Csomagolásban újít a hatcsillagos Gallicoop
Csomagolócentrummal teszi teljessé a gyártási vertikumát a Gallicoop Zrt., a hazai pulykapiac legnagyobb társasága. Az évi 40 ezer tonna szárnyast vágó és 8 ezer tonna készítményt előállító szarvasi társaság 1,6 milliárd forintból valósítja meg a beruházást, amelyhez 50 százalékos állami támogatást kapott. A májusra elkészülő csomagolócentrum az eddigieknél gyorsabban, a legmagasabb csomagolási és higiéniai színvonalon képes ellátni a Gallicoopot.
Erdélyi István vezérigazgató szerint a fogyasztói igények a csomagolásban is megváltoztak, egyre inkább a kisebb súlyú, kiszerelésű termékeket keresik, amelyeket azonnal fel tudnak használni, nem kell hosszabb ideig tárolniuk.
Erdélyi István
vezérigazgató
Gallicoop
A piaci igényekhez való folyamatos alkalmazkodás mellett a cég fejlődésének titka az, hogy olyan vertikumot épített ki, amelyben a szántóföldtől az asztalig a termelés minden fázisát maga végzi vagy irányítása alatt tartja. Ezt alapozta meg az 1994-ben vásárolt takarmánykeverő üzem, amelynek kapacitása mára 70 ezer tonnára nőtt. Az ország legnagyobb zárt rendszerű pulykahústermelő integrációja a gyártás és értékesítés mellett felöleli a feldolgozásra kerülő pulykák előnevelését, hizlalását, az ehhez szükséges tojástermelést és törzstartást is, amit külső partnerek végeznek a Gallicoop irányításával. A cég a vízellátását és szennyvízkezelését is maga oldja meg.
Erdélyi István szerint ez a termelési rendszer teszi lehetővé, hogy a Gallicoop folyamatosan versenyképes maradjon a bel- és külpiacokon egyaránt. Úgy látja, hogy a baromfipiac viharainak hatására felértékelődtek a megbízható hazai termékek a fogyasztók szemében. Ez előnyös a Gallicoop számára, amely hatcsillagosan termel, azaz magyarok a tulajdonosok és a munkatársak, hazai a szakértelem, az alapanyag, a feldolgozás és a takarmány. Ezért is használja a cég már egy saját márkatermékén is a Magyar Termék védjegyet, és a tapasztalatok alapján további termékeinek a tanúsítását is megfontolja. //
Kapcsolódó cikkeink
Mészáros Csoport újabb lépése a baromfi-iparban: teljes irányítás a Gallicoop felett
Január 27-én egy érdekes dokumentum jelent meg a Gazdasági Versenyhivatal…
Tovább olvasom >A helyi termékek ereje
Az Auchan Magyarország Kft. magyar termékekért tett tevékenységét ezüstéremmel jutalmazták az…
Tovább olvasom >PENNY: elköteleződés a hazai értékek mellett
2024-ben a PENNY számára a magyar termékek iránti elköteleződés különösen…
Tovább olvasom >További cikkeink
Újra növekedési pályán az európai bio piac, Magyarország az öko területaránnyal a globális mezőny első negyedébe került
Elérhetőek a legfrissebb statisztikai adatok az ökológiai gazdálkodás globális fejlődéséről.…
Tovább olvasom >foodora: Valentin-napon már reggel 7-kor óvszert rendelnek
Tarolnak a virágosok, de csokoládét és alkoholt is sokan rendelnek…
Tovább olvasom >A magyar e-kereskedelmi forgalom növekedését már az import hajtja
2024-ben a teljes magyar e-kereskedelmi piac a PwC Q1-Q3 közötti…
Tovább olvasom >