Deloitte: az Egyesült Államokban háromból két vásárló fizetne többet a friss élelmiszerért
A Deloitte által nemrégiben elkészített „Fresh Food at the Intersection of Trust and Transparency” (Friss élelmiszerek a bizalom és az átláthatóság metszéspontjában) című felmérésben részt vevő vásárlók több mint kétharmada (68%) jelezte, hogy hajlandó felárat fizetni a friss élelmiszerekért, ami hét százalékpontos növekedést jelent az előző évhez képest – jelentette a tanácsadó cég kedden.
Azok, akik hajlandóak többet fizetni a friss termékekért, 28%-kal lennének hajlandóak többet költeni az ilyen termékekre, mint a fagyasztott, konzerv, illetve feldolgozott árukra.
A Deloitte által megkérdezett élelmiszeripari vezetők hasonló arányban (64%) nyilatkoztak úgy, hogy a frissáru-részleg a stratégiailag legfontosabb terület a következő 12-36 hónapra vonatkozó értékesítés növelését célzó tervükben.
A kutatás azt is megállapította, hogy a fenntartható módon előállított friss élelmiszerekért a fogyasztók hajlandók lennének még ennél is nagyobb felárat fizetni. A felmérésben résztvevők átlagosan 30%-kal fizetnének magasabb árat e termékek esetében, de az élelmiszerláncok vezetői szerint a valóságban ez mindössze 12% körül alakul.
Bár az emberek hajlandóak többet költeni az általuk jobb minőségűnek tartott élelmiszerekért, a költségekkel kapcsolatos aggályok továbbra is elsődlegesek: a Deloitte által megkérdezett vásárlók 93%-a szerint az ár a legfontosabb szempont a vásárlási döntések meghozatala során.
A kutatás rávilágít, hogy a fogyasztók szerint az élelmiszerboltok játszanak központi szerepet abban, hogy biztonságos élelmiszerekhez jussanak. A vásárlók 37 százaléka véli úgy, hogy az élelmiszer-biztonság szempontjából fontosabb az élelmiszerboltban bízni, mint a márkákban (30%) vagy a kormányzati szabályozó testületekben (24%).
Kapcsolódó cikkeink
Új formákkal és új külsővel tér vissza a Barilla Al Bronzo az USA-ba
A Barilla bejelentette, hogy az Egyesült Államokban újra kapható lesz…
Tovább olvasom >Egyre gyorsabb ütemben növekvő IT-kiadások világszerte – Hol van Európa és Magyarország a globális versenyben?
Az informatikai kiadások növekedésének üteme világszerte töretlenül gyorsul – 2025-ben…
Tovább olvasom >Új munkavállalói értékrend formálódik – avagy mit jelent ma a „jó munkahely”?
A Randstad globális kutatása, a Workmonitor 2025 átfogó képet ad…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fagylalt-komp és balatoni ízek csatája – jön a Balaton Fagyija választás
Május 9-én nemcsak a Tihany és Szántód közötti kompjárat indul…
Tovább olvasom >Gulyáságyúval és tacskófutammal indul a food truck szezon
Több száz éves „food truckok” érkeznek a Kincsem Parkba –…
Tovább olvasom >UNESCO-busz néven indult szászföldi látnivalókat összekötő turistajárat Erdélyben
UNESCO-busz néven indított szászföldi látnivalókat érintő turistajáratot Erdélyben egy turisztikai…
Tovább olvasom >