője a Shop! Global Awards győztesei közül válogatott. Ide kapnak meghívást a helyi POP verseny győztesei, ezért a nemzetek diadalaként és a POP Oscardíjaként is emlegetik.

Az Oak Farms pultjainál is digitális plakátok jelentek meg
Itt is egy szakbolt megoldás került részletes bemutatásra. A hagyományos értékrendű Oak Farms áruházban digitális átalakítást hajtottak végre a bolt dizájnmegújító átépítése során. Henrik Andersson, az Instore screen LLC ügyvezetője elmondta, hogy a sokféle képernyő beszerzése jelentette a legnagyobb kihívást, ugyanis minden print típusú kommunikációs felületet igyekeztek digitálissá alakítani. A képernyőkben beépített kamera van, így a vásárlói viselkedést is jól meg tudják figyelni. Kérdésekre válaszolva elmondta, hogy egyedül az európai Oak Farms üzletekben jelentett kisebb fennakadást a vásárlókat figyelő, elemző kamerarendszer a GDPR rendelkezések miatt.

A különböző méretű digitális képernyők beszerzése volt a legnagyobb kihívás az üzlet digitális átalakítás során
Az előadók felhívták a figyelmet, hogy már nevezhetők a bemutatott versenyek idei fordulói, amelyekre várják a jelentkezőket.
*A POPAI, 2015-től Shop! szervezet Chicago és Hollywood Florida központtal és közel 2000 helyi irodával működő, a Marketing at Retail iparágat összefogó nemzetközi szervezet. Magyarország 2003-ban csatlakozott a POPAI Magyarország Egyesület megalakításával, amely azóta is nonprofit szakmai, edukációs, kutatási és tudástransfer szerepet tölt be, főként az FMCG szektorban. Bővebben: popai.hu
Kapcsolódó cikkeink
Hogyan lehet a TikTokon hirdetni?
Mindent megtudhatunk az ingyenes webináriumon, 2021. február 24-én, 14:00 órakor…
Tovább olvasom >Az indulás évében kipurcan a webshopok 90 százaléka
– Nyiss webshopot! – így hangzik ma az egyik leggyakoribb…
Tovább olvasom >A dizájn körülöleli a fogyasztókat
A vevők bevonzása, elkápráztatása és visszacsábítása a tudatosan felépített dizájnon…
Tovább olvasom >További cikkeink
Erste: a régión belül Magyarországon nő leginkább a gazdaság
A régióban a GDP-növekedési ütemek 3 és 6 százalék között…
Tovább olvasom >Elemzők: idén lassul a béremelkedés üteme
A gazdaság teljesítményéhez képest különösen dinamikus volt tavaly a bérek…
Tovább olvasom >Idén 11 milliárd forintra nőtt az agrárbiztosítási díjtámogatások keretösszege
Tavaly ötmilliárd forintról hétmilliárdra, idén pedig további négy milliárddal nőtt…
Tovább olvasom >