Digitalizáció az instore kommunikációban

Szerző: trademagazin Dátum: 2008. 11. 16. 08:00

A POS Media Hungary, az Európa 6 országában jelen lévő POS Media Europe médiaholding magyar irodájaként 10 éve vezető a hatékony instore kommunikációs eszközök fejlesztésében, és kiemelt hangsúlyt fektet integrált kommunikációs mixbe könnyen alkalmazható POS-reklámeszközök kifejlesztésére.Az utóbbi években a globális médiaipar drámai változásokon esett át. A folyamatosan előretörő kommunikációs csatornák, mint az internet, a mobil és a többi interaktív médium túlszárnyalják a hagyományos csatornák növekedési ütemét, és ezzel átrendezik a médiapiacot, egyre nagyobb szeletet hasítanak ki maguknak a médiatortából. A magyar reklámpiacon is hasonló tendencia tapasztalható. A legnagyobb mértékű növekedést az előző évekhez hasonlóan 2008 első félévében is az internet érte el. A hirdetők 44 százalékkal költöttek többet az interneten, ugyanakkor elmondható, hogy továbbra is a televízióé a vezető szerep.
Az évről évre megjelenő speciális médiumok miatt a piaci verseny éleződik, a piac felaprózódik, nő a médiazaj. Az ATL mellett a BTL és a PR is egyre nagyobb szerephez jut: a hirdetők így tudják csak kielégíteni a fogyasztók információéhségét; a fogyasztók részéről elvárás, hogy minél több és pontosabb információt kapjanak – lehetőség szerint hiteles forrásból – a vásárlást megelőzően. Egy körültekintően megtervezett integrált kommunikációs kampányban – jellemzően FMCG-termékek esetén – az instore eszközök nagy hangsúlyt kapnak. A vásárlói döntéshozatal befolyásolásának fontossága és a kiemelkedő hatékonyság elengedhetetlenné teszik, hogy eladáshelyi reklámokkal is tervezzenek a hirdetők. Az elmúlt években az instore eszközökre fordított költések aránya növekedett a teljes marketingbüdzsén belül.
A digitalizáció kihívásainak és a hirdetői elvárásoknak eleget téve a POS Media Europe kifejlesztette és májusban tesztelte POP LCD reklámeszközét a prágai Tesco hipermarketben. Az eladáshelyen kihelyezett monitor elsőként nyújtja a tv és az instore nyújtotta lehetőségeket egy eszközben. Az áruházakban mára már elfogadottá, sőt megszokottá vált statikus, grafikai-nyomdai úton készített polcmarketing eszközökkel szemben ennek nagy előnye, hogy mozgóképet sugároz: lehetőséget teremt a termék szpotjának sugárzására közvetlenül az értékesítés helyén. Így a hirdető biztos lehet abban, hogy a reklámszpotban elhangzó termékelőnyöket a fogyasztó a megfelelő termékhez kapcsolja. A nagy reklámzajban egy kampány sikere azon is múlik, hogy a vevőben a reklám üzenete mennyire rögzül (ismétlés – hagyományos kommunikációs eszközök), és milyen mértékben képes azt helyesen visszaidézni a vásárlás pillanatában (emlékeztetés a vásárlás pillanatában – instore kommunikációs eszközök). Ezt megelőzően erre a problémára jelentett megoldást a hagyományos és polc közeli eszközök integrálása. A POS Media fejlesztése új megoldást kínál: a termék mellett kihelyezett LCD-monitor biztosítja, hogy a reklámüzenetet a vásárló azonnal ellenőrizni tudja, a megfelelő termékhez kapcsolja. Tanulásra nincs szükség, hiszen szinte nem telik el idő a szpot vetítése és a vásárlói döntés meghozatala között. A termék közelében kihelyezett POP LCD-monitor alkalmas arra, hogy vásárló számára a televízióból már ismert reklámot felidézze, és ezáltal – szemben a televízióval – a vásárlás utolsó fázisában gyakoroljon hatást. Az eszközt önmagában – televízió nélkül – alkalmazva kiválóan alkalmas a termék kiemelésére egy adott kategórián belül, hatékony árelőny kommunikálására vagy új termék bevezetésének támogatására. (x)

Kapcsolódó cikkeink