Magazin: CSR Hungary 2021: Jó márka, fenntartható márka
Október végén került sor az idei CSR Hungary Summit konferenciára – ezúttal a virtuális térben. A csúcstalálkozón a vállalati felelősség és fenntarthatóság világában kikerülhetetlen trendekről és folyamatokról esett szó, de új koncepciók és megoldások terén is sok érdekesség hangzott el. A konferencia előtt sor került a 2020-as és 2021-es CSR Hungary díjak átadására is.
Szerző: Gyarmati Orsolya
A csúcstalálkozó célja idén is, ahogy 2006 óta mindig, az volt, hogy a fenntartható gyakorlatokat integrálni lehessen a mindennapi üzleti működésbe, a Fenntartható Fejlesztési Célok elérése érdekében is, ami magasabb szintű életminőséget biztosít helyi szinten – mondta el Takács Júlia, a CSR Hungary alapító-ügyvezető igazgatója.
Idő van(?)
Dr. Parragh Bianka közgazdász, a Magyar Nemzeti Bank Monetáris Tanácsa tagja és a Nemzeti Közszolgálati Egyetem tudományos főmunkatársa előadásában rámutatott: a járvány is megerősítette, hogy hosszú távon a magyar gazdaság számára a kitörési lehetőséget a tudás- és technológiaintenzív növekedési pályára való átállás jelenti.
Fodor Gábor, a Közép-európai Rendszerváltást Kutató Intézet vezetője szerint ötször többet kellene költenünk környezetvédelemre, hogy 2050-re elérhessük a klímasemlegességet. Ma a magyar kormány az egész Unióban az egyike azoknak, akik a legkevesebbet fordítják zöld célokra, miközben a GDP legalább 2%-át, megközelítőleg 120 milliárd eurót kellene az előttünk álló 30 évben környezetvédelemre költenünk a fenti cél teljesítéséhez.
Fodor Gábor úgy vélte, jelentősen előre kell lépnünk a megújuló energiák használatában, az otthonok megfelelő szigetelésében, az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentésében és a közlekedés modernizálásában.
Elkéstünk – foglalta össze egy szóban a lényeget Tóth Szabolcs, a Waberer’s International Nyrt. gazdasági és stratégiai vezérigazgató-helyettese. Korlátozott kapacitású, sérülékeny menetrendszerűségű, ömlesztett áruk szállítására optimalizált vasúti infrastruktúra, konténerforgalomra tervezett, félpótkocsik szállítását kezelni nem képes kombinált fuvarozás és több százezer dízel kamion az utakon, ár- és időérzékeny megrendelők, akik nem vállalják a kompromisszumokkal járó technológiák megrendelését, járműgyártók, akik nem tudnak méretgazdaságosan alternatív hajtásláncú járműveket gyártani a kereslet hiánya miatt – sorolta a problémákat Tóth Szabolcs.
Hozzátette: a fenntartható fejlődés úttörői így folyamatosan falakba ütköznek, az iparági mainstream pedig továbbra is a hagyományos technológiákban hisz.
A zöld stratégia a nyerő
Nádasi Róbert, a Masterplast Nyrt. vezérigazgatója elmondta: a hőszigetelés jelentős szerepet játszik az épületek energetikai korszerűsítésében, ami az elhasznált energia mennyiségének csökkentésével a karbonkibocsátást is visszafogja. A cég számára fontos a zöld stratégia megvalósítása, ami a gyártási folyamataink optimalizálását, a gyártásközi hulladék újrahasznosítását, szelektív hulladékkezelést és tudatos energiagazdálkodást, valamint az energiaellátás megújuló forrásokból történő biztosítását foglalja magába.
