December közepéig lehet jelentkezni a kiadó üzletek fesztiváljára
A Kortárs Építészeti Központ (KÉK) jövő tavasszal másodszor is megrendezi az üresen álló budapesti üzletek tulajdonosai és a maguknak helyet kereső kezdeményezések egymásra találását segítő Nyitva! Fesztivált, amelyre már várják a jelentkezőket.
Az április 1. és május 1. között zajló programra már megnyílt a jelentkezés lehetősége az üzlettulajdonosok és a helykereső projektek számára – közölte a KÉK kedden az MTI-vel.
A szervezők azzal a céllal alapították a Nyitva! Fesztivált, hogy a Budapesten tömegével üresen álló üzlethelyiségek problémájára újszerű, közösségi választ adjanak.
A fesztivál egy hónapjában a beköltöző projektek bérleti díjmentesen próbálhatják ki a helyiségeket. Az üzletek eközben látogathatók, az érdeklődők működés közben is megtekinthetik őket. A hónap letelte után a beköltözők és a tulajdonosok megállapodhatnak a folytatásról – áll a közleményben. A fesztiválra jelentkező projekteket első körben szakmai zsűri értékeli, majd annak döntése után háromalkalmas tréningen vehetnek részt a továbbjutók, februárban pedig bemutathatják terveiket az érdeklődő tulajdonosoknak, akik ez alapján választják ki az általuk támogatni kívánt projektet.
A fesztivál weboldalán (http://nyitvafesztival.hu) lehet jelentkezni helykeresőként december 18-ig, magán vagy önkormányzati tulajdonosként pedig folyamatosan.
Tavaly kilenc üzlet nyílt meg városszerte és tizenhárom kezdeményezés próbálhatta ki magát, köztük tudományos kutatólabor, egészséges „nassolda”, grafikai stúdió és múzeumi szatellithelyszín. Egy esetben hosszú távú bérleti szerződés született, öt esetben a használók tovább bérelték a helyiségeket az átmeneti konstrukcióban. A beköltöző szervezetek elmondása szerint a fesztivál nem csak a helyiségek kipróbálására adott lehetőséget, de a szervezetfejlesztésben és kapcsolatépítésben is sokat segített. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Magyar Termék védjegy a cégeknek közösséget, a vevőknek megbízható minőséget ad
A kölcsönös előnyökön alapuló szakmai együttműködések képessé teszik a vállalkozásokat…
Tovább olvasom >A H&M megérzi a kereskedelmi háború és az ázsiai keresletcsökkenés hatásait
A kereskedelmi háború és az ázsiai keresletcsökkenés negatívan hat a…
Tovább olvasom >Túlad a Cinzanón és a Frattinin a Campari
Az olasz Campari csoport eladja két ismert márkáját, a Cinzano…
Tovább olvasom >