Decembertől Tesla kamionnal szállít a PepsiCo
Megerősítette a hírt a PepsiCo Inc, miszerint 2022. december 1-jétől Tesla Semi Truck-okkal végzi az áruszállítást. Ezzel a PepsiCo az első olyan vállalat, amely megkapta a Teslánál rég megrendelt és meglehetősen sokat késett elektromos járműveket.
Az üdítőital-óriás közleményben jelezte, hogy a kamionokat modestói Frito-Lay üzemében és sacramentói italgyárában fogja munkába állítani. A cég célja csökkenteni az üzemanyagköltségeket és a kibocsátást, ezért foglalt le már 2017-ben 100 kamiont.
Az amerikai cégek környezetterhelő hatásaik csökkentése érdekében lépéseket ígértek, így a PepsiCo vállalta, hogy kibocsátását 2040-ig nullára csökkenti.
A cég üvegházhatású gáz kibocsátásának mintegy 10%-a az áruszállítás számlájára írható – mondta el Ramon Laguarta, a PepsiCo vezérigazgatója. A vállalat tulajdonában álló szállító flotta tavaly 1,2 milliárd mérföldet tett meg.
Elon Musk a Semi truck gyártásának megkezdését október 6-án késő este jelentette be a Twitteren, hozzátéve, hogy a járművek 500 mérföldes (805 kilométeres) hatótávolsággal rendelkeznek, és „óriási buli vezetni őket”. Musk eredetileg 2019-re ígérte a gyártás elkezdését, de az alkatrészhiány miatt az évekkel eltolódott.
Előrendelést más nagyvállalatok is adtak le, így a United Parcel Service Inc, a Walmart Canada és a Sysco Corp is. A Walmart, a UPS és a Sysco rendelésük státuszáról, illetve a szállítás ütemezéséről nem nyilatkozott.
A decemberben a Pepsihez megérkező kamionok számát sem Musk, sem a vállalat nem árulta el. Weboldalán a PepsiCo azt írta, remélik, hogy az év végéig munkába tudnak állítani 15 kamiont.
Kapcsolódó cikkeink
Display 2.0 – így néz ki a jövő bolttere
Okoseszközzé válik a bolti display – derült ki a Shop!…
Tovább olvasom >Nyomás alatt a PepsiCo: csökkenő profitvárakozások, szigorodó szabályozás, visszaeső kereslet
A PepsiCo csökkentette idei profitkilátásait, miután a vállalat szerint az…
Tovább olvasom >Új energiaitalokkal bővíti kínálatát a Starbucks az USA-ban
A világ legnagyobb kávézólánca, a Starbucks új energiaital-termékcsaláddal erősít az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Terjednek a sötét mintázatok az e-kereskedelemben – és gyakoribb ellenük a hatósági fellépés is
Sürgetés, nyomásgyakorlás, költségek elrejtése vagy „csepegtetése” – egyre gyakrabban alkalmazzák…
Tovább olvasom >Ismét csökken a tojás ára a Lidl-ben
Idén másodszor csökkenti az egyik legfontosabb alapélelmiszer árát a Lidl,…
Tovább olvasom >Néhány hónapja van talpra állni az ország legnagyobb, leégett gesztenyeüzemének
Szó szerint a hamvaiból kell újjáélednie szeptember közepére az ország…
Tovább olvasom >