Díjazták a legjobb munkahelyeket

Szerző: trademagazin Dátum: 2016. 11. 02. 11:20

Az Audi, az Ericcson, a Nestlé, a Vodafone SSC és az Unilever is nyert a Colibri versenyén.

Colibri_Internship_Awards

2000 gyakornoki pozícióval, 6 szektor 47 munkáltatója szállt ringbe a Colibri Internship Awards 2016 versenyén. Zsűritagokként Nemes Orsolya, Y generációs szakértő, és a a Gyakornok.com alapítója, Balogi Attila is segítettek eldönteni – szigorú szakmai szempontok alapján –, hogy melyek a legvonzóbb munkahelyek a jövő munkavállalói számára. A versenynek teret adó, fiatal munkavállalóknak szóló információs online felület, a www.internshipawards.com egész évben innovatív és egyedi megoldásokkal engedi be a cégek kulisszái mögé az érdeklődőket, a potenciális új kollégákat.

20 tagú szakmai zsűri (köztük HR tanácsadók, szervezet fejlesztők, fejvadászok, coaching cégek, illetve diákszervezetek és karrier irodák képviselői) értékelte a cégek által nyújtott lehetőségeket, és a közönség is leadhatta szavazatait a videókkal pályázó cégekre a Colibri Internship Awards oldalon.

„Egy jó employer branding videó pontosan azt mutatja, amire a jelöltnek szüksége van: bele képzeli magát a gyakornok helyzetébe, felveszi a cipőjét, és abban sétál végig az irodán, az ő szemszögéből nézve a céget, és számára releváns információkról beszélve. A zsűrizés során úgy néztem a videókat, hogy ha én ide akarnék gyakornokként, jelöltként jelentkezni, választ kapnék-e a bennem felmerülő kérdésekre, és valóban bepillantást kapok-e a kulisszák mögé. Elsősorban hitelességet, relevanciát es a szervezeti kultúrát néztem.” – mondta el Nemes Orsolya, Y generációs szakértő, a Milestone Solutions Lab vezető tanácsadója, a zsűri tagja.

“Egy gyakornoki program akkor jó ha a teljes folyamat minden lépése, a meghirdetéstől kezdve a kiválasztáson át a beilleszkedésig és szakmai fejlődésig alaposan ki van dolgozva és egy hasznos tanulási élményt nyújt a pályakezdő számára. Fontos, hogy a pályakezdő megértse a folyamatokat, belelásson a területek együttműködésébe, szakmailag hasznos feladatokkal találkozzon. Növeli a fiatal kolléga elköteleződését, ha fel van vázolva a karrierútja, ha a gyakornoki program hosszútávú fejlődési lehetőséget, pályát kínál a számára. Többek közt ezeket a szempontokat néztem a zsűrizésnél.” – mondta el Balogi Attila zsűritag, a Gyakornok.com alapítója.

2016-ban a következő cégek bizonyultak legjobbnak a szavazó, potenciális munkavállalók és a szakmai zsűri szerint:

Fődíj (Valamennyi kategóriát átfogó, összesített értékelésben a legeredményesebb)
Budapest Bank

Engineering szektor
I. Audi Hungaria Motor Kft.
II. Continental Automotive Hungary
III. E.ON

Finance & Business szektor
I. Budapest Bank
II. Raiffeisen Bank
III. WTS Klient

FMCG szektor
I. Unilever
II. Nestlé Hungária
III. British American Tobacco

IT & Telco szektor
I. Ericsson Magyarország
II. Accenture
III. SAP Hungary

SSC & Services szektor
I. Vodafone Shared Services

Közönség Díj
I. Nestlé Hungária
II. Raiffeisen Bank
III. Budapest Bank

Az értékelés menete
A végeredményt a szakmai zsűri (70%) és a közönségszavazat (30%) együttes eredménye adta.

A zsűri
A zsűri tagjait megtalálhatók a Colibri weboldalán, összesen 27 szervezet (HR cégek, karrier irodák, diákszervezetek) alkotta a csapatot, amelyben részt vett többek között Kalocsai Lea, a Karrier Hungária ügyvezetője, Balaton Anita, a Café PR ügyvezetője, valamint Radnai-Tóth Judit a Talentbrand alapítója és Fehér Zsolt, az Assessment Systems International vezérigazgatója is.

Az ünnepélyes díjátadón 2 zsűritag, Nemes Orsolya, az Y Consulting alapítója, illetve Balogi Attila, a Gyakornok.com alapítója, szóban is értékelte a díjazottokat.

A zsűri értékelési szempontjai
1. Kiválasztási folyamat (bekerülés)
2. Élet a cégnél (munkakörnyezet, programok, kollégák)
3. Fejlődés gyakornokként
4. Továbblépési lehetőség (cégen belül)

Díjak
A kategória győztesek és a különdíjasok a dicsőség mellett kipróbálhatják a Colibri HR Solution legújabb szolgáltatását: a Colibri elkészíti a cég 360 fokos iroda bemutató videóját. A 2. helyezettek 150.000, a 3, helyezettek 100.000 Ft értékű hirdetési csomagot kapnak a Colibri felületein.

Statisztikák
3 hetes kampányidőszak
47 bemutatkozó munkaadó
7 800 szavazat
23 000 egyedi látogató a Colibri Internship Awards oldalán

Kapcsolódó cikkeink