Magazin: CSR Hungary 2021: Jó márka, fenntartható márka

Szerző: Gyarmati Orsolya Dátum: 2021. 12. 13. 06:40

Október végén került sor az idei CSR Hungary Summit konferenciára – ezúttal a virtuális térben. A csúcstalálkozón a vállalati felelősség és fenntarthatóság világában kikerülhetetlen trendekről és folyamatokról esett szó, de új koncepciók és megoldások terén is sok érdekesség hangzott el. A konferencia előtt sor került a 2020-as és 2021-es CSR Hungary díjak átadására is.

Szerző: Gyarmati Orsolya

A csúcstalálkozó célja idén is, ahogy 2006 óta mindig, az volt, hogy a fenntartható gyakorlatokat integrálni lehessen a mindennapi üzleti működésbe, a Fenntartható Fejlesztési Célok elérése érdekében is, ami magasabb szintű életminőséget biztosít helyi szinten – mondta el Takács Júlia, a CSR Hungary alapító-ügyvezető igazgatója.

Idő van(?)

Dr. Parragh Bianka közgazdász, a Magyar Nemzeti Bank Monetáris Tanácsa tagja és a Nemzeti Közszolgálati Egyetem tudományos főmunkatársa előadásában rámutatott: a járvány is megerősítette, hogy hosszú távon a magyar gazdaság számára a kitörési lehetőséget a tudás- és technológiaintenzív növekedési pályára való átállás jelenti.

Fodor Gábor, a Közép-európai Rendszerváltást Kutató Intézet vezetője szerint ötször többet kellene költenünk környezetvédelemre, hogy 2050-re elérhessük a klímasemlegességet. Ma a magyar kormány az egész Unióban az egyike azoknak, akik a legkevesebbet fordítják zöld célokra, miközben a GDP legalább 2%-át, megközelítőleg 120 milliárd eurót kellene az előttünk álló 30 évben környezetvédelemre költenünk a fenti cél teljesítéséhez.

Fodor Gábor úgy vélte, jelentősen előre kell lépnünk a megújuló energiák használatában, az otthonok megfelelő szigetelésében, az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentésében és a közlekedés modernizálásában.

Elkéstünk – foglalta össze egy szóban a lényeget Tóth Szabolcs, a Waberer’s International Nyrt. gazdasági és stratégiai vezérigazgató-helyettese. Korlátozott kapacitású, sérülékeny menetrendszerűségű, ömlesztett áruk szállítására optimalizált vasúti infrastruktúra, konténerforgalomra tervezett, félpótkocsik szállítását kezelni nem képes kombinált fuvarozás és több százezer dízel kamion az utakon, ár- és időérzékeny megrendelők, akik nem vállalják a kompromisszumokkal járó technológiák megrendelését, járműgyártók, akik nem tudnak méretgazdaságosan alternatív hajtásláncú járműveket gyártani a kereslet hiánya miatt – sorolta a problémákat Tóth Szabolcs.

Hozzátette: a fenntartható fejlődés úttörői így folyamatosan falakba ütköznek, az iparági mainstream pedig továbbra is a hagyományos technológiákban hisz.

A zöld stratégia a nyerő

Nádasi Róbert, a Master­plast Nyrt. vezérigazgatója elmondta: a hőszigetelés jelentős szerepet játszik az épületek energetikai korszerűsítésében, ami az elhasznált energia mennyiségének csökkentésével a karbonkibocsátást is visszafogja. A cég számára fontos a zöld stratégia megvalósítása, ami a gyártási folyamataink optimalizálását, a gyártásközi hulladék újrahasznosítását, szelektív hulladékkezelést és tudatos energiagazdálkodást, valamint az energiaellátás megújuló forrásokból történő biztosítását foglalja magába.

Mihály Eszter, a HELL ENERGY Cégcsoport CSR-menedzsere hangsúlyozta: a csomagolás nélküli víz nemcsak alternatíva, de fenntartható megoldás is a PET- és az üvegpalackok jelentette globális problémára, amely rövidesen mindenki számára elérhetővé válik. Szeretnénk, ha más italgyártók is követnék a példánkat, és hozzánk hasonlóan cselekednének, hiszen az általunk használt innovatív megoldással nem kell napi 10 kilométeres kamionsorban szállítani a palackozott vizet – elég csak kinyitni egy Floewater-csapot, amely környezetbarát megoldást biztosíthat számunkra.

A fenntarthatóság hajtóerő

Hornyacsek Zoltán, a Continental Csoport Magyarország kommunikációs vezetője és fenntarthatósági szponzora elmondta: a fenntartható és felelősségteljes üzleti tevékenység növeli az innovációs képességüket, és általuk még könnyebben tudnak megfelelni a jövő kihívásainak. Mindez lehetővé teszi számukra a kockázatok és lehetőségek korai felismerését, és elindítja a szükséges változtatási folyamatokat. Éppen ezért a fenntarthatóság szilárdan beépül vállalati stratégiájukba, és kulcsfontosságú hajtóerejét képezi az innovációnak.

Dr. Ritter Mariann, az iLex csoport CEO-ja és társalapítója; az iLex-Tungsram Innovációs Piactér COO-ja és alapítója rámutatott: a hazai kkv-k innovációfejlesztésére a magyar iLex startup-csoport által kifejlesztett és üzemeltetett Tungsram-iLex Innovációs Piactér powered by Corvinus BIK innováció-ökoszisztéma digitális platform rövid idő alatt komoly sikert ért el a hazai kkk-körében, s ma már 250 vállalat ebben az innovációfejlesztési környezetben végzi munkáját.

