Dietetikus: százmilliárd forintot hozna az egészségügynek a lakosság jobb táplálkozástudatossága
Legalább évi százmilliárd forint megtakarítást jelenthetne az egészségügynek, ha javulna a lakosság táplálkozástudatossága – mondta Soltész Erzsébet az Egy Csepp Figyelem Alapítvány dietetikusa az M1 aktuális csatornán.
Hozzátette: a cukorbetegség miatt az egészségügyi kassza kiadása 216 milliárd forint volt egy év alatt, és egyéni szinten is komoly kiadást jelentenek a munkából való kiesés miatti vagy az ápolási költségek.
A lakossági szűrések mellett az Egy Csepp Figyelem Alapítvány a Magyarország cukormentes tortájával próbál tenni a lakosság egészségtudatosságáért. Már hat éve ezzel a tortával szeretnék megmutatni, hogy van olyan édesség, ami finom és egészséges is egyben – mondta Soltész Erzsébet.
A Magyarország cukormentes tortája verseny nyertesének idén a Pöttyös Pannit választották. Ez a torta nem tartalmaz hozzáadott cukrot és fehér lisztet; az üde málna mousse ízét finoman kiegészíti a szilva réteg édessége, amely jól harmonizál a mandulalisztes mákos piskótával is. A tortát először augusztus 19-én és 20-án a Magyar Ízek Utcáján lehet megkóstolni. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az Európai Parlament új szabályokat fogadott el egyes élelmiszereknél a fogyasztók tájékoztatására
Az Európai Parlament (EP) elfogadta a „reggeli irányelvek” módosítását –…
Tovább olvasom >Az egészséges termékek irányába mozdulna el a Tesco
A Tesco, az Egyesült Királyság legnagyobb élelmiszer-kereskedőjeként, nem csupán a…
Tovább olvasom >A sárkány éve – gasztronómiai várakozások 2024-ben
Hatalmas energiák ébredését jelzi a kínai asztrológia a sárkány évében, amelyre…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >