Lassan eléri a digitalizáció a kkv.-szektort
A digitális átalakulás csak most kezdi elérni a magyar kis- és középvállalkozásokat, ami az ilyen célú beruházások alacsony volumenéből is látszik. A cégvezetőket azonban többé-kevésbé intenzíven foglalkoztatja ez a kérdés, a digitális megoldások hatékonyságnövelő hatását pedig kevesen kérdőjelezik meg – olvasható a Budapest Bank közleményében, amely a 400 cégvezető megkérdezésével zajlott kutatásról számol be.
A felmérés szerint a következő öt évben várhatóan jóval nagyobb figyelmet kap ez a terület a hazai kkv.-knál, és a digitális fejlesztéseket európai uniós források is segítik majd. Az MFB Pontok termékeiközül több is közvetlenül támogatja a vállalkozások digitális fejlesztéseit.
A Budapest Bank kutatása szerint az átalakulás akadálya lehet a cégeknél küszöbön álló vezetői generációváltás: a válaszadók közel fele nyilatkozott úgy, hogy ezt majd inkább az utódja hajtja végre. Biztató ugyanakkor, hogy a válaszadók kétharmada szerint a digitális átalakulás lehetősége a kisebb cégek előtt is nyitott, tehát nemcsak a nagyobb, tőkeerős vállalkozásoknál várható a modernizáció. //
Kapcsolódó cikkeink
Tovább mélyítjük az agrárkapcsolatainkat Azerbajdzsánnal
Oktatási, tudományos és állattartási kérdésekről is egyeztetett Nagy István tárcavezető,…
Tovább olvasom >SAP: Az adatvezérelt megoldások a divatiparban is hatékonyak
A divatipar szereplőinek, gyártóknak és kereskedőknek is számos kihívással kell…
Tovább olvasom >Digitális Forradalom a nyúlhústermelésben: sikeresen zárult a Tetrabbit és az Állatorvostudományi Egyetem innovatív projektje
A digitalizáció az élet minden területét átalakítja. Ma már mindenki…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette az Estée Lauder a DECIEM-et
Lezárult a The Ordinary márkájáról ismert kanadai multibrand cég, a…
Tovább olvasom >A romániai városok meghódítására tör a lengyel Żabka
A Żabka romániai leányvállalata, a Froo az év végéig kétszáz…
Tovább olvasom >Pékáru-stratégiájával nyerhet a Lidl az Egyesült Királyságban
Kritika érte a brit szupermarketeket pékáru részlegeik állítólagosan félrevezető marketingje…
Tovább olvasom >