Magazin: CSR Hungary 2021: Jó márka, fenntartható márka
Október végén került sor az idei CSR Hungary Summit konferenciára – ezúttal a virtuális térben. A csúcstalálkozón a vállalati felelősség és fenntarthatóság világában kikerülhetetlen trendekről és folyamatokról esett szó, de új koncepciók és megoldások terén is sok érdekesség hangzott el. A konferencia előtt sor került a 2020-as és 2021-es CSR Hungary díjak átadására is.
Szerző: Gyarmati Orsolya
A csúcstalálkozó célja idén is, ahogy 2006 óta mindig, az volt, hogy a fenntartható gyakorlatokat integrálni lehessen a mindennapi üzleti működésbe, a Fenntartható Fejlesztési Célok elérése érdekében is, ami magasabb szintű életminőséget biztosít helyi szinten – mondta el Takács Júlia, a CSR Hungary alapító-ügyvezető igazgatója.
Idő van(?)
Dr. Parragh Bianka közgazdász, a Magyar Nemzeti Bank Monetáris Tanácsa tagja és a Nemzeti Közszolgálati Egyetem tudományos főmunkatársa előadásában rámutatott: a járvány is megerősítette, hogy hosszú távon a magyar gazdaság számára a kitörési lehetőséget a tudás- és technológiaintenzív növekedési pályára való átállás jelenti.
Fodor Gábor, a Közép-európai Rendszerváltást Kutató Intézet vezetője szerint ötször többet kellene költenünk környezetvédelemre, hogy 2050-re elérhessük a klímasemlegességet. Ma a magyar kormány az egész Unióban az egyike azoknak, akik a legkevesebbet fordítják zöld célokra, miközben a GDP legalább 2%-át, megközelítőleg 120 milliárd eurót kellene az előttünk álló 30 évben környezetvédelemre költenünk a fenti cél teljesítéséhez.
Fodor Gábor úgy vélte, jelentősen előre kell lépnünk a megújuló energiák használatában, az otthonok megfelelő szigetelésében, az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentésében és a közlekedés modernizálásában.
Elkéstünk – foglalta össze egy szóban a lényeget Tóth Szabolcs, a Waberer’s International Nyrt. gazdasági és stratégiai vezérigazgató-helyettese. Korlátozott kapacitású, sérülékeny menetrendszerűségű, ömlesztett áruk szállítására optimalizált vasúti infrastruktúra, konténerforgalomra tervezett, félpótkocsik szállítását kezelni nem képes kombinált fuvarozás és több százezer dízel kamion az utakon, ár- és időérzékeny megrendelők, akik nem vállalják a kompromisszumokkal járó technológiák megrendelését, járműgyártók, akik nem tudnak méretgazdaságosan alternatív hajtásláncú járműveket gyártani a kereslet hiánya miatt – sorolta a problémákat Tóth Szabolcs.
Hozzátette: a fenntartható fejlődés úttörői így folyamatosan falakba ütköznek, az iparági mainstream pedig továbbra is a hagyományos technológiákban hisz.
A zöld stratégia a nyerő
Nádasi Róbert, a Masterplast Nyrt. vezérigazgatója elmondta: a hőszigetelés jelentős szerepet játszik az épületek energetikai korszerűsítésében, ami az elhasznált energia mennyiségének csökkentésével a karbonkibocsátást is visszafogja. A cég számára fontos a zöld stratégia megvalósítása, ami a gyártási folyamataink optimalizálását, a gyártásközi hulladék újrahasznosítását, szelektív hulladékkezelést és tudatos energiagazdálkodást, valamint az energiaellátás megújuló forrásokból történő biztosítását foglalja magába.
Mihály Eszter, a HELL ENERGY Cégcsoport CSR-menedzsere hangsúlyozta: a csomagolás nélküli víz nemcsak alternatíva, de fenntartható megoldás is a PET- és az üvegpalackok jelentette globális problémára, amely rövidesen mindenki számára elérhetővé válik. Szeretnénk, ha más italgyártók is követnék a példánkat, és hozzánk hasonlóan cselekednének, hiszen az általunk használt innovatív megoldással nem kell napi 10 kilométeres kamionsorban szállítani a palackozott vizet – elég csak kinyitni egy Floewater-csapot, amely környezetbarát megoldást biztosíthat számunkra.
