Cukor cukorból
Érintett is vagyok az ügyben, nehéz tehát semlegesnek maradnom, nem is akarok az lenni. Valami bűzlik a címkézés körül.Elképzelem, mit szól a fogyasztó ahhoz az egykilós cukros zacskóhoz, amire rá van írva: „Tartalma: cukor X %, zsír 0 %” (naná, még jó, és a felmenők nem túl hízelgő tartalmú felemlegetésével már teszi is vissza a polcra). Majd ugyanezt olvasná fordítva a jó Vénuszon. Az elképzelhető reakció ugyanez.
Nos, az Atlanti-óceánon túl a jellemző megközelítés: bármit állíthatsz a címkén, legfeljebb egy dörzsölt ügyvéd a gatyát is lepereli rólad. Európa meg közben mintha a dedó felé mozdulna: a cukorra ráírjuk, hogy nincs benne olaj, és fordítva.
Elmondom, ez kiknek jó: azoknak, akik nem akarják elmondani, hogy a cukor vagy az édesítőszer miféle szénhidrátokat, vagy az olaj miféle zsírsavakat tartalmaz. Hogy ne maradjon hely elmondani az amúgy is nehezen márkázható alapvető cikk kategóriában a minőséget, ne lehessen termék és termék között különbséget és igazságot tenni.
Természetesen komplex receptúrájú termékeknél ez helyes: a címke adjon pontos utalást. De ott is hagyjon helyet a márkakommunikációra!
Isten látja lelkemet (megint ismerőseimet hívom tanúnak): márkapárti vagyok, de nem vagyok privátcímke-ellenes sem. Sőt. De ez a fajta címkézés a gyártói márkák kommunikációs felületét szándékosan kisebbíti (hol hirdetek ezek után egy promót „on-pack”?). És ezzel vesszőparipámat, az értékláncot rombolja.
Ezért jó, hogy megalakult az Európai Alapvető Élelmiszer Platform: hogy ezeket az érdekeket artikulálja.
Mi is létezünk: az élelmiszeripar nehézipara, mi, az alapvetők. Elég nehéz így is.
Nem kell még egy ólomtömb az övtáskánkba.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A magyar családi vállalkozások együttműködésbe fektetnek, nem a generációváltásba
A ma Magyarországon működő 515 ezer társas vállalkozás több, mint…
Tovább olvasom >Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >