DélKerTÉSZ: Rekordmennyiségű magyar zöldség került a boltláncokba
Rekordmennyiségű magyar zöldséget juttatott el a belföldi áruházláncokba a DélKerTÉSZ 2024 első nyolc hónapjában, és egyben újabb mérföldkőhöz érkezett: a szentesi termelők saját fizikai és online boltot nyitnak.
A cikk a Trade magazin 2024/11. lapszámában olvasható.
Az áruházlánci forgalom 11,6%-kal nőtt, ami kompenzálta a csökkenő termelői árakat. Az idén értékesített több mint 35 ezer tonna zöldség 50%-a paprika, 46%-a paradicsom volt, és az összesített árbevétel közel 14 milliárd forintot tett ki.
Az időjárás és a kártevők okozta kihívások ellenére a magyar fogyasztók továbbra is keresik a minőségi, friss termékeket, különösen az akciók keretében. Az infláció ellenére a magyar vásárlók tudatosabbak lettek, és prémium zöldségeket választanak, így a paradicsomkülönlegességekből több mint 960 tonnával több fogyott az előző évhez képest.
A DélKerTÉSZ célja, hogy a magyar zöldségek versenyképességét fenntartsa, és ennek érdekében jelentős beruházásokra került sor. Szentesen szeptember 17-én megnyílt az első fizikai bolt, valamint hamarosan elindul az online bolt is, hogy az ország bármely pontjáról elérhetőek legyenek a minőségi szentesi zöldségek. //
Kapcsolódó cikkeink
Önmelegítő, növényi alapú ételdoboz nyert innovációs díjat
Az ausztrál Royal Melbourne Institute of Technology és a holland…
Tovább olvasom >A növényi alapú innovációkra ösztönzőleg hat a fermentáció, a regionális ízek és az árparitás
Bár a növényi alapú ágazat eddig is jelentős sikereket ért…
Tovább olvasom >Áfareformot javasolnak szakértők a megfizethetőbb, egészségesebb és fenntarthatóbb élelmiszerekért
Az Oxford Martin School és az Environmental Change Institute kutatói…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tudatosabban vásárolunk? Töretlen a kereslet a hazai ízek iránt
Több száz magyar termelővel működik együtt a Kifli.hu, hogy minél…
Tovább olvasom >Kamatkedvezmény a zöldhitelre
Még kedvezőbb lesz a népszerű lakáscélú zöldhitel a K&H-nál. A legnépszerűbb…
Tovább olvasom >Friss felmérés: A visszautasítástól való félelem bénítja a vállalkozásokat
Egy friss felmérés szerint a vállalkozások 33 százaléka a visszautasítástól…
Tovább olvasom >