Lassan eléri a digitalizáció a kkv.-szektort
A digitális átalakulás csak most kezdi elérni a magyar kis- és középvállalkozásokat, ami az ilyen célú beruházások alacsony volumenéből is látszik. A cégvezetőket azonban többé-kevésbé intenzíven foglalkoztatja ez a kérdés, a digitális megoldások hatékonyságnövelő hatását pedig kevesen kérdőjelezik meg – olvasható a Budapest Bank közleményében, amely a 400 cégvezető megkérdezésével zajlott kutatásról számol be.
A felmérés szerint a következő öt évben várhatóan jóval nagyobb figyelmet kap ez a terület a hazai kkv.-knál, és a digitális fejlesztéseket európai uniós források is segítik majd. Az MFB Pontok termékeiközül több is közvetlenül támogatja a vállalkozások digitális fejlesztéseit.
A Budapest Bank kutatása szerint az átalakulás akadálya lehet a cégeknél küszöbön álló vezetői generációváltás: a válaszadók közel fele nyilatkozott úgy, hogy ezt majd inkább az utódja hajtja végre. Biztató ugyanakkor, hogy a válaszadók kétharmada szerint a digitális átalakulás lehetősége a kisebb cégek előtt is nyitott, tehát nemcsak a nagyobb, tőkeerős vállalkozásoknál várható a modernizáció. //
Kapcsolódó cikkeink
Euromonitor International 2025: A szépségipar fő trendjei
A szépségápolási és személyes higiéniai piac dinamikus növekedést mutat, amelyet…
Tovább olvasom >Digitális hagyományőrzés az alfa generáció jegyében
Az idei húsvétkor kiváló példát mutat számos magyar település arra,…
Tovább olvasom >A vélemények kora – hogyan alakítják át az utazási élmények piacát a vendégértékelések?
Ha ma valaki utazást szervez, nem térképet nyit ki, hanem…
Tovább olvasom >További cikkeink
A dm hazai napelempark segítségével zöldül tovább
A dm 2025. márciustól a leghatékonyabb és legmodernebb hazai napelemparkból,…
Tovább olvasom >Miért fizetünk többet a reggeli koffeindózisért?
Azt gondolom, kevesen tudunk sikeresen elkezdeni egy átlagos napot egy…
Tovább olvasom >