A fenntarthatóság hajtóerő
Hornyacsek Zoltán, a Continental Csoport Magyarország kommunikációs vezetője és fenntarthatósági szponzora elmondta: a fenntartható és felelősségteljes üzleti tevékenység növeli az innovációs képességüket, és általuk még könnyebben tudnak megfelelni a jövő kihívásainak. Mindez lehetővé teszi számukra a kockázatok és lehetőségek korai felismerését, és elindítja a szükséges változtatási folyamatokat. Éppen ezért a fenntarthatóság szilárdan beépül vállalati stratégiájukba, és kulcsfontosságú hajtóerejét képezi az innovációnak.
Dr. Ritter Mariann, az iLex csoport CEO-ja és társalapítója; az iLex-Tungsram Innovációs Piactér COO-ja és alapítója rámutatott: a hazai kkv-k innovációfejlesztésére a magyar iLex startup-csoport által kifejlesztett és üzemeltetett Tungsram-iLex Innovációs Piactér powered by Corvinus BIK innováció-ökoszisztéma digitális platform rövid idő alatt komoly sikert ért el a hazai kkk-körében, s ma már 250 vállalat ebben az innovációfejlesztési környezetben végzi munkáját.
CSR Hungary Díj: felelősség a mindennapokban
2021-ben is pályázhattak a CSR legjobbjai az önkéntes, nyilvános Magyar Üzleti Felelősség Díjára, a CSR Hungary Díjára. Az október 12-ei díjátadón nem csak a 2021-es, de a 2020-as díjazottak elismerésének az átadására is sor került.
Idén a díj fővédnöke, Steiner Attila, a körforgásos gazdaság fejlesztéséért, energia- és klímapolitikáért felelős államtitkár (Innovációs és Technológiai Minisztérium).
A CSR Hungary Díj médiapartnere és különdíj felajánlója a Trade magazin. A nyerteseknek és különdíjasoknak ezúton is gratulálunk! //
A ProNature termékcsalád, mely a megbízható Henkel márkák bizonyítottan jó minőségű tisztítási teljesítményét kínálja még fenntarthatóbb módon, a „Tiszta otthon, tiszta bolygó” üzenet kommunikálásával. A ProNature termékcsalád több fenntartható és természetes eredetű összetevő felhasználásával készül. Ezenkívül a csomagolás 100%-ban újrahasznosított műanyagot* és kartont, valamint Social Plastic®-ot tartalmaz. A ProNature termékek az Ecolabel** címkét is magukon viselik. A ProNature szortiment már kilenc, Bref, Somat, Clin és Pur márkaterméket tartalmaz.
ProNature termékvásárlással a Tesco-áruházakban a fogyasztók 100 Ft-tal támogathatják a 10 millió Fa Alapítványt 2021. 11. 11. – 2021. 12. 18. között; az adományt pedig 3 M Ft-ra egészíti ki a Henkel Magyaroszág Kft. a több mint 2000 fa erdőtelepítésben való elültetéséért hazánkban. 20 iskolázott fa már elültetésre került a Henkel önkéntesei által Budapesten. //
A 2020-as és a 2021-es év CSR Hungary díjazottjai
CSR Hungary Díj 2020 – kategóriánként a nyertes pályázók és programjaik
Legjobb felelős és fenntartható vállalatért:
Kulcs-Soft Nyrt.
