Csúcson a német fogyasztók hangulata
Júniusban közel tizenhat éves csúcsra emelkedett a GfK piackutató intézet fogyasztói hangulatindexe Németországban.
Júniusban 10,6 pontra, 2001 októbere óta a legmagasabb szintre emelkedett a GfK német fogyasztói hangulatindexe az előző havi, májusi 10,4 pontról. Elemzők a májusival megegyező értéket vártak júniusra is.
A fogyasztói hangulat a lakosság növekvő jövedelmi várakozásaival párhuzamosan javult elsősorban, ami 1990, a német újraegyesítés óta a legmagasabb szintet érte el. A jövedelmi várakozásokat számszerűsítő mutató 1,7 ponttal 60,2 pontra emelkedett.
A lakosság gazdasági növekedési várakozásait számszerűsítő mutató sorban a negyedik hónapja emelkedett és júniusban 41,3 ponton közel három éve a legmagasabb szintet érte el.
A vásárlási hajlandóságot tükröző mutató 2,2 ponttal 57,9 pontra emelkedve újabb történelmi csúcsot ért el.
A GfK továbbra is a lakossági fogyasztás 1,5 százalékos növekedését jelzi előre 2017-re Németországban. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Már a német boltokban is lehet PayPal-lel fizetni
A PayPal a világon elsőként Németországban vezeti be az okostelefonnal…
Tovább olvasom >Rugalmasabb nyitvatartást sürgetnek a német kereskedelmi szervezetek
Rheinland-Pfalz tartomány ipari és kereskedelmi kamarái, valamint önkormányzati érdekképviseletei rugalmasabb…
Tovább olvasom >Új kampánnyal népszerűsíti a regionális termékeket az Edeka
Új reklámkampányt indított az Edeka Németországban, amelynek középpontjában a kereskedő…
Tovább olvasom >További cikkeink
Gluténmentesen is teljes értékűen
A gluténmentes termékek szegmense ma már a modern, egészségtudatos életmód szerves…
Tovább olvasom >Felpörgetve
Az energiaitalok piaca sikeres évet zárt 2024-ben, miközben egyre szélesebb…
Tovább olvasom >25 üzletet zár be az Alcampo Spanyolországban
Az Auchan spanyol leányvállalata, az Alcampo bejelentette, hogy átszervezési programja…
Tovább olvasom >