Mihály Eszter, a HELL ENERGY Cégcsoport CSR-menedzsere hangsúlyozta: a csomagolás nélküli víz nemcsak alternatíva, de fenntartható megoldás is a PET- és az üvegpalackok jelentette globális problémára, amely rövidesen mindenki számára elérhetővé válik. Szeretnénk, ha más italgyártók is követnék a példánkat, és hozzánk hasonlóan cselekednének, hiszen az általunk használt innovatív megoldással nem kell napi 10 kilométeres kamionsorban szállítani a palackozott vizet – elég csak kinyitni egy Floewater-csapot, amely környezetbarát megoldást biztosíthat számunkra.
A fenntarthatóság hajtóerő
Hornyacsek Zoltán, a Continental Csoport Magyarország kommunikációs vezetője és fenntarthatósági szponzora elmondta: a fenntartható és felelősségteljes üzleti tevékenység növeli az innovációs képességüket, és általuk még könnyebben tudnak megfelelni a jövő kihívásainak. Mindez lehetővé teszi számukra a kockázatok és lehetőségek korai felismerését, és elindítja a szükséges változtatási folyamatokat. Éppen ezért a fenntarthatóság szilárdan beépül vállalati stratégiájukba, és kulcsfontosságú hajtóerejét képezi az innovációnak.
Dr. Ritter Mariann, az iLex csoport CEO-ja és társalapítója; az iLex-Tungsram Innovációs Piactér COO-ja és alapítója rámutatott: a hazai kkv-k innovációfejlesztésére a magyar iLex startup-csoport által kifejlesztett és üzemeltetett Tungsram-iLex Innovációs Piactér powered by Corvinus BIK innováció-ökoszisztéma digitális platform rövid idő alatt komoly sikert ért el a hazai kkk-körében, s ma már 250 vállalat ebben az innovációfejlesztési környezetben végzi munkáját.
CSR Hungary Díj: felelősség a mindennapokban
2021-ben is pályázhattak a CSR legjobbjai az önkéntes, nyilvános Magyar Üzleti Felelősség Díjára, a CSR Hungary Díjára. Az október 12-ei díjátadón nem csak a 2021-es, de a 2020-as díjazottak elismerésének az átadására is sor került.
Idén a díj fővédnöke, Steiner Attila, a körforgásos gazdaság fejlesztéséért, energia- és klímapolitikáért felelős államtitkár (Innovációs és Technológiai Minisztérium).
A CSR Hungary Díj médiapartnere és különdíj felajánlója a Trade magazin. A nyerteseknek és különdíjasoknak ezúton is gratulálunk! //
A ProNature termékcsalád, mely a megbízható Henkel márkák bizonyítottan jó minőségű tisztítási teljesítményét kínálja még fenntarthatóbb módon, a „Tiszta otthon, tiszta bolygó” üzenet kommunikálásával. A ProNature termékcsalád több fenntartható és természetes eredetű összetevő felhasználásával készül. Ezenkívül a csomagolás 100%-ban újrahasznosított műanyagot* és kartont, valamint Social Plastic®-ot tartalmaz. A ProNature termékek az Ecolabel** címkét is magukon viselik. A ProNature szortiment már kilenc, Bref, Somat, Clin és Pur márkaterméket tartalmaz.
ProNature termékvásárlással a Tesco-áruházakban a fogyasztók 100 Ft-tal támogathatják a 10 millió Fa Alapítványt 2021. 11. 11. – 2021. 12. 18. között; az adományt pedig 3 M Ft-ra egészíti ki a Henkel Magyaroszág Kft. a több mint 2000 fa erdőtelepítésben való elültetéséért hazánkban. 20 iskolázott fa már elültetésre került a Henkel önkéntesei által Budapesten. //
A 2020-as és a 2021-es év CSR Hungary díjazottjai
CSR Hungary Díj 2020 – kategóriánként a nyertes pályázók és programjaik
Legjobb felelős és fenntartható vállalatért:
Kulcs-Soft Nyrt.