Legjobb CSR Programért (Közös ügyek – közös felelősség)
Bio-Fungi Kft.: „GoPink” mellrák elleni kampány
Henkel Magyarország Kft.: „Millió Esély A Nőkért” – Henkel CSR kampány
Henkel Magyarország Kft.: „A segítség nem marad el!” – One Henkel CSR fogyasztói kampány
Kulcs-Soft Nyrt.: Jövő generációjának és a szociálisan rászorulók támogatása
Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal: MEKH Erőművek Éjszakája
MOL Nyrt.: MOL Egymásért – „Most a törődés hajt”
TV2 Média Csoport Zrt.: „Neked énekelek” című jótékonysági műsor
Új Ház Zrt.: „Pöttöm Fürdő Program”
Legjobb innováció a körkörös gazdaságért
ImMuniPot: ImMuniPot® a körforgásért
Legjobb környezeti felelősségvállalásért
Körber Hungária Gépgyártó Kft.: Fenntartható gépgyártás a Körber Hungáriánál
Hipp Termelő és Kereskedelmi Kft.: Komplex energiahatékonysági projektek
LIDL Magyarország Kereskedelmi Bt.: „Vegán Next Level Meat” – kiváló alternatíva a húsmentes és klímatudatos étkezéshez
LIDL Magyarország Kereskedelmi Bt.: Fenntartható termékfejlesztés
Legjobb belső CSR-megoldásokért
Körber Hungária Gépgyártó Kft.: Munkavállalói élmény a Körber Hungáriánál
Rossmann Magyarország Kft.: CSR programok belső érintettekkel
Junior
SIÓ-Eckes Kft.: „Köszönjük, SIÓ!” program
Legjobb CSR kommunikációért
Nestlé Hungária Kft.: „Te tudod, hova dobd?” program

A 2020-as CSR Hungary Díj nyertesei
CSR Hungary Díj 2021 – kategóriánként a nyertes pályázók és programjaik
Legjobb CSR Programért (Közös ügyek – közös felelősség)
Praktiker Kft.: Sokszínűségünben az összhang – legkülönbözőbb sérüléssel élő, megváltozott munkaképességű munkavállalót alkalmaznak
Samsung SDI Magyarország Zrt.: Samsung SDI babaverzum program
Mészáros Csoport: High Tech Suli
Legjobb innováció a körkörös gazdaságért
HELL ENERGY Magyarország Kft.: Anyag, tervezés, hulladék
KALL Ingredients Kft.: A technológiai iszapból nyert KALL-VIT szerves trágya hasznosítása
Masterplast Hungária Kft.: Hungarocell Zöld Program
Legjobb környezeti felelősségvállalásért
Takarékbank Zrt.: Tehetsz MÉH többet!
Tesco-Global Áruházak Zrt.: Környezetfelelősség rendszer
Legjobb belső CSR megoldásokért
Continental Automotive Hungary Kft.: Egymásért HR rendszer
Junior
Bio-Fungi Kft.: IskolaGomba Program

A 2021-es CSR Hungary Díj nyertesei
A Trade magazin 2020-ban két rászorulókat támogató CSR-kampányt és egy edukációs kampányt díjazott, amelyeket a Henkel Magyarország Kft., a Nestlé Hungária Kft. és a SIÓ-Eckes Kft. nyújtott be a versenyre. A 2021. évi pályázatokból a Bio-Fungi Kft. és a Takarékbank Zrt. mérettette meg magát sikeresen.
Az Európa Design 2021 Különdíját a Continental Automotive Hungary Kft. kapta az Egymásért Alapítvány által biztosított átfogó szemléletmódú programjukért. 2020-ban a Körber Hungária Gépgyártó Kft. kapta az elismerést. //
A fenti cikk a Trade magazin 2021/12-01. számában is megjelent.
Kapcsolódó cikkeink
Nem a piac vezérli elsősorban a zöld vállalati döntéseket itthon
A hazai vállalatok fenntarthatósági stratégiáit és beruházásait legerősebben nem piaci…
Tovább olvasom >Európa éléskamrája sivataggá válhat
Spanyolország mára Európa vezető zöldség- és gyümölcstermelője lett, de agrársikereit…
Tovább olvasom >Rekordot döntött a Tesco kuponkampánya – több ezer gyermeknek nyújt kapaszkodót az adomány
52 millió forint gyűlt össze a Tesco áruházakban értékesített adománykuponokból…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >