Lassan eléri a digitalizáció a kkv.-szektort
A digitális átalakulás csak most kezdi elérni a magyar kis- és középvállalkozásokat, ami az ilyen célú beruházások alacsony volumenéből is látszik. A cégvezetőket azonban többé-kevésbé intenzíven foglalkoztatja ez a kérdés, a digitális megoldások hatékonyságnövelő hatását pedig kevesen kérdőjelezik meg – olvasható a Budapest Bank közleményében, amely a 400 cégvezető megkérdezésével zajlott kutatásról számol be.
A felmérés szerint a következő öt évben várhatóan jóval nagyobb figyelmet kap ez a terület a hazai kkv.-knál, és a digitális fejlesztéseket európai uniós források is segítik majd. Az MFB Pontok termékeiközül több is közvetlenül támogatja a vállalkozások digitális fejlesztéseit.
A Budapest Bank kutatása szerint az átalakulás akadálya lehet a cégeknél küszöbön álló vezetői generációváltás: a válaszadók közel fele nyilatkozott úgy, hogy ezt majd inkább az utódja hajtja végre. Biztató ugyanakkor, hogy a válaszadók kétharmada szerint a digitális átalakulás lehetősége a kisebb cégek előtt is nyitott, tehát nemcsak a nagyobb, tőkeerős vállalkozásoknál várható a modernizáció. //
Kapcsolódó cikkeink
Digitális felzárkózás helyett visszarendeződés
A Digiméter 2020, 2021 és 2022 után immár negyedik alkalommal…
Tovább olvasom >Dübörög a digitalizáció a patikákban
A digitális kor hajnalán a patikák világa is átalakulóban van.…
Tovább olvasom >Száguldó vonaton a szépségápolás
Az FMCG-szektoron belül a szépségápolás az egyik leggyorsabban fejlődő piac,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Vihar előtti csend?
Megjelentek az első visszaváltási díjas műanyag, fém- és üvegpalackok a…
Tovább olvasom >Az ember birka, amerről a kolomp szól, arra megy – Puskás Tamás színész, rendező a FutureTalks podcastban
A színházi világ gazdasági hátteréről, a családról és színészlét kihívásairól…
Tovább olvasom >Nemzetgazdasági szempontok
A Magyarországon működő, növényi alapú élelmiszereket gyártók és -forgalmazók érdekképviseleti…
Tovább olvasom >