Magazin: Digitális pénztárca lett a mobilunk
A tesztidőszak lezárultával a hazai mobilszolgáltatók közül elsőként a Telekom indította el a kereskedelmi célú Mobiltárca szolgáltatását, mely digitális pénztárcává változtatja mobiltelefonunkat.
A hazai piacvezető mobilszolgáltató, bank, bankkártyatársaság, hűségpontprogram és jegyértékesítő oldal képviselői együtt indították el a Mobiltárca szolgáltatást egy nagyszabású sajtóesemény keretén belül november végén Budapesten. Használatához NFC-képes androidos mobiltelefon, Mobiltárca-képes SIM kártya – melyet a Telekom ingyenesen biztosít –, OTP-számla és Mastercard bankkártya szükséges. A Google Play áruházból ingyenesen letölthető a Mobiltárca alkalmazás, ebben kell regisztrálni a Mastercard bankkártyát. A négyjegyű PIN kód megválasztása után már használni is lehet a fizetési lehetőséget. Fizetéskor elég telefonunkat közel vinni a POS-t terminálhoz, és már ki is egyenlítettük a számlát. Itthon már 18 ezer elfogadóhelyen (mintegy 38 ezer terminálon) lehet fizetni hasonló módon.
A szolgáltatás indítása alkalmából rendezett sajtóeseményen Christopher Mattheisen, a Magyar Telekom vezérigazgatója elmondta, hogy a mobilhasználat új korszakához érkeztünk el, a Mobiltárca digitális pénztárcává alakítja az okostelefonokat. Európában elsőként a szolgáltatással nemcsak fizetni lehet, a fizetésen túl hűségkártyát kínálnak pontgyűjtésre, valamint a tárcában tárolhatók a megvett rendezvényjegyek is. Kovács Antal, az OTP Bank vezérigazgató-helyettese kiemelte, hogy a virtuális bankkártya megalkotása során rendkívüli figyelmet fordítottak a biztonságra, így a Mobiltárca ugyanolyan biztonságos, mint a chipes kártyák. Hemberger András, a Mastercard Europe régiós vezetője hangsúlyozta, hogy Magyarországon nem ismeretlen az érintés nélküli fizetés, hisz a PayPass kártyák segítségével régóta lehet így fizetni. Jelenleg a kártyás fizetések 15 százalékát érintéses módon végzik az ügyfelek.
A hűségpontgyűjtés és -beváltás a SuperShoppal együttműködésben valósul meg. Hovanyecz Norbert, a SuperShop ügyvezető igazgatója úgy fogalmazott, hogy a SuperShop híd a kereskedők és a fogyasztók között. A fogyasztók számára egyértelmű előny, hogy vásárlásaikért hűségpontokat gyűjtenek, majd kedvezményekre váltják azokat. Az a jó hűségprogram, amely mindig elérhető, és mindig a fogyasztók rendelkezésére áll. Ezért szerinte kártyabirtokosaik és partnereik számára ideális eszköz a mobiltelefon és a Mobiltárca.
A Magyar Mobiltárca Egyesület 2011 júniusában alakult hat szolgáltató (Telekom, Vodafone, Telenor, OTP, Mastercard, Supershop) összefogásának eredményeképpen. A Mobiltárca nagy valószínűséggel a többi mobilszolgáltatónál is elérhető lesz, ám egyelőre nem ismert, mikor szeretnék bevezetni.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >