Digitalizáció az instore kommunikációban
A POS Media Hungary, az Európa 6 országában jelen lévő POS Media Europe médiaholding magyar irodájaként 10 éve vezető a hatékony instore kommunikációs eszközök fejlesztésében, és kiemelt hangsúlyt fektet integrált kommunikációs mixbe könnyen alkalmazható POS-reklámeszközök kifejlesztésére.Az utóbbi években a globális médiaipar drámai változásokon esett át. A folyamatosan előretörő kommunikációs csatornák, mint az internet, a mobil és a többi interaktív médium túlszárnyalják a hagyományos csatornák növekedési ütemét, és ezzel átrendezik a médiapiacot, egyre nagyobb szeletet hasítanak ki maguknak a médiatortából. A magyar reklámpiacon is hasonló tendencia tapasztalható. A legnagyobb mértékű növekedést az előző évekhez hasonlóan 2008 első félévében is az internet érte el. A hirdetők 44 százalékkal költöttek többet az interneten, ugyanakkor elmondható, hogy továbbra is a televízióé a vezető szerep.
Az évről évre megjelenő speciális médiumok miatt a piaci verseny éleződik, a piac felaprózódik, nő a médiazaj. Az ATL mellett a BTL és a PR is egyre nagyobb szerephez jut: a hirdetők így tudják csak kielégíteni a fogyasztók információéhségét; a fogyasztók részéről elvárás, hogy minél több és pontosabb információt kapjanak – lehetőség szerint hiteles forrásból – a vásárlást megelőzően. Egy körültekintően megtervezett integrált kommunikációs kampányban – jellemzően FMCG-termékek esetén – az instore eszközök nagy hangsúlyt kapnak. A vásárlói döntéshozatal befolyásolásának fontossága és a kiemelkedő hatékonyság elengedhetetlenné teszik, hogy eladáshelyi reklámokkal is tervezzenek a hirdetők. Az elmúlt években az instore eszközökre fordított költések aránya növekedett a teljes marketingbüdzsén belül.
A digitalizáció kihívásainak és a hirdetői elvárásoknak eleget téve a POS Media Europe kifejlesztette és májusban tesztelte POP LCD reklámeszközét a prágai Tesco hipermarketben. Az eladáshelyen kihelyezett monitor elsőként nyújtja a tv és az instore nyújtotta lehetőségeket egy eszközben. Az áruházakban mára már elfogadottá, sőt megszokottá vált statikus, grafikai-nyomdai úton készített polcmarketing eszközökkel szemben ennek nagy előnye, hogy mozgóképet sugároz: lehetőséget teremt a termék szpotjának sugárzására közvetlenül az értékesítés helyén. Így a hirdető biztos lehet abban, hogy a reklámszpotban elhangzó termékelőnyöket a fogyasztó a megfelelő termékhez kapcsolja. A nagy reklámzajban egy kampány sikere azon is múlik, hogy a vevőben a reklám üzenete mennyire rögzül (ismétlés – hagyományos kommunikációs eszközök), és milyen mértékben képes azt helyesen visszaidézni a vásárlás pillanatában (emlékeztetés a vásárlás pillanatában – instore kommunikációs eszközök). Ezt megelőzően erre a problémára jelentett megoldást a hagyományos és polc közeli eszközök integrálása. A POS Media fejlesztése új megoldást kínál: a termék mellett kihelyezett LCD-monitor biztosítja, hogy a reklámüzenetet a vásárló azonnal ellenőrizni tudja, a megfelelő termékhez kapcsolja. Tanulásra nincs szükség, hiszen szinte nem telik el idő a szpot vetítése és a vásárlói döntés meghozatala között. A termék közelében kihelyezett POP LCD-monitor alkalmas arra, hogy vásárló számára a televízióból már ismert reklámot felidézze, és ezáltal – szemben a televízióval – a vásárlás utolsó fázisában gyakoroljon hatást. Az eszközt önmagában – televízió nélkül – alkalmazva kiválóan alkalmas a termék kiemelésére egy adott kategórián belül, hatékony árelőny kommunikálására vagy új termék bevezetésének támogatására. (x)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megszólalt az OKSZ az árrésstop meghosszabbításával kapcsolatban
Orbán Viktor bejelentette az árrésstop meghosszabbítását. Az Országos Kereskedelmi Szövetség…
Tovább olvasom >KSH: az egy évvel korábbihoz képest 8,0 százalékkal visszaesett a beruházások teljesítménye
A beruházások volumene 2025 II. negyedévében a nyers adatok szerint…
Tovább olvasom >Megújult a K&H gyermekbarát irodája
A nyári szünet a gyerekeknek maga a paradicsom, míg a…
Tovább olvasom >