Deloitte: az Egyesült Államokban háromból két vásárló fizetne többet a friss élelmiszerért
A Deloitte által nemrégiben elkészített „Fresh Food at the Intersection of Trust and Transparency” (Friss élelmiszerek a bizalom és az átláthatóság metszéspontjában) című felmérésben részt vevő vásárlók több mint kétharmada (68%) jelezte, hogy hajlandó felárat fizetni a friss élelmiszerekért, ami hét százalékpontos növekedést jelent az előző évhez képest – jelentette a tanácsadó cég kedden.
Azok, akik hajlandóak többet fizetni a friss termékekért, 28%-kal lennének hajlandóak többet költeni az ilyen termékekre, mint a fagyasztott, konzerv, illetve feldolgozott árukra.
A Deloitte által megkérdezett élelmiszeripari vezetők hasonló arányban (64%) nyilatkoztak úgy, hogy a frissáru-részleg a stratégiailag legfontosabb terület a következő 12-36 hónapra vonatkozó értékesítés növelését célzó tervükben.
A kutatás azt is megállapította, hogy a fenntartható módon előállított friss élelmiszerekért a fogyasztók hajlandók lennének még ennél is nagyobb felárat fizetni. A felmérésben résztvevők átlagosan 30%-kal fizetnének magasabb árat e termékek esetében, de az élelmiszerláncok vezetői szerint a valóságban ez mindössze 12% körül alakul.
Bár az emberek hajlandóak többet költeni az általuk jobb minőségűnek tartott élelmiszerekért, a költségekkel kapcsolatos aggályok továbbra is elsődlegesek: a Deloitte által megkérdezett vásárlók 93%-a szerint az ár a legfontosabb szempont a vásárlási döntések meghozatala során.
A kutatás rávilágít, hogy a fogyasztók szerint az élelmiszerboltok játszanak központi szerepet abban, hogy biztonságos élelmiszerekhez jussanak. A vásárlók 37 százaléka véli úgy, hogy az élelmiszer-biztonság szempontjából fontosabb az élelmiszerboltban bízni, mint a márkákban (30%) vagy a kormányzati szabályozó testületekben (24%).
Kapcsolódó cikkeink
Nemzetközi árajánlati rendszer – átláthatóbb rendezvényszervezési piac
Nemzetközi árajánlati rendszer bevezetését javasolja a MaReSz a rendezvénypiac számára.…
Tovább olvasom >Új édes-csípős RTD koktélokkal szállt be a Captain Morgan a „swicy” trendbe
A leginkább fűszeres rumjáról ismert Captain Morgan új, édes-csípős ízekkel…
Tovább olvasom >Új energiaitalokkal bővíti kínálatát a Starbucks az USA-ban
A világ legnagyobb kávézólánca, a Starbucks új energiaital-termékcsaláddal erősít az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Húsvéti hosszú hétvége: így alakul az üzletek nyitvatartása 2025-ben
A húsvéti ünnepek idején alaposan átalakul a hazai üzletláncok nyitvatartása:…
Tovább olvasom >A várakozásokon felül alakult az euróövezet ipari termelése februárban
Februárban a várakozásokon felüli mértékben növekedett az euróövezet ipari termelése…
Tovább olvasom >Zsigó Róbert: átlagosan majdnem húsz százalékos az árrésstop hatása
Az árrésstop bevezetésének hatására négy hét alatt átlagosan 18,6 százalékkal…
Tovább olvasom >