CSR Hungary Díj: felelősség a mindennapokban

2021-ben is pályázhattak a CSR legjobbjai az önkéntes, nyilvános Magyar Üzleti Felelősség Díjára, a CSR Hungary Díjára. Az október 12-ei díjátadón nem csak a 2021-es, de a 2020-as díjazottak elismerésének az átadására is sor került.

Idén a díj fővédnöke, Steiner Attila, a körforgásos gazdaság fejlesztéséért, energia- és klímapolitikáért felelős államtitkár (Innovációs és Technológiai Minisztérium).

A CSR Hungary Díj médiapartnere és különdíj felajánlója a Trade magazin. A nyerteseknek és különdíjasoknak ezúton is gratulálunk! //

 

A ProNature termékcsalád, mely a megbízható Henkel márkák bizonyítottan jó minőségű tisztítási teljesítményét kínálja még fenntarthatóbb módon, a „Tiszta otthon, tiszta bolygó” üzenet kommunikálásával. A ProNature termékcsalád több fenntartható és természetes eredetű összetevő felhasználásával készül. Ezenkívül a csomagolás 100%-ban újrahasznosított műanyagot* és kartont, valamint Social Plastic®-ot tartalmaz. A ProNature termékek az Ecolabel** címkét is magukon viselik. A ProNature szortiment már kilenc, Bref, Somat, Clin és Pur márkaterméket tartalmaz.

ProNature termékvásárlással a Tesco-áruházakban a fogyasztók 100 Ft-tal támogathatják a 10 millió Fa Alapítványt 2021. 11. 11. – 2021. 12. 18. között; az adományt pedig 3 M Ft-ra egészíti ki a Henkel Magyaroszág Kft. a több mint 2000 fa erdőtelepítésben való elültetéséért hazánkban. 20 iskolázott fa már elültetésre került a Henkel önkéntesei által Budapesten. //

 

A 2020-as és a 2021-es év CSR Hungary díjazottjai

CSR Hungary Díj 2020 – kategóriánként a nyertes pályázók és programjaik

Legjobb felelős és fenntartható vállalatért:

Kulcs-Soft Nyrt.

Legjobb CSR Programért (Közös ügyek – közös felelősség)

Bio-Fungi Kft.: „GoPink” mellrák elleni kampány

Henkel Magyarország Kft.: „Millió Esély A Nőkért” – Henkel CSR kampány

Henkel Magyarország Kft.: „A segítség nem marad el!” – One Henkel CSR fogyasztói kampány

Kulcs-Soft Nyrt.: Jövő generációjának és a szociálisan rászorulók támogatása

Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal: MEKH Erőművek Éjszakája

MOL Nyrt.: MOL Egymásért – „Most a törődés hajt”

TV2 Média Csoport Zrt.: „Neked énekelek” című jótékonysági műsor

Új Ház Zrt.: „Pöttöm Fürdő Program”

Legjobb innováció a körkörös gazdaságért

ImMuniPot: ImMuniPot® a körforgásért

Legjobb környezeti felelősségvállalásért

Körber Hungária Gépgyártó Kft.: Fenntartható gépgyártás a Körber Hungáriánál

Hipp Termelő és Kereskedelmi Kft.: Komplex energiahatékonysági projektek

LIDL Magyarország Kereskedelmi Bt.: „Vegán Next Level Meat” – kiváló alternatíva a húsmentes és klíma­tudatos étkezéshez

LIDL Magyarország Kereskedelmi Bt.: Fenntartható termékfejlesztés

Legjobb belső CSR-megoldásokért

Körber Hungária Gépgyártó Kft.: Munkavállalói élmény a Körber Hungáriánál

Rossmann Magyarország Kft.: CSR programok belső érintettekkel

Junior

SIÓ-Eckes Kft.: „Köszönjük, SIÓ!” program

Legjobb CSR kommunikációért

Nestlé Hungária Kft.: „Te tudod, hova dobd?” program

A 2020-as CSR Hungary Díj nyertesei

CSR Hungary Díj 2021 – kategóriánként a nyertes pályázók és programjaik

Legjobb CSR Programért (Közös ügyek – közös felelősség)

Praktiker Kft.: Sokszínűségünben az összhang – legkülönbözőbb sérüléssel élő, megváltozott munkaképességű munkavállalót alkalmaznak

Samsung SDI Magyarország Zrt.: Samsung SDI babaverzum program

Mészáros Csoport: High Tech Suli

Legjobb innováció a körkörös gazdaságért

HELL ENERGY Magyarország Kft.: Anyag, tervezés, hulladék

KALL Ingredients Kft.: A technológiai iszapból nyert KALL-VIT szerves trágya hasznosítása

Masterplast Hungária Kft.: Hungarocell Zöld Program

Legjobb környezeti felelősségvállalásért

Takarékbank Zrt.: Tehetsz MÉH többet!

Tesco-Global Áruházak Zrt.: Környezetfelelősség rendszer

Legjobb belső CSR megoldásokért

Continental Automotive Hungary Kft.: Egymásért HR rendszer

Junior

Bio-Fungi Kft.: IskolaGomba Program

A 2021-es CSR Hungary Díj nyertesei

A Trade magazin 2020-ban két rászorulókat támogató CSR-kampányt és egy edukációs kampányt díjazott, amelyeket a Henkel Magyarország Kft., a Nestlé Hungária Kft. és a SIÓ-Eckes Kft. nyújtott be a versenyre. A 2021. évi pályázatokból a Bio-Fungi Kft. és a Takarékbank Zrt. mérettette meg magát sikeresen.

Az Európa Design 2021 Különdíját a Continental Automotive Hungary Kft. kapta az Egymásért Alapítvány által biztosított átfogó szemléletmódú programjukért. 2020-ban a Körber Hungária Gépgyártó Kft. kapta az elismerést. //

 

A fenti cikk a Trade magazin 2021/12-01. számában is megjelent.

Kapcsolódó cikkeink