Legjobb CSR Programért (Közös ügyek – közös felelősség)
Bio-Fungi Kft.: „GoPink” mellrák elleni kampány
Henkel Magyarország Kft.: „Millió Esély A Nőkért” – Henkel CSR kampány
Henkel Magyarország Kft.: „A segítség nem marad el!” – One Henkel CSR fogyasztói kampány
Kulcs-Soft Nyrt.: Jövő generációjának és a szociálisan rászorulók támogatása
Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal: MEKH Erőművek Éjszakája
MOL Nyrt.: MOL Egymásért – „Most a törődés hajt”
TV2 Média Csoport Zrt.: „Neked énekelek” című jótékonysági műsor
Új Ház Zrt.: „Pöttöm Fürdő Program”
Legjobb innováció a körkörös gazdaságért
ImMuniPot: ImMuniPot® a körforgásért
Legjobb környezeti felelősségvállalásért
Körber Hungária Gépgyártó Kft.: Fenntartható gépgyártás a Körber Hungáriánál
Hipp Termelő és Kereskedelmi Kft.: Komplex energiahatékonysági projektek
LIDL Magyarország Kereskedelmi Bt.: „Vegán Next Level Meat” – kiváló alternatíva a húsmentes és klímatudatos étkezéshez
LIDL Magyarország Kereskedelmi Bt.: Fenntartható termékfejlesztés
Legjobb belső CSR-megoldásokért
Körber Hungária Gépgyártó Kft.: Munkavállalói élmény a Körber Hungáriánál
Rossmann Magyarország Kft.: CSR programok belső érintettekkel
Junior
SIÓ-Eckes Kft.: „Köszönjük, SIÓ!” program
Legjobb CSR kommunikációért
Nestlé Hungária Kft.: „Te tudod, hova dobd?” program
CSR Hungary Díj 2021 – kategóriánként a nyertes pályázók és programjaik
Legjobb CSR Programért (Közös ügyek – közös felelősség)
Praktiker Kft.: Sokszínűségünben az összhang – legkülönbözőbb sérüléssel élő, megváltozott munkaképességű munkavállalót alkalmaznak
Samsung SDI Magyarország Zrt.: Samsung SDI babaverzum program
Mészáros Csoport: High Tech Suli
Legjobb innováció a körkörös gazdaságért
HELL ENERGY Magyarország Kft.: Anyag, tervezés, hulladék
KALL Ingredients Kft.: A technológiai iszapból nyert KALL-VIT szerves trágya hasznosítása
Masterplast Hungária Kft.: Hungarocell Zöld Program
Legjobb környezeti felelősségvállalásért
Takarékbank Zrt.: Tehetsz MÉH többet!
Tesco-Global Áruházak Zrt.: Környezetfelelősség rendszer
Legjobb belső CSR megoldásokért
Continental Automotive Hungary Kft.: Egymásért HR rendszer
Junior
Bio-Fungi Kft.: IskolaGomba Program
A Trade magazin 2020-ban két rászorulókat támogató CSR-kampányt és egy edukációs kampányt díjazott, amelyeket a Henkel Magyarország Kft., a Nestlé Hungária Kft. és a SIÓ-Eckes Kft. nyújtott be a versenyre. A 2021. évi pályázatokból a Bio-Fungi Kft. és a Takarékbank Zrt. mérettette meg magát sikeresen.
Az Európa Design 2021 Különdíját a Continental Automotive Hungary Kft. kapta az Egymásért Alapítvány által biztosított átfogó szemléletmódú programjukért. 2020-ban a Körber Hungária Gépgyártó Kft. kapta az elismerést. //
A fenti cikk a Trade magazin 2021/12-01. számában is megjelent.
Kapcsolódó cikkeink
Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >Black Friday akciók a legnagyobb hazai láncoknál: Lidl, Tesco, Spar és még sokan mások
A Black Friday láz 2024-ben sem hagyja hidegen a vásárlókat…
Tovább olvasom >DRS-rendszer Magyarországon: tanácsok a sikeres visszaváltáshoz
2024. január 1-jén indult el Magyarországon a DRS (Deposit Return…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >