Decentralizált marketingstratégiát kívánnak a borászok

Szerző: trademagazin Dátum: 2010. 06. 04. 00:02

Az egri, mátraaljai, tokaji és bükki borvidékek összefogásával tavaly novemberben alapított klaszter szerint a borágazat menedzselése nem megfelelően zajlott az elmúlt időszakban, ezért a szervezet alapjaiban változtatná meg hazánk bormarketingjét

Míg a termelők minőségi boraik után egységesen tíz forint forgalomba hozatali járulékot fizetnek literenként, a borvidékeknek visszajuttatott marketing-hozzájárulás mértéke területenként igencsak eltérő.
Van olyan vidék, amely fillérekből gazdálkodik, máshová azonban dől a pénz. Az Észak-Magyarországi Bor Klaszter változtatna a visszás gyakorlaton.
Álláspontjuk szerint a borvidékenként összeálló önkéntes szerveződéseket kellene olyan helyzetbe hozni, hogy decentralizált módon foglalkozhassanak saját marketingjükkel, fejlesztéseikkel. Meg kellene tehát teremteni annak lehetőségét, hogy a büdzsének legalább egy meghatározott részét közvetlenül ezek a szervezetek használhassák fel.
"A sör- és rövidital gyártóknak – mivel egy-egy vállalat hatalmas tételeket forgalmaz – megéri országos médiumokban reklámozni termékeiket. A borászoknál azonban más a helyzet: a kis üzemek önállóan nem tudnak nagyobb kampányokat finanszírozni. Az elaprózódottság nem teszi lehetővé, hogy ezek a termékek versenyképesek legyenek az alkoholpiacon" – mondta Dr. Bernáth Attila, az X-Centrum Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója, a klaszter egyik alapítója.
A kormányzatnak fel kellene ismernie, hogy a magyar borászati ágazatnak csak akkor van lehetősége a kitörésre, ha a sok kicsi üzem egyfajta szövetségen keresztül, a borvidék többi termelőjével összefogva valósítja meg önállóan kivitelezhetetlen elképzeléseit – írja az Origo.




Kapcsolódó cikkeink