Digitalizálta működését a Zalavíz Zrt.
Digitalizálta működését a Zalavíz Zrt., vízhálózatán és víztisztító telepein online kommunikációs eszközöket és jeladó műszereket telepített, amelyek a Telenor hálózatán keresztül valós idejű adatokkal és hozzáférhetőséggel támogatják a vízmű irányítástechnikai, karbantartási és üzembiztonsági feladatait.
A Telenor Magyarország és a Zalavíz Zrt. közleménye szerint a térség 161 településének ivóvízellátásáért és 99 település szennyvízkezeléséért felelős zalaegerszegi székhelyű cég szolgáltatási területén évente közel 7,5 millió köbméter ivóvizet vételeznek, és több mint 7,5 millió köbméter szennyvíz kezeléséről gondoskodik.
Közölték: a vízszolgáltató digitális átalakítása és fejlesztése közel félmilliárd forintos beruházást igényelt, ennek az informatikai fejlesztések csak a töredékét képezték. A rendszer üzemeltetése havonta közel 1 millió forintos költséggel jár, a korábbinál lényegesen magasabb színvonalon és nagyobb üzembiztonsággal – írták.
Az online berendezések adatainak hálózati továbbítása meggyorsítja a vízmű irányítási folyamatait, és hatékonyabbá is teszi azokat. A felügyeleti és a karbantartási tevékenységekhez szükséges információk és adatok megszerzéséhez a szakembereknek nem kell személyesen, egyenként a gépekhez elmenni, minden rendszerinformáció azonnal, online láthatóvá és mérhetővé vált, és a megújult rendszer a központból távoli vezérlést, beavatkozást is lehetővé tesz. A digitalizált vízműtelepekkel kialakított valósidejű online kapcsolat az üzemi területek biztonságát is támogatja, például a behatolás-védelem vagy az esetleges szabálytalan vízvételezések azonnali észlelésében – közölték. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Digitális formában is elérhetővé válik a SZÉP-kártya 2025-től
2025. szeptember 1-jétől jelentős változás lép életbe a SZÉP-kártya felhasználásában:…
Tovább olvasom >Az állam megteheti, hogy digitalizál, kérdés, hogy miként fogjon hozzá
A modern közigazgatás támogatja a modern gazdaságot, és a kormányok…
Tovább olvasom >Kiberbiztonság = üzleti érdek
A digitalizáció mindennapjaink szerves részévé vált, ám a technológiai fejlődés…
Tovább olvasom >További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >Díjemelés a Magyar Postánál: ennyibe kerülnek majd a leggyakoribb postai szolgáltatások 2025-ben
A Magyar Posta célkitűzése továbbra is az, hogy hatékonyan és…
Tovább olvasom >Nébih: rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat hívott vissza az LPP Hungary Kft.
A SINSAY márkájú, rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat a termékről leváló fóliaréteg…
Tovább olvasom >