Csúcson a német fogyasztók hangulata
Júniusban közel tizenhat éves csúcsra emelkedett a GfK piackutató intézet fogyasztói hangulatindexe Németországban.
Júniusban 10,6 pontra, 2001 októbere óta a legmagasabb szintre emelkedett a GfK német fogyasztói hangulatindexe az előző havi, májusi 10,4 pontról. Elemzők a májusival megegyező értéket vártak júniusra is.
A fogyasztói hangulat a lakosság növekvő jövedelmi várakozásaival párhuzamosan javult elsősorban, ami 1990, a német újraegyesítés óta a legmagasabb szintet érte el. A jövedelmi várakozásokat számszerűsítő mutató 1,7 ponttal 60,2 pontra emelkedett.
A lakosság gazdasági növekedési várakozásait számszerűsítő mutató sorban a negyedik hónapja emelkedett és júniusban 41,3 ponton közel három éve a legmagasabb szintet érte el.
A vásárlási hajlandóságot tükröző mutató 2,2 ponttal 57,9 pontra emelkedve újabb történelmi csúcsot ért el.
A GfK továbbra is a lakossági fogyasztás 1,5 százalékos növekedését jelzi előre 2017-re Németországban. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Németországban a vártnál jelentősebben lassult a kiskereskedelmi forgalom növekedése májusban
Az elemzők által becsültnél erőteljesebben lassul a kiskereskedelmi forgalom növekedése…
Tovább olvasom >Tíz év alatt megduplázódott az eper ára
Míg 2015-ben még 3,94 eurót kellett fizetni egy kilogramm hazai…
Tovább olvasom >Alig vásárolnak a németek a közösségi médián keresztül
A német vásárlók körében továbbra sem terjedt el a közösségi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Romló, de a nemzetgazdasági átlagnál jobb konjunktúra a turizmusban
2025. júniusban a turisztikai cégek 70%-a szolgáltatási árainak növekedéséről számolt…
Tovább olvasom >A vegánok gyakrabban vásárolnak élelmiszert, mint a húsfogyasztók
A vegánok és vegetáriánusok lényegesen gyakrabban járnak élelmiszert vásárolni, mint…
Tovább olvasom >Leépít a Nestlé csehországi gyárában
Nyolcvan munkahelyet szüntet meg a Nestlé a csehországi Krupka városában…
Tovább olvasom >