Didi-koncepció

Szerző: trademagazin Dátum: 2009. 03. 05. 08:00

A szép női test mint marketingfegyver használata immáron véglegesen polgárjogot nyert a vendéglátás szinte minden kategóriájában. A híres Hooters üzletláncban (a filmek szinkronizálásakor általában Didibárnak fordítják) a legfőbb látványosságot évtizedek óta az egyformán szép lányok jelentik. Több hasonló – konkurens – próbálkozásnak lehettünk tanúi nemcsak Amerikában, hanem világszerte. Nem egy vállalkozó próbálja „rokonelvek” alapján öltöztetni (vagy inkább vetkőztetni) pincérnőit. Három éve Larry Flynt, a híres-hírhedt pornóbirodalom-tulajdonos, a világhírű Hustler magazin kiadója is étteremlánccal bővítette vállalkozásainak sorát, a Hustler Bar & Grille egységeivel. Itthon, úgy egy évtizede, az amerikai koncepciók adaptálásával (Sir Lancelot, Dzsungel, Champs) nagy sikereket elért Szalay Balázs gondolta, hogy ideje a legendásan dögös munkatársnőket felvonultató Old Man’s egyeduralmát megtörni, ám végül mégsem vágott bele a hazai testhez álló–shortos–pólós étterem megvalósításába.
Nos, az 1983-ban az első üzletét nyitó Hooters alapítója 2006-ban meghalt, de „utódai” látható sikerre viszik az étteremláncot. Ennek – az évi egymilliárd dollárnál magasabb bevétel mellett – egyik jól látható nyoma a jó terjeszkedés-politika: csak az USA-n belül már közel 400 egység működik, hetvennél is több pedig külföldön, Mexikótól Ausztráliáig. A hazánk fiának nem kell ilyen messzire mennie, már Bécsben is élvezheti a narancssárga rövidnadrágos, fehér pólós, telt idomú pincérlányok munkájának látványát.
Egészen látványos az ázsiai fejlődés üteme. Sanghajról például azt mondják, globalizáció ide vagy oda, nincs olyan részlete, amit bármilyen amerikai hellyel össze lehetne téveszteni. Egyetlen kivétel az amerikai Bagoly étterem – a logóban szereplő madár miatt ott így hívják Hooterst. 2004-ben még az ott élő külföldieket tekintették elsődleges célcsoportnak. Ma Jim Li, egyelőre öt (ám láncát nagy ütemben fejleszteni kívánó) Hooters-üzlet tulajdonosa szerint a mai fiatalabb nagyvárosi nemzedékek már amerikai gyorséttermek választékán nőttek fel, és a gasztronómián kívül más területeken is fogékonyak a nyugati kultúra iránt.

Kapcsolódó cikkeink