Decemberben visszaesett, az egész évben csökkent a kiskereskedelmi forgalom Németországban
A jelentős mértékben megemelkedett árak miatt az év második felében csökkenésnek indult és decemberben már visszaesett a kiskereskedelmi forgalom Németországban. Az élelmiszerek forgalma rekordmértékben csökkent tavaly a szövetségi statisztikai hivatal, a Destatis jelentése alapján.
Decemberben a Destatis előzetes adatai szerint ár, naptári és szezonális kiigazítással 5,3 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom az előző havihoz képest és 6,4 százalékkal csökkent az egy évvel korábbihoz viszonyítva.
Novemberben 1,9 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom havi bázison és 5,9 százalékkal maradt el a 2021. novemberitől.Decemberre a piac 0,2 százalékos forgalomnövekedést várt havi bázison és 1,8 százalékos elmaradást az egy évvel korábbitól.
A decemberi előzetes adatok alapján a 2022-es egész éves kiskereskedelmi forgalom árkiigazítással 0,6 százalékkal maradt el az előző évitől. Árkiigazítás nélkül a kiskereskedelmi forgalom 7,8 százalékkal nőtt.
Az év folyamán eltérően alakult a kiskereskedelmi forgalom. Az év első felében még reálértéken (árkiigazítással) 3,1 százalékkal haladta meg a 2021 első félévi forgalmat, az év második felében azonban 4,1 százalékkal maradt el az előző évi bázistól. A forgalomcsökkenés elsősorban a jelentős mértékben megemelkedett kiskereskedelmi árakra vezethető vissza, különösen az élelmiszerek és az energiahordozók körében. A 2021-es kiskereskedelmi forgalom rekordot döntött Németországban.
Az élelmiszerek forgalma tavaly reálértéken 4,6 százalékkal esett vissza a 2021-eshez képest Németországban, ami a legnagyobb mértékű csökkenés a nyilvántartás 1994-es kezdete óta. A járványvédelmi korlátozások által nem érintett utolsó teljes évhez, a 2019-eshez képest a kiskereskedelmi forgalom tavaly 1,1 százalékos csökkenést mutatott.
A nem-élelmiszer kategóriájú árucikkek kiskereskedelmi forgalma 2,0 százalékkal nőtt tavaly a 2021-eshez képest és ezzel a nyilvántartás 1994-es kezdete óta a legnagyobb éves forgalmat érte el. A növekedés a 2019-eshez képest 8,8 százalék volt.
Kapcsolódó cikkeink
Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >Piactér-koncepciójával a szupermarketizáció útjára lépett a Penny Németországban
A Penny németországi piactér-koncepciója evolúciós lépés a szupermarketizáció útján. A…
Tovább olvasom >Ismert YouTube sztár adományozta egy berlini Edeka üzlet teljes készletét rászorulóknak
MrBeast, a világ egyik legismertebb YouTube-sztárja, egy berlini Edeka üzlet…
Tovább olvasom >További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >